BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hej alle sammen :)

Her kan du fortælle lidt om dig selv... (-;

Hej alle sammen :)

Indlægaf Aurum » tors, 15. juli 2010 21:09

Nu har jeg siddet og kigget lidt på de forskellige indlæg. Og Det virker som et et rigtigt godt fællesskab i har her.

Jeg har ikke før talt med ret mange om vores barnløshed, men jeg tror at i er lige de mennesker, som vil kunne forstå det bedst.

Jeg er 25 og min mand er 26 og vi droppede præventionen for 5 år siden. for halvandet år siden var vi så klar til at erkende at vi ville få brug for hjælp hvis vi skulle have børn.

Det lader til at min mands sædkvalitet er forringet, men ikke noget, som vil give fertilitetsklinikken problemer.
Vi blev så sendt i behandling hvor det var planen at lade mig inseminere med hans oprenset sæd.
Da det så viste sig at jeg havde udviklet 6 modne æg, blev planerne ændret til næste metode i rækken.
Da sædprøven skulle afleveres, var det dog sådan en sølle portion (klinikkens wc er vidst ikke det bedst egnede), at vi måtte gå direkte videre til microinsemination.

Det var så ét forsøg. Men vi fik ikke den nyhed 2 dage efter som vi håbede på. Vi fik besked om at man mener at vi har befrugtningsproblemer. Så hedder det infomøde i juni og næste forsøg efter sommerferien...
Dér er det så jeg blev bekymret, fordi min mand skal udsendes med militæret fra August. Men der sidder nogle fantastiske mennesker dér inde på Juliane Maries center. Jeg fik en samtale med lægen og kom med div spørgsmål og bud på en løsning, og det ender med en hormonbehandling til at styre min cyklus fra juli til september. I september kommer min mand nemlig hjem på leave. Udover det var det lige før jeg kunne have kysset lægen, da hun noterede i min journal at jeg ikke må afvises:D En masse energi vel brugt!

Nu venter jeg så bare på min ellers så regelmæssige mens., som skulle være kommet i dag. Men måske er jeg bare nervøs for det videre forløb og kommer derved til at udsætte den lidt....

Kærlig hilsen Aurum
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Re: Hej alle sammen :)

Indlægaf Snorre » tors, 15. juli 2010 22:43

Velkommen til, Aurum :-) Vi er mange der er rigtig glade for at have vores daglige gang herinde. Antallet af aktive brugere er til at overskue, hvilket gør det meget mere personligt og det kommer til at virke som man kender hinanden :-)
Jeg har heller ikke snakket med så mange om barnløsheden. For venner/veninder, der ikke har de problemer, er det meget svært, at sætte sig ind i alle de tanker og spekulationer, man tumler med. Det bedste er en gruppe - som her - hvor en række piger står mere eller mindre i samme situation. Vi er på forskellige stadier i behandlingen, så der er rigtig meget erfaring at hente herinde. Og ingen spørgsmål er for dumme at stille :-)
Jeg kan se på din historik, at I allerede har været lidt af hvert igennem. Der er flere herinde, der har problemer med en mand med nedsat sædkvalitet. Men i dag er det meget sjældent et problem for at få succes med behandlingen :-) Det lyder som om, I har en god plan takket være Juliane Maries center. Vi har alle ventet meget længe, og venter også gerne stadig - så længe der er en plan!!
Det er for nylig lykkedes for mig, at blive gravid. Lige nu går jeg bare og er nervøs :-) Jeg håber, at det også snart vil lykkes for jer :-)
Mange hilsner
Snorre
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Snebold » fre, 16. juli 2010 06:53

Kære Aurum
Velkommen til dette dejlige forum :-)
Jeg har brugt det utroligt meget og har jo efter hånden været igennem nogle ret hårde og ting som de andre heldigvis ikke har prøvet. Men alligevel finder jeg en dejlig støtte herinde, da ønsket om et levende barn er et vi alle her til fælles.
Du har jo også nogle år på bagen i dette baby-ræs kan jeg se, og jeg håber du herinde finder den støtte du føler behov for.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf stinapigen79 » fre, 16. juli 2010 21:10

velkommen til håber du falder til du skal ikke være bange for at spørge vi er mange der holder sommerferie fra procekt baby da de steder vi er ved holder ferie
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Titti » fre, 16. juli 2010 21:53

Velkommen til :-) Rigtig meget held og lykke med projekt baby :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Stinna30 » lør, 17. juli 2010 15:26

Velkommen herinde :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Pille » søn, 18. juli 2010 23:12

Velkommen til - håber at du får en masse gode timer herinde ;-)

Og al held og lykke med projektet!

Kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf pivpiv » søn, 18. juli 2010 23:36

Velkom.men til herinde.
Det er en side hvor alle sammen har en skulder og et lyttende øre.
Pigerne herinde har i hvert fald hjertet på det rette sted.
Jeg håber du falder godt til herinde.
Knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Aurum » man, 19. juli 2010 10:11

Tusind tak til jer alle sammen...
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf elefantus » man, 19. juli 2010 11:37

velkommen på siden ... og du skal endelig bare stille alle de spørgsmål du nu end måtte have, som de andre siger - ingen spørgsmål er dumme.

Det er et meget hyggeligt forum, hvor man finder støtte, trøst, glæde og heppende ord med på vejen.

Held og lykke med projektet
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Tilbage til Præsenter dig selv!