[quote="MAT"]Jeg har enkelte gange tømt kattebakken herhjemme, fordi manden ikke har været hjemme. Vi har udekat, så det er sjældent - men hvis man kommer hjem til en lort, skal den BARE tømmes, for hele lejligheden stinker. Det er jo i øvrigt nok heller ikke specielt sundt. Da har jeg brugt poser som handsker og vasket hænder samt sprittet af bagefter.
Jeg må erkende, at jeg ikke vasker hænder, hver gang, jeg har rørt katten. (Det er jo hele tiden!) Men jeg vasker til gengæld hænder, hver gang jeg skal til at spise.... Og vores kat hopper for øvrigt ikke rundt på andet end gulvet. Jeg tænker i øvrigt, at i Drines eksempel - at katten hopper op på bordet, hvor man senere lægger æblet - da er det temmelig ligegyldigt, om man har vasket hænder, for toxiplasmosebakterien kan jo være blevet overført direkte til æblet...?! Nå, ligemeget...
Det jeg mente var at huske at vaske hænder og vær opmærksom på hvor hvor din mad har ligget ;) som du siger kan de blive overført til æblet... jeg var selv meget meget omhyggelig næsten tosset

men havde også 16 katte, og jeg havde med katte at gøre hele dagen lang, jeg siger ikke at man skal være hysterisk bare tage sine forholds regler og være opmærksom