BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Mider!! :(

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Mider!! :(

Indlægaf HeidiBH » ons, 24. november 2010 14:34

Hejsa..

Skal lige høre et råd... Synes vi lever meget pænt og har det meget rent..ør rent rimelig tit, da jeg nok er en lillle rengørningsnarkoman ;-) Men opdagede igår på vores køkkenloft at der var nogle mider, tror der sad en 8-10 stykker :evil: Vildt ulækkert...

Så jeg gik naturligvis igang med at kigge AAALT vore mel igennem, men kunne ikke se noget i det.. Fik gjort alle skabene med madvarer rene og tjekket alt hvad der kunne spises om de skulle gemme sig der.. Men kunne bare ikke finde dem.. Vi fik fjernet miderne på loftet og efterfølgende har der været 2 på væggen (en ad gangen)

Hvor kommer de fra og hvordan dulen kommer vi af med dem? Til trods for at jeg ikke kunne se noget i vores mel, smider jeg det hele ud alligevel.. Kan slet ikke holde tanken ud om at de er derude et sted.. :-(

Nogle der har nogle råd? forslag??

Knus
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Re: Mider!! :(

Indlægaf Stinna30 » ons, 24. november 2010 18:31

Er der nogen steder, hvor der kan være faldet mad ned? En sprække mellem køkkenbord og væg for eksempel? Bag ved eller under køleskabet?
Ved ikke, om man kan ringe til Rentokil skadedyrsbekæmpelse? Men det er da værd at undersøge, hvis I ikke selv kan finde kilden til miderne. Håber I får bugt med dem.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf HeidiBH » ons, 24. november 2010 20:52

Har været alt igennem og tjekket alle steder.. Mistænker at de måske kommer fra overboen da vi finder dem på loftet?? Tror jeg prøver at høre vores vicevært i morgen..
Billede
HeidiBH

Indlægaf pivpiv » tors, 25. november 2010 00:35

Mider? Hvor store er de??
Synes godt nok det lyder klamt.
Dem fra mel kan man knap nok få øje på, de er virkelig små.

Håber godt nok snart I finder kilden og får dem fjernet.
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf HeidiBH » tors, 25. november 2010 03:55

Ja er vildt ulækkert.. Har slet ikke lyst til at bruge køkkenet.. De er hvide og ca 1-2 cm lange.. virkelig ulækre.. Og så sidder de på loftet.. Er virkelig et mysterie hvor de kommer fra..
Billede
HeidiBH

Indlægaf HeidiBH » tors, 25. november 2010 09:30

Puha.. Har haft mareridt om de skide mider hele natten.. Så har fået ringet til skadedyrbekæmperen her til morgen.. Det er møllarver vi har.. Og de ligger op til 200 æg af gangen.. Fy for den.. Så nu kommer de og reder mit køkken fra de små sataner.. 1200 Bobs plus moms :evil: satans små væsner..
Billede
HeidiBH

Indlægaf Stinna30 » tors, 25. november 2010 22:36

Øv, at det skal koste så meget, men det er helt sikkert pengene værd - ville heller ikke have lyst til at bruge køkkenet.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf HeidiBH » fre, 26. november 2010 13:47

så har den rare mand været her og gjort kål på de små væsner.. Dejligt at havde fået sit køkken tilbage... Så nu skal der bruges millioner i Ikea på lufttætte bøtter til mit mel, selvom det ikke så ud til at væe der de kom fra.. Meen vil nu bare gerne tage mine forholdsregler...
Billede
HeidiBH

Indlægaf Babywanted » man, 13. december 2010 14:09

Jeg hørte en dag i nyhederne, at vores øgede indtag af økologi bevirker, at flere og flere får mider. Man kan ikke selv komme bæsterne til livs - så godt du ringede til skadedyrsbekæmperen...
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf HeidiBH » man, 13. december 2010 16:40

Ja var også det jeg fik at vide.. Men en dyr fornøjelse.. Det mystiske er bare at han ikke kunne finde kilden til dem.. Men han sprøjtede for en sikkerheds skyld og vi er kommer af med dem nu :-)
Billede
HeidiBH

Tilbage til Ordet er frit