BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

ingen mens efter p-pille stop

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

ingen mens efter p-pille stop

Indlægaf Michel-le » tors, 09. december 2010 16:25

mig og min kæreste besluttede i marts 2010, at vi ville have en bette en.
derfor stoppede jeg med p-piller, og fik min menstruation lige dererfter, så gik der ca 3 måneder. uden mens.
der kom kun pletblødninger, så fik jeg mens d. 25 oktober, og tænkte yes nu kan jeg endeli blive gravid, menstruation - æggeløsning.
min mens er ikke kommet endnu d. 9 december, tog en test idag den var negativ.

er der nogen der har prøvet dette og ved om det er normalt?
og har evt løsnings forslag?
Michel-le

Re: ingen mens efter p-pille stop

Indlægaf HeidiBH » tors, 09. december 2010 17:30

Hejsa..

Og velkommen til..

Det kan godt tænkes at din cyklus ikke har rettet sig ordenlig ind endnu, der kan gå op til et år før den bliver "normal" igen.. Har desværre ingen løsning på dette, andet et at der skal tålmodighed til..

Held og lykke med projektet.. :)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Stinna30 » tors, 09. december 2010 23:39

Dine manglende menstruationer kunne godt tyde på pco, så bed evt. din læge om en henvisning til en gynækolog. Og fortvivl ikke, hvis det er diagnosen - jeg kender ingen pco-piger, som ikke er blevet forældre før eller siden (inkl. mig selv ;-) )
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Betzi » man, 13. december 2010 18:26

Puha..

Tro jeg er på vej den sammen vej som dig:-/

Men tro bare det gælder om at tænke positiv og så er jeg sikker på det nok skal gå for jer :-)

Held og lykke herfra
Betzi

Indlægaf Michel-le » tors, 16. december 2010 21:41

tak alle sammen;)..

ja tror også det gælder meget om ikke at tænke for meget over det.. og så må vi se om der ikke sker noget;)
god jul til jer alle;)
Michel-le

Indlægaf annekec » tors, 06. januar 2011 01:00

Jeg havde også problemer med min mens efter p-pille stop, dog ikke lige så længe. Men der hørte jeg også om PCO, men regnede ikke med at det var det, da jeg har hørt at det er arveligt, og det er ikke noget nogen andre i min familie har haft. Er det bare noget nogen har bildt mig ind måske, med arveligheden?
annekec

Indlægaf Stinna30 » tors, 06. januar 2011 21:51

Der er højst sandsynligt ingen i din familie, der har fået stillet diagnosen (medmindre de har fået børn for nylig), da det er forholdsvis nyt, at der er kommet så meget fokus på det. Hver femte kvinde har pco, men langt fra alle er klar over det. Jeg har en veninde, der først fik det at vide for nylig. Hun har 3 børn og har ikke haft problemer med at blive gravid, så derfor har hun ikke opdaget det. Pco opdages typisk, hvis man har problemer med at få børn eller har meget få menstruationer (som jo også gør det svært at få børn).
Jeg fik mens hver måned (dog blev der længere og længere imellem dem), og det viste sig, at jeg kun har pco på den ene æggestok, så derfor var jeg ikke så hårdt ramt. Men faktisk havde jeg ægløsning i den "dårlige" side, da jeg blev gravid. 3 måneder efter diagnosen var stillet og jeg kom i behandling, så var cysterne væk, og jeg testede positiv :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Ordet er frit