BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Kejsersnit!?!?

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Kejsersnit!?!?

Indlægaf Snebold » man, 15. marts 2010 10:01

Har nu set morgen TV siden kl. 7 og har derfor set indslaget om kejsersnit et par gange. Og det tricker mig lidt.
Det lyder som om det at vælge kejsersnit er fordi man er total pylret og det er klart bedre at føde normalt. Så sidder jeg her; jeg var slet ikke nervøs inden min fødsel. Jeg gældede mig til at føde og følte mig tryg. Men næste gang SKAL JEG IKKE FØDE NORMALT!!! Hellere et levende barn med en lidt svær start end et dødt barn mere. Kan slet ikke have det indslag. Bliver voldsomt irriteret hver gang det kommer. Har lyst til at slå nogen hårdt :evil:

Sådan lød det indlæg jeg lige har skrevet på Små-engle. Havde bare behov for at få nogle følelser ud. Men kom til at tænke på hvad I herinde har af holdning til emnet?
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Freckles » man, 15. marts 2010 10:32

Har godt nok ikke set Morgen TV men har hørt Radioavis hvor de også nævnte den stigende tendens til kejsersnit ønsket af den fødende pga. nervøsitet for at føde normalt. (Jeg har fx. en veninde, der vil føde ved kejsersnit, fordi hun ikke vil sprække???!!!! Dér står jeg af...)

Og altså ja, jeg må nok sige, at har man ikke grund til at frygte en almindelig fødsel, så skal man ikke overveje et kejsersnit. Det er traumatisk for barnet at komme til verden på den måde, da det bliver budt meget mere stress end ved en normal fødsel. Samtidig med det faktum er et kejsersnit bestemt ikke risikofrit for moderen heller!
Når dét så er sagt, er jeg netop en af dem, der (inden jeg blev gravid) altid har sagt, at jeg ville føde ved kejsernit! Jeg har en bror, hvis første datter var så godt som død ved fødslen pga. iltmangel (lægefejl) og nu sidder i kørestol og er så handikappet, som man nærmest kan blive. Fødslen tog simpelthen for lang tid, og min svigerinde var helt tappet for kræfter til sidst. Trods dette - samt faldende/manglende hjertelyd - blev der ikke foretaget kejsersnit, hvilket siden er blevet påpeget som en alvorlig og afgørende fejl.

Snebold, jeg kan GODT forstå, du vil have et kejsersnit, når dit næste barn skal til verden! For det kan godt være, en naturlig fødsel er at foretrække, men kontrollen er trods alt større, når det foregår ved kejsersnit - og når man har været gennem det, du har, går man (som du selv skriver) gerne på kompromis med de foreskrevne regler og satser på det sikre.

Jeg vælger selv at føde naturligt - men det er (indrømmet) kun fordi, min kæreste har brugt rigtig mange timer på at tale med mig om det. Jeg er stadig nervøs - gu' er jeg det - men jeg vælger, som du gjorde det ved din søns fødsel, at være tryg og håber, alt går godt :-)
Billede
Brugeravatar
Freckles

Geografisk sted: København

Indlægaf Annette1975 » man, 15. marts 2010 13:00

Snebold jeg syntes ikke helt at du kan relatere det tv indslag til din situation. Jeg så det godt i morgennyhederne og de kejsersnit de talte om er jo forfængeligheds kejsersnit.

Fordi du havde et meget svært fødselsforløb hvor Linus sad fast og det endte i at Linus døde, det vil nok automatisk gøre at lægerne vil bede dig om at overveje kejsersnit næste gang for at kontrollere fødelsforløbet 100 pct.

Jeg syntes det er til grin alle dem der får forfængeligheds kejsersnit, som hende jordemoderen Lillian også sagde "Vi er jo født med en naturlig udgang". Jeg har den holdning at vil folk gerne have børn så må de skisme også føde dem med mindre der er en god grund til at barnet skal komme til verden ved kejsersnit. Og Snebold jeg syntes helt bestemt at du går under katagorien "at have en god grund".
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Snebold » man, 15. marts 2010 13:06

De sagde at det kunne være bekymringer omkring moren -så som angst for at sprække eller fordi de ville undgå smerterne. Og det synes jeg også er forkert. MEN de sagde også at det var pga. bekymring for at noget skulle gå galt under fødslen, f. eks. at barnet skulle sidde fast eller tage skade under fødslen, og det er præcis den kategori jeg er i.
Så umiddelbart er jeg lige så omfattet af indslaget som alle andre der ønsker kejsersnit. og det er nok det der trickede mig da jeg så det. Det lyder som om man er pylret når man har bekymringer for barnet skal tage skade.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Annette1975 » man, 15. marts 2010 13:58

Jeg syntes bare ikke at du kan komme under den kategori alligvel, jeg mener bare at så godt somme alle kommende mødre er bange for at deres barn skal tage skade undervejs i fødslen, men jeg syntes da helt bestemt at du har en meget lovlig grund til at have din bekymring ved den næste fødsel. En ting er at være bekymret en anden ting er når man har gennemlevet det én gang og udfaldet af fødslen var fatal som i dit tilfælde.

Så jeg syntes helt bestemt ikke at du skal føle dig underlagt det der blev sagt i tv indslaget, for jeg kan kun 100 pct forstå at du vælger kejsersnit næste gang, hvem ville ikke det hvis man havde været det igennem som du har måttet gå igennem?
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Trætrold » man, 15. marts 2010 14:08

Jeg så også gomorgen danmark imorges.. Og jeg er nok en af dem der vil have kejsersnit ved næste fødsel, grundet den fødsel jeg havde for 10 uger siden..

Det kan godt være at der er lidt forfængelighed inden over, men min fødsel er absolut en jeg ikke vil opleve igen..
Jeg har fået en ny bekymring oveni, Roskilde Sygehus kommer ikke til at have en fødeafdeling næste gang jeg føder, det bestyder at jeg skal til Holbæk eller Næstved, hvilket er laaangt at køre med veer der kommer hvert 2. minut... Næste gang jeg skal føde, er det lige før at vi skal tage afsted ved første ve, hvis næste gang vil gå hurtigere.. :shock:
Sebastian 030110 <3
Trætrold

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf morigen » man, 15. marts 2010 14:35

Jeg har tidligere fået kejsersnit på mit ønske og skal have det igen. Jeg har i den forbindelse medvirket i et forskningsprojekt omkring kejsersnit på mors ønske. Konklusionen på dette projekt var at stort set ingen kvinder vælger kejsersnit for nemhedens eller forfængelighedens skyld! Der er stort set altid en grund og jeg mener ikke, man skal tro at et sår i maven er en nem løsning. Men desværre køre medierne det op og man skal kæmpe med mange fordomme, hvis man ønsker et kejsersnit - hvilket er endnu en grund til, at jeg ikke tror, nogen får kejsersnit fordi det er en nem løsning.
morigen

Geografisk sted: Odense

Indlægaf lindaan » man, 15. marts 2010 22:04

Hvis der skulle ske en lille fejl herhjemme med barn nummer 4, vil jeg meget gerne føde normalt. For synes der er gået evigheder siden jeg fødte, men maven er ikke sig selv endnu, og der er så mange ting man ikke må med kejsersnit.

Men synes det er noget fis man ikke vil føde fordi man kan sprække
lindaan

Tilbage til Ordet er frit