BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

SÃ¥ er det i dag...

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

SÃ¥ er det i dag...

Indlægaf Annette1975 » fre, 07. januar 2011 08:11

at min mor skal knoglemarvs transplanteres. Den dag vi længe har gået og higet efter er nu kommet og det er meget underligt.

Min moster var på Skejby i 5 timer i går for at få høstet knoglemarvsceller og de fik rigtig mange ud af hende, så hun skal kun derud i 1½ time i dag så har de celler nok til min mor.

Kl. 13.05 skal min mor på kommunehospitalet og have strålebehandling i en halv time og derefter returnerer hun til amtssygehuset, hvor hun har været indlagt siden søndag eftermiddag. Sidst på eftermiddagen får hun så knoglemarvscellerne.

Det er simpelthen sådan en underlig dag. Nu har vi i månedsvis ventet og ventet på, først en diagnose, så om hun var egnet til en transplantation, havde hun en søster eller bror der matchede, ville eksperterne give grønt lys til transplanationen pga hendes specielle sygdomskombination og nu er det NU. Det er ligesom "point og no return". Nu er behandlingen der endelig, nu sker det virkligt. Men samtidig så er det også meget skræmmende, for nu får min mor endelig behandlingen som kan redde hendes liv, men gør den det? Det er jo så det næste vi skal gå og vente på. Vi ved at indenfor 1 til 2 uger bliver min mor rigtig meget syg, og det skyldes simpelthen at hun har fået fremmedlegme ind i sin krop, der nu skal bekæmpe den sidste rest af hendes eget imunforsvar og knoglemarv og så skal det gå ind og overtage produktionen. Jeg er meget "spændt" på at se hvor syg hun bliver. Vi så en relativ ung mand inde på afdelingen i onsdags da jeg besøgte min mor og han var blevet transplanteret et par uger for inden. Han var meget svækket og kunne ikke gå særlig godt. Så det er ikke til at vide hvordan min mors krop reagerer.

Så selvom det "bare" er en drop pose med celler min mor skal have idag, så vælter tankerne rundt inde i mit hovede og jeg kan slet ikke tænke på andet, for det er bare så skelsættende.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Re: SÃ¥ er det i dag...

Indlægaf Pille » fre, 07. januar 2011 08:34

Kære Annette

Jeg krydser fingre for, at det hele går som det skal i dag. Det har godt nok været noget af en gyserhistorie, og jeg håber at den ender lykkeligt og at din mor bliver rask med hjælp af din mosters celler. Hvor er det fantastisk at de fandt en der matchede! Jeg håber virkelig ikke, at hun bliver alt for syg og svækket, det er så hårdt at se på som pårørende..

Alt det bedste til du og din familie - jeg sender mange tanker til jer (og krydsede fingre)!

Stort kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Stinna30 » søn, 09. januar 2011 00:13

Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke med transplantationen og håber selvfølgelig, at den kan redde din mor.

Knus
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf pivpiv » søn, 09. januar 2011 00:32

Jeg sender en masse tanker og håber alt går efter planen :)
Jeg ser frem til du kommer og fortæller om fremgang og smilet vokser på dine læber.
knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf HeidiBH » søn, 09. januar 2011 07:32

Sender en masse tanker.. Håber det gik godt i fredags og det hele forøver som det skal.. Kan sagtens forstå at det må være en lidt ambivalent følelse du må have.. At du er glad for at der sker noget nu, men samtidig er bange for uvisheden..
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Annette1975 » man, 10. januar 2011 08:06

Tak skal i have, det er rart at få lidt virutelle kram fra jer.

Min mor fik knoglemarven i fredags. Det gik ikke helt så nemt som de havde regnet med for mn mor blev lidt dårligt undervejs og de var nødt til at holde nogle pauser. Men kl. 23.30 var det sidste løbet ind i hende :-)

Lørdag havde hun det fint, var en smule træt men ellers ok. I går var hun meget træt og havde det ikke så godt. Kastede en del op og havde diarré. Det er bivirkninger af alt det medicin hun får, ca. 30 piller om dagen for ikke at afstøde knoglemarven.

Hun fik taget blodprøver i går og sammenholdt med hendes værdier, så er hendes værdier begyndt at stige, så det betyder at det er ved at overtage inde i hendes krop og det er jo godt. Så vi er glade og optimistiske, nu venter vi bare på at min mor bliver seriøs syg, så hun kan begynde at få det bedre igen. Jeg er meget "spændt" på at se hvor syg hun bliver og hvor slemt det bliver for hende at komme igennem. Jeg håber det kommer til at få forholdsvis nemt.

Det var lige en lille update :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf HeidiBH » man, 10. januar 2011 17:33

Dejligt det ser ud til at gå den rigtige vej :lol:

Må være lidt underligt for jer at få og vente på at din mor bliver rigtig syg, er jo ikke det man ønsker... Men når det nu er det der skal til for at hun får det godt, så er det jo godt nok.. Men må stadig være lidt underligt..

Knus herfra
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Ordet er frit