Jeg fik taget toxiplasmose i forb. med behandlingsstart (og har ikke haft det - har også haft kat i mange, mange år af mit liv), men ellers ville jeg have bedt om den, da jeg testede positiv. Det er da meget rart at vide, hvor opmærksom man skal være. Men husk, at det kun ER afføringen, det smitter gennem, så selv om der selvf. kan være katteprut på undersiden af poterne osv., så sker der nok ikke så meget ved at nusse generelt, især ikke hvis man - altid - vasker hænder, før man spiser. (Det er bare om at finde linjen mellem grundig omtanke og hysteri).
Og apropos katte, så er jeg altså NØDT til lige at dele denne her med jer:
Min kat er udekat og ude hver nat. (Ja, god træning til bebsi, jeg er om vinteren, altså hvis det er koldt, oppe mellem 5 og 10 gange hver nat for at lukke ham ud og ind). Nå, men i nat stod han (stor, rød hankat) så og mjavede ved døren, som sædvanlig - vi har glasdøre, så jeg kan se ham, før jeg åbner - og satte poterne på ruden, som sædvanlig. Så jeg åbnede døren, og ind pilede min kat - i en lille, grå og meget busket udgave. Ahva?! Så var det sgu ikke ham!

Men en lille langhåret siameseragtig-ting, som bor længere nede af vejen. (Vi har haft besøg af hende før, og kaldt hende svigerdatter, fordi vores han aldrig jog hende væk, hvis hun lå i minihaven. Faktisk er der to - identiske - siamesere, som altså bor samme sted. Vores kat er åbenbart polygamis(t)). Nøj, det var stenet - man bliver jo helt forvirret. Nå, men jeg fik da fat i hende og kylet hende ud igen. Der stod hun så i øvrigt og mjavede hjerteskærende ved døren i 20 min. tid, men da jeg besluttede at gå ud og sprøjte lidt vand efter hende for at jage hende væk - ellers finder hun jo aldrig hjem - så var hun smuttet et sted hen, hvor jeg kunne høre, men ikke se hende. Kort tid efter kom vores egen hjem - så er hun nok stukket af.
Nå, det var bare rimelig mærkeligt at lukke sin kat ind og opdage, at det ikke var ham! Gad vide, om man en dag er ved at tage det forkerte barn med hjem fra vuggestuen
God dag til jer alle