BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Overtro

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Overtro

Indlægaf FrkX » tirs, 15. april 2008 17:12

Vi har købt en barnevogn allerede, og manden vil meget gerne ha den hjem, men er der ik noget med en gammel overtro om at den ik må komme hjem før man har født?
Og kan man så ik bare få den leveret til nogle familiemedlemmer evt.?
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Tina.e » tirs, 15. april 2008 19:44

Jo der er nogen der siger at den ikke må komme hjem før den lille er født. Min mand hentede den selv, den dag vi skulle hjem fra sygehuset, men du kan jo bare have den til at stå ved nogle familiemedlemmer.
Det er det samme med vuggen, den må heller ikke stå klar før den lille er født.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf FrkX » fre, 18. april 2008 22:09

Synes det er svært. Der er mange der råder os til ik at ta den hjem hvis nu der er noget der går galt, så mener de ik det er fedt for os at sku se på en barnevogn, men hva så med alt det andet baby-halløj vi har liggende, det er vel ik bedre?
Mine forældre har foreslået at vi kan få den opbevaret der, så det ender sikkert med det.
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Indlægaf Tina.e » lør, 19. april 2008 09:34

Ja det er rigtigt, man har jo en masse andre tind til at ligge, tøj osv. Vi havde købt alle de store ting i Babysam og manden hentede det hele da vi skulle hjem. Ja lige med undtagelse af autostol, der var købt brugt, og vuggen som stod hos mine svigerforældre (det var den min mand havde da han var lille).
Vi havde snakket om at hvis Karoline ikke var kommet ugen op til Påske, ville vi hente tingene inden hun var født, så vi ikke kom til at mangle det i Påsken. Men da jeg fødte hende en uge før jeg havde termin, blev det ikke aktuelt.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf Sulejma » lør, 26. april 2008 21:13

Altså jeg har godt nok også hørt, at det er uheld at tage barnevognen med hjem før man har født, men man må gerne købe en og lade den stå hos familie ellers lign, bare man ikke selv tager den med indenfor døren.

Må jeg spørge hvilken en i har købt?
Det er en jungle, synes jeg.

Vi overvejer lidt en kombivogn, er der nogen, der ved, om de er dårligere/bedre end almindelige barnevogne. Jeg har set på en emmaljunga Edge Duo, som jeg synes, lyder meget smart....
Fødte en pragtfuld dreng på 3760 gram og 54 cm den 3/12-08
Sulejma

Indlægaf FrkX » søn, 27. april 2008 14:30

Vi har købt en basson barnevogn, er ik så meget for en kombivogn, men derfor kan de sagtens være gode jo :-)
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Indlægaf LoisLane » søn, 27. april 2008 14:45

Hej FrkX.
Det er sandt, som du selv siger, at der en del overtro forbundet med barnevognen. Det siges at det vil bringe ulykke hvis man bringer barnevognen ind i sit hjem før barnet er født. Men det er vel som man tager det. Ved at langt de fleste barnevognsforhandlere tilbyder, at man kan vente med at afhente barnevognen til efter fødslen. Ellers kan man, hvis de har plads, spørge familie eller venner om de ville opbevare den så længe.

ang. overtro generelt, er der så mere i forbindelse med et lille barn? Der er selvfølgelig det med at rede sengen, men ellers?

og undskyld jeg bringer det på banen i din tråd.
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf FrkX » man, 28. april 2008 21:32

Har hørt noget om at barnet også ska sove sin første lur i dåbskjolen...
Jeg tror nu ik rigtig på alt det der overtro. :-)
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Indlægaf LoisLane » tirs, 29. april 2008 09:24

Nu du siger dåbskjole. Min familie har altid haft en tradition med, at dåbsbarnet skal sove sin første lur med en 5'er under hovedpuden/madressen. dette skulle bringe held og lykke ii fremtiden. Ved ikke om det passer.. men det har da en trejf af overtro i sig.
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf mrsma » tirs, 29. april 2008 18:38

Hej.

Vi har også købt barnevogn men den står i forretningen til september, det samme med vuggen. Vi har arvet en tremmeseng, men den har vi altså hentet, tænker ikke så meget over det, for når man så venter nummer to eller tre, har man måske mange af tingene i huset- uden der sker noget. Men vi henter nu ikke tingene før.. Skulle jo alligevel nødig udfordre skæbnen.. Men hvorfor mon ikke det gælder med tøj og andre småting- eller at gøre børneværelset klar?? Ja undskyld jeg spørg, men kom lige til at tænke på hvor dumt det egentlig er :lol: :lol:

Ang. barnevogn har vi købt en Brio- det var sådan en startpakke hvor vi fik vugge, sengetøj, puslepude og badekar med.
Er heller ikke så meget for de der comivogne, men ved ikke om der skulle være noget galt med dem, har dog hørt at de er mindre en alm barnevogn har dog ikke undersøgt det nærmere..
Synes selv vores er smart, skal bare trykke på to knapper så er kassen løsnet fra stellet, skønt når man har en lille bil, og skal skille den af mange gange :lol:

Knus
mrsma

Indlægaf Sulejma » tirs, 29. april 2008 20:17

Det er sjovt, jeg har hørt fra flere, at de ikke bryder sig om combivogne, men der er ingen, der egentlig ved hvorfor, de ikke bryder sig om dem:-) er det ikke mystisk.

Den jeg har set på, en emmaljunga, har en barnevognsoverdel og en klapvognsoverdel. Og barnevognsdelen er lige så stor som en almindelig barnevogn. Mållene er det samme og den kan akkurat det samme, som en barnevogn i det samme mærke, så kan ikke helt finde ud af, hvad forskellen er. Regner med, at vi skal op og kigge på en om en måneds tid, der er åbenbart leveringstid på sådan noget skidt:-) så må vi se, hvad de professionelle siger, de må jo vide, om der er forskel på combi og almindelige.

Vi har godt nok også babytøj liggende derhjemme, og jeg har også en tremmeseng (den som jeg selv har ligget i) som jeg regner med, skal hentes hjem, før babyen kommer, men der er altså bare et ellers andet overtro med lige præcis barnevognen, ved ikke, hvorfor det lige er den, men det er altså rigtig nok. Så må man jo selv tage stilling til, om man tror på det eller ej, men jeg henter altså ikke barnevognen før babyen kommer. Skal ikke nyde noget :lol:
Fødte en pragtfuld dreng på 3760 gram og 54 cm den 3/12-08
Sulejma

Indlægaf FrkX » tirs, 29. april 2008 21:22

Altså jeg begyndte at købe babytøj allerede inden jeg var gravid, så vi har da en del liggende.
Vi har også en tremmeseng og en lift stående vi har fået af noget familie.
Og for en uges tid siden fik vi vores nyindkøbte barnevogn hjem.
Jeg har det rigtig godt med at have den hjemme, da jeg ik rigtig har kvalme eller noget, ligner bare jeg har taget lidt mere på, så rart at kigge på vognen og forholde sig til at der kommer en baby :-)
Da vi snakkede med familie osv om at få vognen hjem sagde de vi sku passe på hvor meget vi havde, hvis nu noget gik galt.
Men tror nu ik jeg bliver hverken mere eller mindre ked af at der står en barnevogn også sammen med alle de andre babyting.
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Tilbage til Ordet er frit