BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Vil så gerne fortælle nyheden

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Vil så gerne fortælle nyheden

Indlægaf Mulle » søn, 17. oktober 2010 21:27

Åh er sådan i syv sind om hvornår vi skal fortælle til vores venner og famile. De eneste der ved det er mine svigerforældre, mit arbejde og en enkelt kollega. Har en underlig følelse og jeg er et eller andet sted bange for at min gravidtet ikke lykkes. Ikke fordi jeg har noget at have det i men tror at for det er min 2 gravidtet og at jeg nu ved hvad det er man kan miste. Det vidste jeg ikke første gang og der fortalte vi nyheden da jeg var omkring 6-7 uger henne. Er virkelig vild efter at fortælle det til alle men frygten for at miste og så skulle fortælle det til alle.
Jeg prøver at holde ud så længe som muligt og helst til jeg har været til den første scanning og er ovre de 12 første uger.
Hjælp..................
Hilsen Mulle
Billede
Mulle

Re: Vil så gerne fortælle nyheden

Indlægaf MÃ¥neblomst » man, 18. oktober 2010 13:17

Hej

Jeg vil bare sige, at jeg er fuldt ud enig med æsynneborre. Jeg har lige selv mistet og alle vidste, at nu var det endelig lykkedes...at skulle hen og fortælle at det var gået galt var næsten ikke til at bære og måden de ser på en, ripper op i det hele, så hjemme hos os har vi besluttet at ingen overhovedet får noget af vide.

Jeg vil vente så langt som muligt, hvis jeg var dig.
Billede

Smed pillerne i april 08.
1. IVF lang - ÆO aflyst
2. IVF/ ICSI kort BP positiv...bio
3.ICSI kort BP - neg
4. ICSI lang BP positiv...bio/sa
1. fryse - ruger på et 7-cellet æg - BP 28/11- positiv ca. 4000
MÃ¥neblomst

Geografisk sted: Ringe, Fyn

Indlægaf Mulle » man, 18. oktober 2010 16:48

Tusinde tak for jeres gode råd. Det er lige netop sådan jeg har det. Ville ikke kunne fortælle til familien hvis man mister. Jeg prøver at være standhaftig og holde ud så længe som mulig. Og så er det bare endnu mere fedt at kunne fortælle nyheden når man i så lang tid har været så spændt på at fortælle det
Mulle

Indlægaf Lilien » man, 18. oktober 2010 17:33

Jeg har nok haft det lidt anderledes :)

Vi holdt det hemmeligt for alle (undtagen forældre og søskende) indtil den tidlige scanning i sidste uge. Men da vi så, at tvillingerne havde det godt og de havde to fine hjerteslag, så har vi fortalt det til venner og arbejde også.

Lægen sagde, at når du har set hjerteblink for første gang, så er der kun 2% chance for at man aborterer. Dvs denne scanning var ligeså sikker som den i 12 uge.

Det gjorde vi :0)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Mulle » man, 18. oktober 2010 18:46

Det forstår jeg godt men det er jo de første 12 uger hvor chancen for at det kan gå galt. Kan ikke se hvad det har med det antal uger man er henne når man bliver scannet og hvornår man har set hjerteblink at gøre.
Jeg holder det så længe jeg kan
Mulle

Indlægaf Lilien » tors, 21. oktober 2010 20:04

Det er nok fordi der er rigtig mange som får den første scanning i uge 12, og det så er i denne uge man opdager en evt. abort / ikke levedygtigt foster.

Hvis ikke de vigtigste organer og celler havde udviklet, og delt sig, som de skal - så ville hjertet aldrig begynde at slå. Da det netop er hvis celler/organer ikke udvikler sig, deler sig, som de skal at erfterfølgerne er en abort, så siger man at når du har set hjertet slå - så er oddsene ligeså gode som de er i 12 uge.

Selvfølgelig kan der stadig ske noget uventet, men det kan der jo stadig efter 12 uge.......
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Tilbage til Ordet er frit