BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Katte og bekymringer!

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Katte og bekymringer!

Indlægaf Snorre » søn, 08. august 2010 11:30

Jeg går bare rundt og er så pokkers bekymret, så bliver nødt til at lette mit hjerte til jer herinde, da jeg ved at flere af jer har katte! :-(
Min kæreste og jeg har to katte, som vi holder meget af. De er superdejlige at have som en del af hverdagen, og samtidig er de ikke særlig krævende.

Den store af dem kom imidertid grueligt galt afsted med det ene bagben for ca. 1 måned siden. Hos dyrelægen viste det sig, at samtlige led- og korsbånd var revet over ved knæet. En operation var en mulighed, men dyrlægen sagde, at den med meget stor sandsynlighed ville have smerter fremover, og ville blive en meget passiv indekat. Og den var netop SÅ glad for at være ude, så det billede kunne vi slet ikke holde ud. Så vi tog den tunge beslutning og fik den aflivet i stedet for :-( Vi græd begge to den dag, og jeg blev ved i mange dage bagefter - jeg var helt knust :cry:

Heldigvis har vi stadig den anden rolling. Det er en 1-årig norsk skovkat, som har krudt et vis sted! Det har hjulpet meget at have hende. Har brugt for at passe på og tage mig af, og der er katten en fantastisk skabning :-)
Hun er imidlertid indimellem lang tid væk af gangen, når vi lukker hende ud. Og det er blevet værre i løbet af den sidste uge (Det ska lige sige at hun er steriliseret). Hun er meget glade for at bo hos os, men verden derude er så spændende, at hun indimellem glemmer tid og sted. Og nu har hun været væk i over 1 1/2 døgn :-( Jeg er ved at gå ud af mit gode skind af bekymring. Jeg kan gå lidt rundt i området og kalde, men kan dybest set ikke stille meget mere op.

Har nogen af jer andre været ude for at have en kat, der har stukket af i flere dage og alligevel endt med at komme hjem igen??
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Katte og bekymringer!

Indlægaf Snebold » søn, 08. august 2010 16:47

Puha hvor jeg kender de bekymringer. Men katte er bare så selvstændige at vores behov for at de er her langt overstiger deres behov for os :roll: Berta(vores hankat der lige er blevet opr.)'s mor var en tilløber kat, men dejlig tam og en rigtig kælekat. Hun kunne også forsvinde nogle dage og så komme igen, men vi har en mistanke om at hun nok kom fra en af gårdene i omegnen og stadig gik på besøg der engang imellem. Så det er jo ikke helt det samme.
Mine forældre havde også en kat der var væk i en uges tid, for så at komme tilbage igen. Men det var en hankat der ikke var kastreret, så de har det jo med at strejfe lidt omkring.
Jeg håber din kat snart dukker op igen, for det er bare ikke til at bære at skulle undvære de små pus.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Snorre » man, 09. august 2010 11:17

Kat er fundet! Jeg er så lettet! Det viste sig, at den var gået på opdagelse i skur hos en nabo. Og havde ikke nået ud, før døren blev lukket i. Vi havde hele dagen gået rundt udenfor og kaldt uden held. Og det stod ned i stænger, hvilket hun plejer at hade - så vi var virkelig bekymrede.
Men da vi så kom forbi skuret, blev der pludselig mjavet højt og ynkeligt derinde fra. Vi fik fat i nøglen, og ganske rigtigt var det vores lille grå stump, der drønede ud. Hun var helt oppe at køre bagefter og kunne ikke samle sig om noget som helst.
Men glad det er hun godt nok. Hun lå på det nærmeste i ske hos mig hele natten - og hun plejer ALDRIG at ville ligge tæt, når der skal soves pga. den lange pels :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf pivpiv » man, 09. august 2010 11:38

Åååhhh hvor dejligt den er fundet og hjemme under dynen igen :)
De kære kræ kan gøre en godt nervøs og bekymret.
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Stinna30 » man, 09. august 2010 16:17

Godt, hun blev fundet i tide - stakkels lille mis.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Ordet er frit