BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Svigermor ..... hvad sker der?

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Svigermor ..... hvad sker der?

Indlægaf Lilien » tirs, 18. januar 2011 17:58

Hej Tøser,

Har lige brug for, at læsse lidt af for jeg er totalt chockeret.
Nu er det nok de færreste der er best friends med deres svigermor, men jeg har faktisk altid haft et ok forhold til hende. Hun er en meget speciel dame, og i kraft af hendes arbejde som sygeplejerske gennem mange år, så har hun set meget og kan derfor virke meget kold på nogle punkter. Dette har jeg lært at se igennem fingre med, der hvor hun virkelig gør mig gal er efter jeg er blevet gravid.

Vi skal jo som sagt have 2 små piger, og er lykkelige for det. Vi havde været ligeså glade for 2 drenge eller en af hver, vi er bare glade for at vi skal være forældre efter det var svært, at blive gravid.
Mit problem med svigermor er, at når hun snakket om pigerne så siger hun "kun".
eks fra tlf samtale igår da jeg fortalte, at min mand syntes pigerne skulle have vores soveværelse som værelse, da det er det største i lejligheden.

- "Nå, det ville han godt gå med til selvom det kun er piger!"
- "Ja, man kunne jo ikke undgå, at blive lidt skuffet over der ikke var en dreng"

Jeg blev simpelthen så rasende. Det skal lige siges, at det ikke er et enkeltstående tilfælde men at hun MINDST er kommet med 10-15 lignende kommentarer siden jul.
Da vi fortalte mine svigerforældre, at vi var i behandling (inden jeg blev gravid) var hendes svar:
- "Ja, jeg har jo altid vidst du ville få svært ved at få børn!" Undskyld mig, men måske det er dine rådne gener du har givet videre til din søn som er problemet, havde jeg lyst til at skrige!!!!

Problemet er så, at hun ikke siger de her ting når min mand hører det. Han har en idé om, at det da sikkert er mig der overdriver, og at sådan blev det sikkert ikke sagt osv.
Hun er meget forsigtig med kun, at komme med stikpillerne når han ikke er til stede. Det er ved, at skabe lidt splid herhjemme, da jeg mener at han må hive fat i hende og stille hende stolen for døren en gang for alle. Det syntes han ikke er nødvendigt.

Er det mig der er totalt skævt på den her, eller hvad ville i gøre?
Tak til alle jer der nåede at læse hele vejen :)

Knus
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Svigermor ..... hvad sker der?

Indlægaf Birgitte » tirs, 18. januar 2011 20:35

Jeg kan godt forstå du er frustreret. Hvad bilder hun sig da ind... Hun burde da bare glæde sig over at I skal have to mirakler.
Ang. din mand, så burde han efter min mening tage dig alvorlig og tage en snak med sin mor og bede hende tage sig sammen og opføre sig ordentlig. Han burde ligesom støtte op om dig - sådan set også selvom det bare havde været noget du bare følte.

Jeg håber I får det løst.

Mange tanker
Birgitte
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Indlægaf pivpiv » tirs, 18. januar 2011 21:21

Nu har jeg tænkt som en gal og hidset mig op på den dumme svigermor du har reddet dig, men har også tænkt hvad JEG ville gøre - for jeg er nemlig også selv velsignet med en svigerfamilie som efter 14 er næsten håndtamme.
Jeg ville lade som ingenting når hun siger de grimme ting MEN så næste gang jeg deler kaffe med hende og resten af familien ville jeg sige noget i stil med "hov foresten sidst vi talte sagde du at det var ærgeligt at vi skal have to piger,jeg har sådan tænkt over hvad du mener med det?" Eller " Du siger at vores to dejlige piger, KUN er piger - hvad mener du egentligt? For vi alle ved jo at det er sjældent man er begge køn på samme tid"

Simpelthen citer hende og bøf hende, så tror jeg sgu hun begynder at vare hendes mund og tror din mand ikke på dig så sig at du nægter at være alene med hende eller konfronter hende og sig at du har en fornemmelse af at hun er ked af at du bærer på piger og den fornemmelse gør dig enormt ked - igen gør det overfor din mand, så han hører hendes svar.

Og det med at hun siger det er dig den er gal med siden i skulle have hjælp til at lave pigerne, svar hende med " det er nok en kombination af vores gener" og så lad så den hænge i luften og se hende stege.

Jeg føler virkelig med dig.
Mange kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Lilien » tirs, 18. januar 2011 22:09

Der er rigtig mange gode ting i det i skriver, og jeg har virkelig haft nogle af dem oppe og vende i hovedet selv :)

Det skal lige nævnes, at min mand og jeg har været sammen i 8 år. Vi er hhv. 26 & 29 år gamle, så havde egentligt forventet mere fra hendes side af. Det er hendes første børnebørn, så det er ikke engang fordi hun har en hel flok som gør det svært at imponere hende :)

Jeg har selv tænkt tanken omkring, at sige noget næste gang vi er sammen. Finde en situation frem, og høre hvad hun egentligt mente med den foran min mand og svigerfar. Kunne være interessant, at høre hendes svar. Vi skal holde fødselsdag for min mand i begyndelsen af Februar, hvor begge familier kommer. Mine forældre er enormt glade og spændte, og følger meget med. Har prøvet, at spørge dem til råds, og de syntes også hun er totalt langt ude.
Min far sagde idag, at hvis hun sagde noget lignende til den fødselsdag, så skulle han nok smide en bemærkning ;-)

Tænker sådan lidt i øjeblikket, at hvis hun er så skuffet over pigerne - så kan hun da blive fri for at se/passe dem. De første 7 år jeg var sammen med min mand boede vi på Fyn, nær hans familie. Det sidste år har vi så boet i København, hvor min familie er tæt på.
Min svoger mener, at hun er jaloux over at vi bor på sjælland nu, så hun ikke kan styre tingene så meget som hun gerne vil, og det tror jeg faktisk han kan have ret I. Hun er totalt dominerende af person.
Jeg kan i hvertfald tydeligt mærke, at hun er jaloux på mine forældre ved at de er tættere på. Her er manden dog god til, at fortælle at det skal hun ikke blande sig I.

Puha, det blev langt igen :roll:

PS. Har en meget dejlig svigerfar :D
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Alexis » tirs, 25. januar 2011 23:46

Hvad -undskyld mig - fanden har hun gang i??? Kan hun da ikke være bekendt. Synes faktisk det er direkte ondskabsfuldt og synes heeeelt klart at du sagtens selv kan sige noget til hende. Jeg ville ikke finde mig i den slags kommentarer, uanset hvem de kom fra!!
KNUS
PB Startet 10/08
Barnløshed uforkl. - alt ser fint ud hos begge.
Biokemisk 11/ 09, maj/juni 10? 11/10
IUI 1 n. IUI 2 n. IUI 3 n. IUI 4?, IUI 5 b.
IVF 1 SA 4+3 :(
22/3/11 Naturligt gravid <3<3 Blive derinde og voks dig stærk lille liv <3<3
Brugeravatar
Alexis

Geografisk sted: København V

Tilbage til Ordet er frit