BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

SÃ¥ blev jeg sgu opsagt

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

SÃ¥ blev jeg sgu opsagt

Indlægaf Birgitte » ons, 29. september 2010 11:55

Puha.. jeg ved godt at det jeg har på hjerte ikke er noget i forhold til dem der har mistet en forælder eller et barn. Men mit hoved og hjerte er godt nok ved at være fyldt op med lidt for meget efter denne måned..

I dag er jeg blevet opsagt... Det kom lidt som en overraskelse, selvom jeg godt ved at vi har fået mindre og mindre at lave og jeg efterhånden ikke har helt så mange af de opgaver som jeg var ansat til.. MEN.. jeg havde ikke lige regnet med at blive fyret i dag... Heldigvis er det ikke på grund af mig som person eller mine evner (det sagde de op til flere gange så det må jeg jo tro på :) ).
Men sammen med fertilitetsbehandling (vi har lige sendt papirerne ind til Hvidovre så vi kan komme i gang med IVF istedet for insemination når det en gang bliver vores tur på listen), det at jeg har sagt til min far at jeg pt ikke vil have ham i mit liv (lang lang historie) og en masse andre småting som bare ikke føles som småting fordi man har så meget andet i hovedet og kroppen er fyldt med ekstra hormoner.

Jeg ved godt det nok skal gå alt sammen, men det virker bare lige lidt for uoverskueligt lige nu...

Og så kan jeg slet ikke forestille mig hvad så hvis jeg bliver gravid i denne inseminationsbehandling.. Selvfølgelig er det fantastisk hvis det sker. Men lige nu kan mit hoved ikke kapere det sammen med søgning af nyt job etc..

Tak for din tid.

Knus
Birgitte
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Re: SÃ¥ blev jeg sgu opsagt

Indlægaf Snebold » ons, 29. september 2010 12:16

Øv altså :-( Det lyder da til at du har haft dit at slås med i den sidste tid.
Kan sagtens forstå du synes det er hårdt lige nu. Det er absolut ikke sjovt at skulle ud og søge job når man er i behandling. Bare det at finde overskud til det, og hvad siger man lige til en samtale?
Men jeg XXXXX nu alligevel fingre for at I ikke behøver starte op med IVF :cool:
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Stinna30 » ons, 29. september 2010 22:11

Kære Birgitte

Øv, hvor irriterende, at du er blevet opsagt :-( Ved din arbejdsplads, at du er i behandling? I så fald er du ligestillet med en gravid og kan ikke siges op (medmindre hele afdelingen nedlægges eller firmaet lukker) uden de får en sag på halsen - hvis du altså ønsker det.

Min arbejdsplads er gået konkurs, så der er ikke noget at gøre, selvom jeg er på barsel. Er bare glad for, at jeg er i fagforening, for de låner mig penge svarende til min månedsløn i opsigelsesperioden, indtil Lønmodtagernes Garantifond har færdigbehandlet sagen, hvilket kan tage laaaang tid p.t., da der er så mange firmaer, der går konkurs.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf pivpiv » tors, 30. september 2010 13:13

Det lyder godt nok som en rigtig øv periode du har haft.
Nu kan det for søren da kun gå fremaf.
Jeg håber lykken snart smiler til dig og solen skinner på din vej ;)
husk at du altid kan læsse af herinde - vi er her jo for hinanden.
kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Snorre » tors, 30. september 2010 18:54

Øv Birgitte :-( Det er jeg ked af at høre.
Og ikke sjovt når I er i fertilitetsbehandling. Har du haft fortalt det inde på arbejde? For der er faktisk nogle regler omkring fertilitetsbehandling og fyringer. På mit job var vi to, der havde samme funktion. Derfor valgte jeg at fortælle min chef, at jeg var i behandling. Iflg. en pige jeg kender fra HR, var det det rigtige at gøre. For det beskytter mig, medmindre begge stillinger blev nedlagt.
Og det endte faktisk med at den ene stilling blev nedlagt - jeg beholdt mit job ...
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Panna » tors, 30. september 2010 19:37

Øv, hvor er det bare noget møg. Det er bestemt ikke sjovt at blive fyret. Det vil altid føles som et nederlag uanset om det er pga nedskæringer eller ens personlighed. Jeg håber at du snart finder dig et nyt og bedre job :D

Jeg troede også at reglerne for fyring under fertilitetsbehandling kunne sidestilles med reglerne for fyring af en gravid. Men for nogle uger siden fik jeg et nyhedsbrev fra Dansk Industri (via mit arbejde) og i den stod der at det kun galt såfremt der var grund til at tro at kvinden i fertilitetsbehandling kunne være gravid. Det vil sige at reglen gælder kun hvis man har fået lagt æg og eller er blevet insemineret.. ikke hvis man "bare" er i gang med sprøjter, piller og næsespray.
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Panna » tors, 30. september 2010 19:52

Jeg fandt lige nyhedsbrevet fra DI

Fertilitetsbehandling beskytter ikke som graviditet

Medarbejdere i fertilitetsbehandling er først beskyttet efter ligebehandlingsloven, når de påbegynder behandling, der giver en reel mulighed for, at de kan blive gravide. Det slår en ny afgørelse fra Vestre landsret fast.

Medarbejderen var ikke i hormonbehandling

I sagen Landsretten afgjorde, var en medarbejder blevet henvist til fertilitetsbehandling af sin egen læge. Hun havde været til forskellige indledende samtale på Skejby Sygehus.

Undervejs i dette forløb, blev hun afskediget som en af seks medarbejdere ud af en gruppe på ca. 50.

På tidspunktet, hvor hun blev afskediget, var hun endnu ikke i hormonbehandling, og der var ikke udtaget æg med henblik på befrugtning.

Kunne ikke behandles som gravid
Landsretten afgjorde, at henvisningen til fertilitetsbehandling ikke kunne sidestilles med graviditet efter li
gebehandlingsloven.

Derfor var medarbejderen ikke beskyttet af ligebehandlingslovens regler om, at det er ulovligt at afskedige medarbejdere under graviditet.

DI førte sagen for virksomheden

Afgørelse flugter med Højesteret
Allerede i 2003 havde Højesteret lejlighed til at forholde sig til spørgsmålet om beskyttelsen under fertilitetsbehandling.

Højesteret udtalte den gang, at fertilitetsbehandling må sidestilles med graviditet.

Dommen forholdt sig imidlertid ikke til, hvornår beskyttelsen indtræder. Derfor kunne Vestre Landsret træffe sin afgørelse uden at komme i konflikt med retspraksis fra Højesteret.

EU-domstolen: Graviditet kræver befrugtet æg

EU-domstolen har vurderet en tilsvarende problemstilling i en nyere sag, hvor de fortolkede direktivet, der ligger bag den danske ligebehandlingslov.

Domstolen udtalte i den forbindelse, at beskyttelse i henhold til direktivet måtte forudsætte, at der i hvert fald var en teoretisk mulighed for, at graviditet var opstået.

Herefter var domstolen helt klar i mælet. Den udtalte, at den mulighed ikke var til stede, før der var sat et befrugtet æg op i livmoderen.

Om ægget sidenhen udvikler sig til et barn, tillægger EU-domstolen derimod ikke betydning.
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Birgitte » tors, 30. september 2010 20:52

Tak for jeres støttende ord.
Jeg var hos fagforeningen allerede i går for at være sikker på at alt er gået rigtig til. Han var meget i tvivl, så pt er den hos den juridiske afdeling. Men umiddelbart bliver stillingen nedlagt, så jeg tror ikke der er noget at gøre.

Jeg havde fortalt på arbejdet at jeg var i fertilitetsbehandling. De ved også godt at jeg havde en missed abortion for nogle måneder siden.

Jeg ved godt det hele nok skal gå. Det der er mest underligt er at jeg i morgen skal til scanning for at se om jeg skal have ægløsningssprøjte eller en sprøjte for at udsætte ægløsningen. Det er lidt ambivalent. For det kunne være fantastisk hvis det lykkes denne gang (denne gang er der 3 æg mod tidligere kun 1). Men en graviditet vil også gøre det endnu sværere at finde et nyt job. Jeg ved selvfølgelig godt hvad jeg håber på :)
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Tilbage til Ordet er frit