BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Min far

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Min far

Indlægaf mrsma » tirs, 28. september 2010 20:34

Åhh må lige af med lidt..

Min far fik i marts konstateret kræft- en svulst i hjernen! Den fik han fjernet og alt så positivt ud- han skulle dog have stråle og kemobehandling her frem til november.

Han har haft det okay under forløbet og slap heldigvis for de store bivirkninger. Han har været indlagt et par gange pga nogle småting men intet alvorligt!

I onsdags ringer min mor så og bryder fuldstændig sammen og kan slet ikke fortælle hvad der er sket! Men får dog fremstammet at min far er indlagt og det ser skidt ud!!
Jeg skynder mig afsted og kan se da jeg kommer frem at den er helt gal. Min far er ikke ved bevidsthed og reagere ikke på vores nærværd.
Han bliver scannet og det er ikke positivt- far har fået en svulst mere og den gamle er begyndt at vokse. Den nye svulst har foresaget en meget stor blødning, som de godt kan lægge dræn for mindske trykket i hovedet MEN der er ingen behandling for kræften!!!! Så selvom de lægger dræn vil svulsten foresage svære skader i hjernen- skader som jeg ikke er i tvivl om min far allerede har da han ankommer til sygehuset!!
Min far har altid sagt at han ikke ville ende som " en grøntsag" så mor og jeg var ikke i tvivl om at der ikke skulle behandles yderligere for det var ikke fars ønske!
Min far sov stille ind om torsdagen!

Det har og er et meget hårdt forløb jeg savner ham ubeskriveligt meget, og især når jeg ser på min lille dreng og tænker på at han ikke får sin morfar at se igen eller jeg skal dele oplevelser sammen med ham .
I morgen skal han begraves og det bliver en meget hård dag!! Jeg savner ham som skrevet og tænker meget på ham.
Jeg ved dog at han har det godt nu og er fri for smerte, men det er ubeskriveligt hårdt.

Tak fordi I lyttede, jeg trængte lige til at lufte tankerne lidt

M
mrsma

Re: Min far

Indlægaf pivpiv » tirs, 28. september 2010 20:42

Åh nej hvor er jeg virkelig ked af at høre du har mistet din far.
Det gør mig ondt.
Jeg har ingen vise ord eller lign, men let endelig af herinde - jeg taler af erfarring, det letter.

Mange knus og kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Snebold » ons, 29. september 2010 08:35

Hvor gør det mig ondt at du har mistet din far :-(
Jeg kan ikke sige noget der lindrer den smerte du føler nu, det er en smerte der er nødvendig og ufattelig hård. Jeg håber begravelsen bliver en smuk afsked en elsket far og morfar.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Pille » ons, 29. september 2010 10:40

Det gør mig virkelig ondt at læse at du har mistet din far. Ville ønske der var noget jeg kunne sige, der ville lette smerten, men som de andre siger, så er der intet der kan hjælpe på det savn du føler.

Jeg håber at I får en smuk begravelse, og får sagt farvel til en elsket morfar og far!

Knus,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Stinna30 » ons, 29. september 2010 22:05

Det gør mig ondt at læse dit indlæg :cry:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Snorre » tors, 30. september 2010 18:57

Et rigtig hårdt indlæg at læse. Alle os der har prøvet det samme, får vagt minder :-(
Min egen far nåede ikke at møde sit første barnebarn ... det nåede din far heldigvis, hvis det på sigt kan være en trøst.
HÃ¥ber at begravelsen var en smuk oplevelse, trods alt.
Tanker fra mig
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Birgitte » tors, 30. september 2010 20:57

Det er jeg ked af at høre.
Knus
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Indlægaf mrsma » fre, 01. oktober 2010 15:41

Tusind tusind tak alle sammen.

Begravelsen var rigtig rigtig smuk og i smukt efterårsvejr. Det hele var i min fars ånd, og jeg fik holdt den afskedstale til ham, som jeg inderligt gerne ville. Der var ca 150 mennesker til begravelse, hvilket ville have glædet min far, det betød så meget for ham at folk omkring ham holdt af ham- og det gjorde de.

De første dage tænkte jeg mest på mine brødre og min mor- synes hun var så alene, vi andre har familie eller kæreste lige ved hånden til at hjællpe os videre, men hun havde jo ingen??
På selve begravlesesdagen var jeg meget fattet, fordi jeg var opsat på at give far den afsked han ønskede sig.
Men igår var en meget hård dag!! Der gik det op for mig at jeg aldrig skal se ham mere eller snakke med ham mere. Min far og jeg var meget tætte og talte tit sammen og om alt.
Det er meget underligt at han er væk!! OG SÅ KUN 52 ÅR GAMMEL???!!! Men jeg ved jo at det er livets gang, og der er bare ingen forklaring på hvorfor det går som det går.
Far var alvorligt syg og der var ingen behandling for ham, han ønskede ikke et liv som handicappet og det fik han heller ikke- trods hans alvorlige sygdom klarede han det godt og havde kun få fysiske problemer til trods for at de havde fjernet et svulst på størrelse med et æg fra hans hjerne!! Han nåede ikke at opleve de store nederlag selvom han var alvorligt syg. Og det er en stor trøst. Mor og jeg er overbevist om at der er mere mellem himmel og jord end vi ved. Og hun har talt med et par "kloge" mennesker- og de siger han har det godt, der er intet negativt med herfra og trods hans skader i hjernen ved han, at vi alle var hos ham på sygehuset- og det er meget rart at vide. Han døede trods alt ikke alene og ensom.
Men jeg synes jo stadig det er dybt uretfærdigt at min far ikke skal være en del af mit liv og min dejlige drengs liv. Min søn elskede jo sin morfar og de havde et specielt forhold til hinanden!!
En af min fars gode venner sagde til mig til begravlesen at jeg var fars øjensten og min lille dreng var hans guldklump- og ham var han så stolt af! De ord glemmer jeg aldrig!!!
Jeg ved far holder øje med os, og passer på os. Håbe tiden vil gøre det lettere for os alle. Glæder mig over alle de dejlige minder jeg har af min fantastiske far og min søns fantastiske morfar.
Tak fordi I gad bruge tid på at læse mine tanker.
Kram
mrsma

Indlægaf pivpiv » fre, 08. oktober 2010 23:24

Vi læser altid gerne.
Det lyder som om I havde en god afsked.
Det er så vigtigt at man får gjort tingene så det føles bedst muligt bagefter.

Det bliver sært og tomt og tunge skyer kommer nogle gange snigende og det vil de gøre i lang tid. Nu er det snart 2 år siden min far døde og jeg kan stadig græde, men heldigvis er vi gode til at snakke og også grine og mindes de dejlige stunder.

Mange knus og kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Tilbage til Ordet er frit