BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Så fik vi nøglen til det nye hus

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Så fik vi nøglen til det nye hus

Indlægaf Annette1975 » tirs, 02. februar 2010 20:22

Søndag kl. 14 mødtes vi med sælgere af huset for at lave overdragelse. Vi overtager først huset officielt d. 1/4 men vi har fået råderet over huset fra i søndags, så vi kan lave noget inde i huset før vi flytter ind.

Så Min mand og sælgers mand ordnede alt det praktiske overdragelse og konen og jeg gennemgik haven ;-) Jeg er ikke det store have menneske forstået på den måde, at jeg ved ikke hvad planterne hedder og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre ved dem, men jeg vil gerne lære for jeg elsker en flot have. Heldigvis er både min mor og svigermor havemennesker med stort H, så jeg kan trække på en masse erfaring der. Men jeg fik at vide at der var 3 forskellige slags æbletræer, 3 forskellige slags blommetræer, et kirsebærtræ. Derudover er der et lille drivhus med vinplanter inden i. Der er også en køkkenhave med højbede. Det ene højbed er fyldt med jordbær, et andet er fyldt med hindbær buske og så er der to højbede hvor man kan plante sæsonting i. Så her til foråret, skal jeg ud og lægge kartofler, så salat, radisser, gulerødder og rødbeder. Jeg glæder mig vildt til at komme igang. I drivhuset skal jeg have agurker og tomater. Det kan være at jeg kommer på mere senere. Men jeg er helt glad for at jeg den første sommer er på barsel, så jeg kan lære at holde alle disse ting.

Men det kribler i fingrene for at komme igang ude i haven, selvom den lige nu er bundfrossen og fyldt med sne, så bliver det bare så dejligt at få en opvokset have igen.

Men aller først har vi nu to måneder, hvor vi skal bruge tiden til at få revet det gamle køkken og bryggers ned, sat nyt op, have malere til at male huset og gulvmand til at slibe nogle trægulve. vi skal også have lagt nye klinker i vores køkken :-)

SÃ¥ der er nok at give sig til :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf pivpiv » tirs, 02. februar 2010 20:36

Tillykke med huset.
Det er altså fedest når man overtager nøglen, det giver et kick :)

Det lyder som noget af et ombygningsprojekt, er det noget i selv gør eller noget i får håndværkere til??

Jeg glæder mig til at høre om din have til sommer :)
Knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf lindaan » tirs, 02. februar 2010 21:23

åh så skal der laves værelse til bette musen igen
lindaan

Indlægaf MAT » tirs, 02. februar 2010 21:40

Tillykke, det er da fantastisk. Tænk, at det endelig lykkedes at få købt (og solgt).

Jeg er SÅ misundelig på dit kirsebærtræ. Du må love at lægge nogle billeder op til sommer - kirsebærtræer i blomst er bare det smukkeste i verden.
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf Annette1975 » ons, 03. februar 2010 09:00

Vi skal have håndværkere til at lave arbejdet. Vi river selv køkken og bryggers ned, men vi får professionelle til at lægge nye klinker, montere køkken og bryggers og male hele huset. Min mand er rigtig dårlig til at male, strækker malingen for langt så jeg alligevel skal male efter og med en lille størrelse som Amalie så kan jeg ikke male det hus, det vil tage mere end 2 måneder når jeg hele tiden bliver afbrudt. Der kommer også en gulvmand og sliber gulve.

I eftermiddag skal jeg ud i huset med en flisemurer og have et tilbud på hvad det kan koste at lægge klinker og senere på eftermiddagen skal vi til møde i HTH for at få et endeligt tilbud fra dem. De var ude og måle op i huset i mandags, så vi helt nøjagtigt ved hvad vi skal have af elementer :-)

Vi har aldig fået lavet et rigtigt værelse til Amalie i det hus vi bor i nu. Der er bare puslebord og så en reol vi har købt til hendes kommende værelse. Alle hendes ting flyder på den reol for et eller andet sted skulle vi jo gøre ved det. Tremmesengen står stadig usamlet i en papkasse. Så jeg glæder mig rigtig meget til at komme ud i det nye hus og få lavet et rigtig værelse til Amalie.

Jeg elsker også kirsebær træer og jeg glæder mig også til at forhåbentlig nå at smage nogle til sommer inden fuglene har taget dem alle :-) Jeg skal nok poste billeder af min have til sommer, så i kan se alle de lækre ting der er i haven :-)
Senest rettet af Annette1975 ons, 03. februar 2010 15:13, rettet i alt 1 gang.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Alexis » ons, 03. februar 2010 09:41

Ååååårghhh den have lyder bare SÅ hyggelig. Det bliver spændende med ombygningen. Keep us updated :D
PB Startet 10/08
Barnløshed uforkl. - alt ser fint ud hos begge.
Biokemisk 11/ 09, maj/juni 10? 11/10
IUI 1 n. IUI 2 n. IUI 3 n. IUI 4?, IUI 5 b.
IVF 1 SA 4+3 :(
22/3/11 Naturligt gravid <3<3 Blive derinde og voks dig stærk lille liv <3<3
Brugeravatar
Alexis

Geografisk sted: København V

Indlægaf Tibina » ons, 03. februar 2010 10:50

Stort tillykke, Er så misundelig, jeg vil også have hus og have. :D
Tibina

Geografisk sted: København

Indlægaf MÃ¥neMarie » ons, 03. februar 2010 11:46

Ej hvor fedt.. stort tillykke fra mig. Det må være så dejligt med nyt hus, som du bare kan gå og hygge dig med at indrette mens du har barsel.. især må det være så hyggeligt at skulle indrette Amalie's værelse.. ;-)
Og hvor lyder haven bare helt vidunderlig.. jeg drømmer også om en have hvor jeg kan have diverse frugter og grøntsager i.. og et kirsebærtræ! Dog sålænge vi kun er to herhjemme har vi ikke brug for et hus.. men jeg håber virkelig at vi snart bliver flere, så vi også skal ud og kigge os omkring, det må være så hyggeligt!
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Katrine-mor » ons, 03. februar 2010 13:48

TILLYKKE med huset :D Hvor lyder den have bare skøøøøøøn! Kunne også vildt godt tænke mig en have engang. Lige nu ELSKER jeg dog at bo i vores dejlige lejlighed, som vi købte sidste år, så der bliver vi nok boende i et godt stykke tid endnu.

Ja, du må endelig ligge nogle billeder op, når dine flotte træer blomstrer :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Stinna30 » ons, 03. februar 2010 22:47

Uh, det er bare skønt at få nøglerne til sit hus :D tillykke med det. Og skønt at I har fået råderetten allerede, så I kan nå at få lavet en masse.
Rykkede selv fra en toværelses i København til hus og have i Jylland og har ikke et øjeblik fortrudt. Elsker vores have og at have mega meget plads (som jo skal fyldes ud med en masse børn :D ).
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Ordet er frit