BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Lidt opmuntering

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Lidt opmuntering

Indlægaf Mulle » søn, 01. maj 2011 13:26

Nu er jeg 33+1 uger henne og er ved at være meget besværet af gravidteten. Humøret har det ikke altid lige godt og har en del humørsvinginger og kan ikke så godt holde mine svigerforældre ud lige i tiden- hvilket giver lidt gnidninger mellem manden og jeg. Så livet er ikke ligefrem en dans på roser lige nu og jeg begynder at være lidt nervøs for den scanning jeg skal til den 24 maj. Det kan vise sig at blive knald eller fald for hvordan resten af gravidteten kommer til at forløbe.
Vi er slet ikke færdig med børneværelset og er der ingenting som går efter planen. Spartelmassen vil ikke tørre og da vi havde sat glasvæv op og malet var der er 3 steder hvor man kunne se samlingen på gipspladerne fordi der havde været noget galt med det spartelmasse, så vi måtte tage glasvævet end de steder for det var galt og så lave det om. Altting går i stykker her i huset. Den anden dag røg både opvaskemaskine og plæneklipper og vi har ikke for mange penge at gøre med i forvejen og vi skulle gerne have købt de sidste småting til vores lille pige inden så længe. Så jeg er nede i kulkælderen og græder næsten hver dag og er i dårligt humør. Så jeg trænger til noget opmuntring-håber der er nogen som kan hjælpe mig for jeg er bange for at få en fødselsdeperation for til tider tænker jeg på at opgive det hele og lade manden få begge børn og så blive skilt for jeg kan slet ikke overskue tingene lige nu.
Undskyld jeg læsser af med det hele herinde men trængte til at komme af med noget at alt det jeg føler jeg går og slås med i hverdagen.
Hilsen den triste Mulle
Billede
Mulle

Re: Lidt opmuntering

Indlægaf pivpiv » søn, 01. maj 2011 14:17

Kære Mulle
Hvor lyder det bare ikke skægt at være dig.
Slap af, nyd livet.
Jeres lille bebs kræver ikke andet end en seng, sine forældre, mad og bleer - pyt med om værelset er færdigt. Måske den lille sover hos jer den første tid.
I behøver ikke fare ud og købe det hele - I skal jo også have nogle barselsønsker ;)

Mht at tingene går i stykker - det kender jeg alt for godt også det med alt for små penge. Men tag det roligt og se i gul og gratis eller den blå avis efter en ny plæneklipper, værre er det sgutte.

Lad ombygning, støv og opgaver være sig og tag jer tid til hinanden. Der er intet vigtigere end JER og jeres børn!!
Tag evt en snak med jm om hvordan du har det, jo mere man læsser af jo mindre skal man selv gå og bære på.

Læs endelig af herinde, vi lytter og uddeler gerne kram og et spark i måsen når det skal bruges ;)

Hvad mangler I til den lille?

Tag din mand i hånden, se ham dybt i øjnene og del en flaske alkoholfri vin og en god middag - lad lortet være og nyd hinanden og nyd jeres lille bebs som vokser inden i dig.

KÆMPE kram herfra
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Mulle » søn, 01. maj 2011 17:21

Hej Pivpiv
Tak for din forståelse. Jeg er godt klar over at den lille ikke skal bruge sit værelse det første stykke tid men har alligevel brug for at det står klar og har brug for pladsen til tremmeseng og skabet derinde til hendes tøj osv. Tremmeseng og de andre babyting står på nuværende tidspunkt i vores soveværelse og fylder og det stresser mig at jeg ikke kan få de ting ud og få et bedre overblik over de ting som skal findes frem som lift og autostol.
Men jeg er også nem at stresse med de mindste ting og det er jeg godt selv klar over.
Jeg er bare for stolt til at ønske mig de ting som vi mangler til den lille fordi jeg synes det er ting vi selv skal sørge for. Det er os som har valgt at få det her barn og ikke dem som kommer med barselsgaver.
Det vi mangler til den lille er en vugge(som mine svigerforældre vil give os), en solskærm til autostolen, en ny puslehynde og lidt småting som stofbleer oSV. Jeg føler at folk omkring mig synes jeg er åndssvag og i alt for god tid med tingene omkring den lilles ankomst og de bekrymringer det giver mig. Det er som om de slet ikke fatter at jeg har det svært og at jeg virkelig er bekrymret for hvordan det skal blive når hun er kommet til verden. Jeg føler også at mit ægteskab er gået den forkerte vej og meget af grunden til det er økonomiske problemer og vi har været tæt på at skulle sælge vores hus fordi vores rådighedsbeløb var så lavt at vi ikke kunne leve for det. Men problemer med mine svigerforældre og deres måde at være omkring vores søn på har givet problemer mellem os alle sammen.
Endnu engang tak.
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf mrsma » man, 02. maj 2011 14:24

Kære Mulle.

Tror det er meget naturligt at man pludselig bliver ramt af nervøsitet, stress, irritation osv når man er gravid.
Da jeg var gravid med vores søn havde jeg STORE problemer især med min svigermor.. hun var bare så irriterende!!! Min mand var dog og er det også denne gang meget forstående ( de fleste gange!!).

Vi var overhovedet ikke færdige med at bygge vores hus da vi flyttede ind, og da var jeg jo gravid! Jeg tror det er en stor del af at blive og være mor, at tingene til sine børn skal være i orden- og selvfølgelig har jeres lille prinesse ikke brug for et værelse.. men derfor vil man gerne have tingene i orden- sådan har jeg det også!! Min mand synes vist også der er masser af tid.. men man skal huske på at trætheden kan blive mere udtalt jo længere hen i graviditeten man kommer!!!

Jeg tror at du skal vende fokus mod dig selv, din søn og mand!! Hvis ikke du har det godt- har dem omkring dig det heller ikke godt!! Økonomiske problemer og spørgsmål synes jeg tit kan ødelægge humøret og harmonien i ens familie!! Lav en god middag og få dig en god snak med din mand om tingene- og fortæl ham hvordan du har det.. Måske det bliver lettere for ham at forstå dig også!

Jeg havde selv en træls dag igår hvor alt bare irriterede mig- og det gik i den grad ud over min mand- hans tålmodighed forsvandt lidt i løbet af dagen- nok fordi han fik så meget skæld ud!!! Men sådan er det bare med mig når jeg er gravid! Jeg kan let blive irriteret, sur og ked af det.. og er nok meget nærtagende især jo tættere fødslen kommer!!!
Sidst jeg var ved JM lå barnet med hovedet opad- og hun sagde at hvis den gjorde det ved næste besøg (30.maj) kunne man forsøge at vende barnet.. det tænkte jeg ikke videre over- ved lægebesøg i torsdags var han meget i tvivl om, hvordan barnet lå, men meget kunne tyde på at det stadig vendte forkert- han talte så pludselig om kjsersnit og hvad ved jeg!! Det havde jeg ikke lige tænkt på OVERHOVEDET!!! Så kan godt mærke at min lunte har været meget kort siden torsdag.. men sådan er det fordi man bekymre sig om ens barn jo!!

Håber snart du får lidt medvind igen.. sender dig 100000 positive tanker...
mrsma

Indlægaf Mulle » man, 02. maj 2011 17:35

Hej Mrsma
Dejligt at høre at der er andre som kender til de følelser jeg har lige nu og kan genkende de problemer som det kan give. Jeg tror også at det er gør at jeg reagere mere intenst er fordi min sidste fødsel endte med et akut kejsersnit og det er nok det eneste som jeg ikke ønskede mig dengang og bestemt heller ikke ønsker mig denne gang. Håber at kunne føde helt almindeligt og gerne være hjemme igen meget hurtig-gerne få timer efter fødselen. Min mand er også meget forstående og har givet mig masser af støtte og har også snakket med sine forældre om deres måde at være på overfor vores søn på.
Så forstår mig nok allerede så godt som det nu er muligt. Vi skal have denne fødsel overstået så vi kan nyde vores lille familie og komme på højkant igen.
Ang at få et kejsersnit skal du ikke være bange for det for det er ikke så slemt som folk gør det til. Jeg fik rosen i mit og måtte have 2 gange pencilin men alligevel vil jeg love dig 100 % at det hele nok skal gå. Du må holde mig indformeret og krydser mine fingere for dig og din fødsel.
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf mrsma » man, 02. maj 2011 19:27

Det skal jeg nok :-) og i lige måde- vi er jo nøjagtig lige langt, så det bliver spændende og følge hinanden.
Pas godt på dig selv

M
mrsma

Indlægaf Mulle » tors, 05. maj 2011 14:27

Om jeg troede at tingene ikke kunne blive være så skulle jeg køre ind og hente vores søn i dagplejen i dag og på vej derind går vores bil i stykker. Den havde ingen olie på og grunden er muligvis at tandremmen har hoppet og måske er motoren ødelagt. Men uanset hvad der der sket med den var det bare mere jeg kunne klare. Har ikke lavet andet end at hyle siden jeg kom hjem og føler at livet er møg uretfærdig og alt hvad jeg gør ender galt.
Tænker bare på hvad jeg kan have gjort for at fortjene alt det her uhéld.
Troede lige vi skulle begynde at få lidt mere fremgang i vores liv men åbentbart ikke.
Undskyld jeg er så s.... negativ men har svært ved at være andet lige nu.
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf mrsma » tors, 05. maj 2011 21:04

ARH!! SÃ…DAN NOGET LORT!!!!!!
FØLER SKUE MED DIG!!! HADER BILER- DET ER SKU SÅ DYRT NÅR NOGEt SKAL LAVES!!!

Håber inderligt at det var sidste bump på vejen- og det kun kan gå FREMAD NU!!!!!!
Sender bunkevis af positive tanker afsted...........
mrsma

Indlægaf Stinna30 » tors, 05. maj 2011 21:58

Hej Mulle

Ligger der ikke et lægebesøg eller jordemoderbesøg i uge 34? Jeg synes, du skal tale med lægen eller jm om dine tanker og at du har det skidt og er ked af det. Hvis ikke, der ligger et besøg, så ring til din jm og sig, du har brug for en ekstra tid, fordi du er så ked af det. Det er vigtigt, du får luft og evt. hjælp, hvis du hele tiden er trist.

Knus og tanker
Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Ordet er frit