BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Endelig gør jeg det !!

Her kan du fortælle lidt om dig selv... (-;

Endelig gør jeg det !!

Indlægaf Xenias mor » man, 02. maj 2011 09:16

Hejsa,
Har vist været herinde i et godt stykke tid nu men har vist bare aldrig turde lave en præsentation af migself. jeg syntes faktisk at det er lidt grænseoverskridende da jeg så indrømmer og står ved at vi har et problem med at få et barn. Det er svært :cry: . Jeg hedder Majken, er snart 35 år og vi har prøvet på at blive gravide siden nov 2008. Jeg har en datter som snart bliver 3. Vi havde ingen problemer med at blive gravide første gang og min mand har 4 børn fra et tidligere forhold så ingen problemer der. Vi havde en rigtig voldsom fødsel som jeg har beskrevet inde på 'fødselsbretninger'. Ved ikke om det er det som har sat sine spor, altså psykisk eller om der er sket noget med mit underliv da jeg røg på operations bordet få timer efter min kejsersnit. Vi var i behandling med Pergotime igennem det offentlige fra maj sidste år indtil december hvor vi så tog kontakt til en privat fertilitets klinik. Begyndte den lange behandling d.23 dec og var voldsomt påvirket af bivirkninger og havde mega smerter ved alle mine scanninger. Men fik et negativ prøve. Fik 2 fryseæg sat op men havde også en negativ prøve. Så har vi lige holdt en pause og starter nu op igen på den lange behandling d.7 maj. Jeg vil så frygtelig gerne have et barn mere men homon behandlingerne tager bare næsten livet af mig :cry: . Nogle gange trænger jeg bare til at få noget luft og så søger jeg herind og læser alle jeres indlæg. Det hjælper mig at læse at jeg ikke er alene om at have det som jeg har det.

VH Majken
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Re: Endelig gør jeg det !!

Indlægaf Helle » tirs, 10. maj 2011 20:00

Jamen hej Majken :lol:

Selvom vi har skrevet en del sammen over PM, så er det dejligt at læse din præsentation!
-og jeg glæder mig over, at vi igen kan følges ad!

Ligesom dig, så betyder det også rigtig meget for mig, at kunne komme herind på forum og dele mine frustrationer med andre samt at læse om andre erfaringer! Jeg har et rigtig godt netværk, som støtter mig helt fantastisk! Men i sidste ende aner de noget om hvordan det er, at gå igennem hormonbehandlinger, sygehusbesøg, scanninger, negative svar, ventetid osv osv. Men hvor er det dejligt, at komme herind og "snakke" med andre som mig selv!

SÃ¥ tak til dig Majken fordi du er herinde og er med til at give mig "luft" ;-)
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Jasmi » man, 16. maj 2011 11:25

Jeg har tænkt præcis som dig at det er grænseoverskridende, men fantastisk at du har taget springet og med storstil.
Jasmi

Indlægaf Aurum » tirs, 17. maj 2011 17:01

Hej Majken. Og velkommen til (selvom du ikke er helt ny) ;) .

Jeg forstår godt at det kan være svært at "stemple" sig selv som en del af gruppen der har svært ved at få børn.

Jeg er selv 26 og min mand og jeg har forsøgt at få børn i 6 år så det er tydeligt at vi ikke så let får børn på "naturlig" vis. Men Jeg bliver helt skæv i hovedet hvis jeg bliver betegnet som "barnløs".
Jeg har altid betragtet "barnløs" som betegnelsen på 45 årig ægtepar som det aldrig lykkes for at få børn. Meget fordomsfuldt. Men nogle gange ved man bare ikke bedre :oops: .
Derfor føler jeg at man skyder vores projekt i sænk når vi bliver betegnet som barnløse.

Jeg har dog intet problem med at skulle have hjælp til at få børn (bortset fra hele det cirkus det er).

Jeg ser på det på den måde: Jeg er ikke garanteret "naturlig beskyttelse" ved ubeskyttet sex. Derfor handler det mere om at vi ikke kan vente og lade naturen råde, men gerne vil have børn hurtigst muligt. Og så får vi brug for hjælp.

Velkommen til :)
Aurum
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Xenias mor » lør, 21. maj 2011 10:21

Tak for dine søde ord Aurum :-),,,,
Det er bare sååååå rart at vide at man ikke er alene.
Xenias mor

Indlægaf zoo » lør, 21. maj 2011 14:32

Hej Majken.

Selvfølgelig er det noget man skal acceptere at man høre til gruppen "vi har svært ved at få børn" MEN nu har du gjort det! Og det er første skridt. Godt gået!

JO helt klart kan der sidde en angst tilbage i dig fra din 1. fødsel. Kender det fra mig selv, min fødsel endte i akut kejsersnit efter 19 timer med veer. Min jonas vendte forkert og da jeg fik presseveer kom der en lille fod ud.....så gik alt pludselig stærkt. Men alt endte godt:-) men herefter fulgte kolik, en baby med mareridt i 1,5 år. Vi endte med at gå fra hinanden Jonas´far og jeg. Og jeg ønskede ikke flere børn. Nu er det 12 år siden, jeg er gift og ønsker igen børn. Men jeg har måtte hjælpe migselv til at komme til det punkt. èn af de ting jeg har gjort er....det lyder måske lidt tosset....men jeg har gennemgået fødslen igen trin for trin sammen med Jonas, og da vi kom til der hvor alt blev tumult lavede vi det om, så det blev den bedste fødsel. Det har hjulpet både Jonas og mig selv.....For selvfølgelig sidder angsten dybt i én. Men den kan afhjælpes:-)
Held og lykke :-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Malle78 » tirs, 07. juni 2011 12:37

Hej Maiken
Synes også det er super godt gået at du nu har mod på at skrive en præsentation.... og tak for det, for jeg kan også fint relatere mig til det at det er SVÆRT! Håber det hjælper dig at sætte ord på.
Jeg selv er 33 år og min kæreste og jeg har også været i fertilitetbehandling siden 2008.
Du beskriver det meget meget godt - at i dette forum kan man søge ind og få luft :)... jeg ville ønske at jeg havde opdagdet det noget før.
Ønsker dig al held og lykke med projektet
Malle78

Indlægaf Xenias mor » tors, 16. juni 2011 12:39

tak for alle jeres søde og forstående ord,,,,,jeg har det bare så meget bedre når jeg lige har taget en runde herinde,,,så kan jeg lidt igen :-)
Xenias mor

Indlægaf Stinna30 » tors, 16. juni 2011 21:50

HÃ¥ber, lykken snart tilsmiler jer :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Xenias mor » fre, 17. juni 2011 08:13

:-),,,tak Stinna30,,,,,i lige måde