BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Til jer der har kat

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Indlægaf Stinna30 » tirs, 02. marts 2010 23:44

Fik at vide, at blodprøven for toxoplasmose ikke er blandt de "almindelige" blodprøver, der tages ved 1. lægebesøg, for lægesekretæren sagde, at prøven ikke var taget. Men jeg kan jo prøve at skrive til lægen, om de vil tage en. Synes ellers, de tog en milliard blodprøver :roll:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Freckles » ons, 03. marts 2010 09:53

Nej, den er nemlig ikke blandt de almindelige - hvilket jeg blev lidt irriteret over... Følte nemlig også jeg nærmest blev åreladet ved lægen :lol:
Vil du så have den taget separat? Jeg tænker at gøre det, nu jeg har Toto (katten)...
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf MAT » tors, 04. marts 2010 12:33

Jeg fik taget toxiplasmose i forb. med behandlingsstart (og har ikke haft det - har også haft kat i mange, mange år af mit liv), men ellers ville jeg have bedt om den, da jeg testede positiv. Det er da meget rart at vide, hvor opmærksom man skal være. Men husk, at det kun ER afføringen, det smitter gennem, så selv om der selvf. kan være katteprut på undersiden af poterne osv., så sker der nok ikke så meget ved at nusse generelt, især ikke hvis man - altid - vasker hænder, før man spiser. (Det er bare om at finde linjen mellem grundig omtanke og hysteri).

Og apropos katte, så er jeg altså NØDT til lige at dele denne her med jer:

Min kat er udekat og ude hver nat. (Ja, god træning til bebsi, jeg er om vinteren, altså hvis det er koldt, oppe mellem 5 og 10 gange hver nat for at lukke ham ud og ind). Nå, men i nat stod han (stor, rød hankat) så og mjavede ved døren, som sædvanlig - vi har glasdøre, så jeg kan se ham, før jeg åbner - og satte poterne på ruden, som sædvanlig. Så jeg åbnede døren, og ind pilede min kat - i en lille, grå og meget busket udgave. Ahva?! Så var det sgu ikke ham! :D Men en lille langhåret siameseragtig-ting, som bor længere nede af vejen. (Vi har haft besøg af hende før, og kaldt hende svigerdatter, fordi vores han aldrig jog hende væk, hvis hun lå i minihaven. Faktisk er der to - identiske - siamesere, som altså bor samme sted. Vores kat er åbenbart polygamis(t)). Nøj, det var stenet - man bliver jo helt forvirret. Nå, men jeg fik da fat i hende og kylet hende ud igen. Der stod hun så i øvrigt og mjavede hjerteskærende ved døren i 20 min. tid, men da jeg besluttede at gå ud og sprøjte lidt vand efter hende for at jage hende væk - ellers finder hun jo aldrig hjem - så var hun smuttet et sted hen, hvor jeg kunne høre, men ikke se hende. Kort tid efter kom vores egen hjem - så er hun nok stukket af.

Nå, det var bare rimelig mærkeligt at lukke sin kat ind og opdage, at det ikke var ham! Gad vide, om man en dag er ved at tage det forkerte barn med hjem fra vuggestuen ;-)

God dag til jer alle :D
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf svipsen » tors, 04. marts 2010 13:29

Hahahaha.

Vi har også prøvet at sidde inde i stuen, hvor vi kunne høre en kat godt igang med at knase lystigt ude i bryggerset. Der gik faktisk noget tid, hvor vi ikke tænkte nærmere over det. De spiser jo trods alt ret tit. Men pludselig gik det op for os, at begge vores katte lå ved siden af os i sofaen....og der blev stadig knaset :shock:

Guderne må vide hvor mange katte vi egentlig har på kost. En kattelem kan åbenbart være en dyr investering. Sådan en sæk kattefoder fra Royal Canin er da ikke helt billig. Men vores katte og de andre katte i kvarteret, har så også sagt god for smagen ;-)
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Freckles » tors, 04. marts 2010 13:52

Hahaaaa, herlige historier - kørte filmen for øjnene samtidig med jeg læste :lol:
Billede
Brugeravatar
Freckles

Indlægaf Stinna30 » tors, 04. marts 2010 19:12

He he, totalt grineren. Lige nu ligger missen og spinder her ved siden af :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Stinna30 » tors, 04. marts 2010 19:23

Jeg regner med at få taget en blodprøve, når vi er færdige med at passe ham. Hvis prøven er positiv, kan de se, hvornår man har haft det.

I skal lige se missen, hvor han har lagt sig til rette i en tom papkasse Carlsberg Sport, hvor plasticen stadig er på :D skøre kræ :lol:

Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf kathe » fre, 05. marts 2010 08:43

:lol: :lol: :lol: :lol: ej hvor ser den sød ud..
kathe

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf Snebold » fre, 05. marts 2010 14:19

En rigtig nuser-kat.
Og alle ved jo at kasser bare er sagen når man er kat, i hvertfald hjemme hos os.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Freckles » fre, 05. marts 2010 15:11

Ja, kasser, poser og i det hele taget bare alt hvor man i virkeligheden ikke sådan RIGTIG kan være men skal moses ned i :lol:
Og ja, rigtig dejligt kat!
Billede
Brugeravatar
Freckles

Indlægaf salem » man, 08. marts 2010 16:36

jeg har altid tømt kattebakken her selv og jeg har aldrig haft det, man skal jo passe lige så meget på grøntsagerne er skyllet godt og det kan også komme når man er i fuldgang med maden (råt kød).
Jeg vasker ikke hænder efter og ha nusset katten, så kunne jeg snart ikke bestille andet da mine katte er nogle hænge træer :lol:
Billede
salem

Geografisk sted: vejle

Foregående

Tilbage til Ordet er frit