BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Kun en pige

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Kun en pige

Indlægaf kl » tirs, 28. september 2010 20:03

Jeg er simpelhen nødt til at komme af med lidt indestængt galde - så er I advaret :D

Hvad er det der sker i dagens samfund? Jeg venter mit 3. barn, og har valgt denne gang at vide, hvad kønnet er. Det er efter alt at bedømme en pige, hvilket betyder at vi venter vores 3. pige.

Ofte når folk spørger, hvad det er og de får af vide det er endnu en pige, så får de det der "kun en pige blik" i øjnene, samtidig med at de siger, nej hvor ærgerligt at det ikke blev en dreng denne gang. Det kunne da være så sjovt med en dreng! (jeg har endda været ude for at få af vide, at det absolut var meget mere specielt at få drenge end piger).

Ofte plejer jeg at smile lidt muntert, og sige noget i retningen af at vi jo er ret gode til det med piger og jeg ved jo da hvad jeg går ind til. Andre gange (alt efter hvem jeg taler med), siger jeg at jeg at det ikke har nogen betydning for mig. For mig er det vigtigste, at hun jo er sund og rask. Og eftersom vi har prøvet at stå i en situation hvor vi måtte vælge en meget syg dreng fra, så har kønnet ingen betydning.

Hvad er det for et samfund. Vi glemmer alt for ofter, at projekt baby ikke er noget man skal tage for givet, og at det er etstort mirakel hver gang der kommer et sundt og velskabt barn ud af det - hvad enten det er en dreng eller en pige :D

Det lettede en hel del - tak til dem der har læst med hele vejen.
kl

Geografisk sted: Vejle

Re: Kun en pige

Indlægaf Snebold » ons, 29. september 2010 08:43

Du har fuldstændig ret, man kan intet tage for givet i projekt baby og skal bestemt være glad hvis bare der kommer et levende barn ud af det. Ja jeg tænker ikke engang sund og rask med, jeg tænker bare et levende.

Når det så er sagt, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg kommer til at vente en pige. Hvad skal jeg med hende? Jeg skal have en dreng. Jeg er drengemor! Jeg kan slet ikke forlige mig med tanken om at der måske kan komme en pige. Og jeg møder lige den modsatte af dig, folk kan slet ikke forstå det. Med min baggrund så må ønsket da bare være at få et levende barn. Og det er det da også -så længe det barn er en dreng. Det kan folk slet ikke forstå. Jeg ved mine følelser ikke er specielle, det er meget normalt for forældre der har mistet at have en stærk mening om kønnet. Men jeg møder altså det modsatte af dig, lidt underligt.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf pivpiv » tors, 30. september 2010 13:15

Ork folk er sgu ikke for kloge.
Det er sørme da ikke kønnet men derimod barnet som er en velsignelse.
Jeg ville skisme blive godt sur hvis folk sagde sådan til mig.
Bare giv dem besked!!
Knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Lærkemus » ons, 06. oktober 2010 14:34

pivpiv skrev:Ork folk er sgu ikke for kloge.
Det er sørme da ikke kønnet men derimod barnet som er en velsignelse.
Jeg ville skisme blive godt sur hvis folk sagde sådan til mig.
Bare giv dem besked!!
Knus

Ja enig. har selv mistet en tvilling til min datter, men har nu fået en lille søn. Og jeg er sgu bare ikke god til det med røvere og soldater, bygge hule og tumlelege, jeg er mere til Barbier og prinsesser og elsker at lege med dukkehuse, men mon ikke jeg lærer det, ellers kan faren ihvertfald de vilde lege :lol: . Men føler jeg har fået en særlig chance med at have fået en af hver. Også selv om kønnet ikke betyder noget, men mere at det bare er en sund og rask baby. Og det har vi fået :lol:
Heldig mor til en og en i vente.
Lærkemus

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf lindaan » tors, 16. december 2010 01:02

Er jo den lykkelige mor med et hold trillinger, da jeg var gravid spurgte folk til om vi viste hvad kønnet var, de fik den besked at der skulle gerne være 2 drenge og 1 pige, kommentaren tilbage åh det var da dejligt med en af hver. Og ja det er det da især når man ved der ikke kom flere, men ville nu elske mine børn lige højt selvom der kun kom 3 drenge
lindaan

Indlægaf elefantus » tors, 16. december 2010 12:08

Ja synes også det er træls med folks fokusering på køn. Det vigtigste er da at man får et sundt og rask barn. Og om man ved flere børn får samme køn er da stadig skønt. Hvorfor skal man absolut have af begge køn.
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Lilien » tors, 16. december 2010 14:51

Jeg er helt enig, det er lige til at blive træt i hovedet af !!!!!

Folk har også travlt med, at kommenterer at det da ville være SÅ godt hvis vores tvillinger viser sig at være en af hver.... Jamen, jeg er ligeglad!!!! Jeg er bare glad for, at der kommer et sæt tvillinger......om det er drenge eller piger eller lidt af hvert er da fuldkommen ligegyldigt bare de har det godt :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Stinna30 » tors, 16. december 2010 23:25

Ja, det er noget skørt noget :scratch: Før jeg blev mor, havde jeg nok også tendens til at tænke, at det kunne være hyggeligt med en af hver, men nu vil jeg elske at have to drenge, hvis jeg en dag skulle være heldig at blive gravid igen. Og en pige skal også være hjerteligt velkommen - det er fuldstændig underordnet, hvilket køn Gustavs evt. søskende har, for selvfølgelig er det vigtigste, at barnet er sundt og rask.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Ordet er frit