Hvad er det der sker i dagens samfund? Jeg venter mit 3. barn, og har valgt denne gang at vide, hvad kønnet er. Det er efter alt at bedømme en pige, hvilket betyder at vi venter vores 3. pige.
Ofte når folk spørger, hvad det er og de får af vide det er endnu en pige, så får de det der "kun en pige blik" i øjnene, samtidig med at de siger, nej hvor ærgerligt at det ikke blev en dreng denne gang. Det kunne da være så sjovt med en dreng! (jeg har endda været ude for at få af vide, at det absolut var meget mere specielt at få drenge end piger).
Ofte plejer jeg at smile lidt muntert, og sige noget i retningen af at vi jo er ret gode til det med piger og jeg ved jo da hvad jeg går ind til. Andre gange (alt efter hvem jeg taler med), siger jeg at jeg at det ikke har nogen betydning for mig. For mig er det vigtigste, at hun jo er sund og rask. Og eftersom vi har prøvet at stå i en situation hvor vi måtte vælge en meget syg dreng fra, så har kønnet ingen betydning.
Hvad er det for et samfund. Vi glemmer alt for ofter, at projekt baby ikke er noget man skal tage for givet, og at det er etstort mirakel hver gang der kommer et sundt og velskabt barn ud af det - hvad enten det er en dreng eller en pige
Det lettede en hel del - tak til dem der har læst med hele vejen.