Hvor er det hårdt når ens nærmeste bliver sårbare, men hvor er det også godt at de giver sig selv lov til at være det.
Din far er heldig at have dig til at støtte sig. Håber han kan finde ud af at tage imod støtten. Hvis han har svært ved at åbne op og tale om det med familien, har Kræftens bekæmpelse også forskellige støttegrupper. Måske kan det være lettere for ham at tale i sådan en gruppe. Ellers må han kunne få en henvisnig til psykolog pga. livstruende sygdom. For jeg tror det er vigtigt at han får talt om det. Du skal også huske der også er hjælp at hente som pårørende hos Kræftens bekæmpelse, for det kan være svært at være den stærke datter hele tiden.
Min kræft var også den mest aggressive type, og jeg gik da nok i et par måneder fra jeg opdagede knuden til jeg fik diagnosen (slog det hen som graviditetsforandringer), og det havde ikke spredt sig. Knuden var stor, 4x6 cm. men der var ingen spredning til lymfen, så selv om det er noget aggressivt skidt så kan det gå godt.
Tror generelt at lægerne helst vil have opereret kræften væk så hurtigt som muligt, uanset hvor aggressiv en type man har. Og det er vel også godt nok, så er det da væk.
Ang. at tabe håret, kan du hilse din far og sige at ja, det er pisse hårdt at tabe håret og man græder når det falder af, men man vænner sig hurtigt til det. Han skal nok finde en hat eller kasket som han bliver glad for. Og ellers laver de så vidt jeg har hørt fine parykker. Valgte den selv fra, men de fleste får lavet en. Og den laves inden man taber håret, så den kommer til at ligne ens naturlige hår.
Og som sideggevinst føler man sig super sexet når man sover med tophue
Kh. Snebold

Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet