BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Til jer der har kat

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Til jer der har kat

Indlægaf Stinna30 » lør, 27. februar 2010 00:40

Vi passer en mittetat i 14 dage, mens nogle af vores venner er på ferie :D Kæresten har lovet at tømme kattebakke. Så længe jeg vasker fingre, efter jeg har rørt katten, så burde der vel ikke være nogen fare?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf svipsen » lør, 27. februar 2010 09:31

Haha. Nej så længe du ikke tørrer røv på den, så er der ikke nogen problemer der. :D

Jeg ville også lade en anden tømme bakken. Herhjemme er det altid min mand, der ordner bakken, hvis nu vi skulle være så heldige engang. Hvis han har været på forretningsrejse, har jeg allieret mig med nogle engangs-plastikhandsker. ;-)
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Drine » lør, 27. februar 2010 09:43

nu har jeg haft katte opdrat og ved ok om katte ;-)

Brug et par hansker hvis du skal skifte kattebakken, og vask altid finger før du fx tager dig et æble eller andet som skal puttes i munden, selv om du ikke har rørt ved katten, fordi den kan godt have noget under sine poter når den har været på kattebakken, hvor den fx bagetfer hopper op på bordet, hvor du måske kommer til at lægge dit æble imens du lige tager jakken på, så vær opmærksom hvor du læigger din mad eller andre ting som skal puttes i munden ;-) vær omhyggelig og tag dine forholdsregler så er det ikke noget problem :D

Knus Sandra
Senest rettet af Drine lør, 27. februar 2010 11:20, rettet i alt 2 gange.
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Stinna30 » lør, 27. februar 2010 10:39

Okay, tak for svar. Jeg skal nok lade være med at tørre røv på katten, svipsen :lol: Jeg ringer til min læge på mandag for at høre, hvad svaret på blodprøven for toxoplasmose er. Hvis jeg har haft det tidligere, så er både jeg og bebs immune.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf MAT » lør, 27. februar 2010 11:09

Jeg har enkelte gange tømt kattebakken herhjemme, fordi manden ikke har været hjemme. Vi har udekat, så det er sjældent - men hvis man kommer hjem til en lort, skal den BARE tømmes, for hele lejligheden stinker. Det er jo i øvrigt nok heller ikke specielt sundt. Da har jeg brugt poser som handsker og vasket hænder samt sprittet af bagefter.

Jeg må erkende, at jeg ikke vasker hænder, hver gang, jeg har rørt katten. (Det er jo hele tiden!) Men jeg vasker til gengæld hænder, hver gang jeg skal til at spise.... Og vores kat hopper for øvrigt ikke rundt på andet end gulvet. Jeg tænker i øvrigt, at i Drines eksempel - at katten hopper op på bordet, hvor man senere lægger æblet - da er det temmelig ligegyldigt, om man har vasket hænder, for toxiplasmosebakterien kan jo være blevet overført direkte til æblet...?! Nå, ligemeget... :???:

God kattesitning ;-)
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf Drine » lør, 27. februar 2010 11:16

[quote="MAT"]Jeg har enkelte gange tømt kattebakken herhjemme, fordi manden ikke har været hjemme. Vi har udekat, så det er sjældent - men hvis man kommer hjem til en lort, skal den BARE tømmes, for hele lejligheden stinker. Det er jo i øvrigt nok heller ikke specielt sundt. Da har jeg brugt poser som handsker og vasket hænder samt sprittet af bagefter.

Jeg må erkende, at jeg ikke vasker hænder, hver gang, jeg har rørt katten. (Det er jo hele tiden!) Men jeg vasker til gengæld hænder, hver gang jeg skal til at spise.... Og vores kat hopper for øvrigt ikke rundt på andet end gulvet. Jeg tænker i øvrigt, at i Drines eksempel - at katten hopper op på bordet, hvor man senere lægger æblet - da er det temmelig ligegyldigt, om man har vasket hænder, for toxiplasmosebakterien kan jo være blevet overført direkte til æblet...?! Nå, ligemeget... :???:

Det jeg mente var at huske at vaske hænder og vær opmærksom på hvor hvor din mad har ligget ;) som du siger kan de blive overført til æblet... jeg var selv meget meget omhyggelig næsten tosset :lol: men havde også 16 katte, og jeg havde med katte at gøre hele dagen lang, jeg siger ikke at man skal være hysterisk bare tage sine forholds regler og være opmærksom :D
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Stinna30 » lør, 27. februar 2010 12:00

Jeg har også vasket hænder, så de er helt udtørret, men hvad det skal nok gå :-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf HeidiBH » lør, 27. februar 2010 13:33

Vi har to dejlige inden misser hjemme hos os, og manden tømmer kattebakken.. Troede kun det var der man skulle passe på.. Men må da vidst hellere lige være lidt mere opmærksom.. :-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Freckles » man, 01. marts 2010 12:22

Hm, ja altså måske er jeg så ret uansvarlig hvad angår kat. Jeg har selv den skønneste hankat på 12 år (han har længe været manden i mit liv, hehe...), og jeg tømmer kattebakke, nusser og kysser i ét væk!
Jeg ved godt, man skal tænke sig om - men jeg har læst mig frem til, at har man haft kat i mange år (og i øvrigt har været sådan et barn, der har været vild med at mudre i/spise jord - bingo!), så skulle man med største sandsynlighed allerede have haft toxoplasmose. Så det satser jeg på, at jeg har.
Ville have svært ved at skulle vaske fingre efter berøring - han er nemlig sådan en hyggelig en, der hænger og i øvrigt aldrig kommer ud...

Hyg dig med den søde kat Stinna! Men håber prøven er positiv så du RIGTIG kan nusse igennem ;-)
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf Snebold » man, 01. marts 2010 13:08

Freckles, det kan man ikke helt regne med. Jeg var sådan et barn, og da jeg blev gravid blev jeg tjekket for toxoplasmose da vi har katte, og jeg havde ikke haft det.
Jeg må indrømme at jeg også nussede og legede med mine katte og de har adgang til soveværelset hvor de gerne sover oven på dynen om natten. Det eneste jeg droppede var kattebakken. Men talte med min læge om det, og han mente jeg skulle undgå kattet fuldstændig. Det kunne jeg bare ikke.

Ved ikke helt hvad jeg gør næste gang jeg bliver gravid. For nu er jeg så angst for at miste igen, at jeg nok ender med at undgå kattene så meget som muligt samt lukke dem ude fra soveværelset.
Kh. Snebodl
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Stinna30 » man, 01. marts 2010 21:22

Den er totalt skæg, den kat :D den vil lege gemme, og det er bare så grineren, når den gemmer sig bag en madras, som står op ad væggen, og så der stikker en lang, busket hale ud :laughing3:
Nåede ikke at få ringet til lægen, fordi der var travlhed på jobbet, så må prøve at nå det i morgen.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf svipsen » man, 01. marts 2010 22:00

Hehe. Ja det er altså ret sjove.

Min den lille (og ældste) kender slet ikke til det med at gemme sig. Heller ikke når den jager. Dens taktik er frontalangreb, og så må det bære eller briste.

Killingen (den store) gemmer sig kun under dynen, når hun fryser.

Elsker simpelthen de små hårboller :D
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Freckles » tirs, 02. marts 2010 09:33

Snebold skrev:Freckles, det kan man ikke helt regne med. Jeg var sådan et barn, og da jeg blev gravid blev jeg tjekket for toxoplasmose da vi har katte, og jeg havde ikke haft det.

Ved ikke helt hvad jeg gør næste gang jeg bliver gravid. For nu er jeg så angst for at miste igen, at jeg nok ender med at undgå kattene så meget som muligt samt lukke dem ude fra soveværelset.
Kh. Snebodl

Hm, måske jeg så alligevel skulle gå til læge og få lavet en blodprøve... Kan der jo ikke ske noget ved.

Og kan godt forstå du ikke lige helt ved, hvad du skal gøre med dig og kattene næste gang, du venter dig - for selvom man insisterer på at leve sit liv, ER der jo bare nogle ting, man er nødt til/ikke kan lade være med at tage hensyn til og fokusere på... Men, selvom din læge sagde, at du helst skal holde dig HELT væk, tror du så ikke, det er ok at gå efter alle de samtlige råd på nettet, der angiver, at man godt kan omgås sin kat - bare man holder sig fra pøllekassen?
Billede
Brugeravatar
Freckles

Indlægaf Snebold » tirs, 02. marts 2010 10:46

Da jeg var gravid med Linus valgte jeg jo at bare jeg holdt mig fra bakken så var det ok. Og det var det jo også, det var jo ikke derfor han døde, og han fejlede ikke noget. Så umiddelbart ville jeg sige overhold almindelig hygiejne og undgå kattebakken.
Men igen, når man først har mistet så bliver man altså ekstrem følsom omkring alt der kan udgøre bare den mindste risiko. Så...
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Freckles » tirs, 02. marts 2010 11:41

Snebold skrev:Men igen, når man først har mistet så bliver man altså ekstrem følsom omkring alt der kan udgøre bare den mindste risiko. Så...
Kh. Snebold

Kan jeg godt forstå Snebold... Jeg har tænkt over det og er blevet enig med mig selv om at forsøge at respektere forholdsreglerne lidt mere - man ville jo aldrig tilgive sig selv, hvis der skete noget.

Stort klem
Billede
Brugeravatar
Freckles

Næste

Tilbage til Ordet er frit