BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

hvordan kan man være sikker?

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

hvordan kan man være sikker?

Indlægaf miv1989 » ons, 18. maj 2011 17:53

Hej Alle sammen.

Jeg har nu efterhånden taget 5-6 test siden søndag morgen, som alle havde en meget tydelig streg i control og en MEGET svag streg (men en streg) i test... Altså jeg er gravid...

Super lykkelig, men føler mig bare slet ikk sikker på jeg reelt er gravid. Ringede til lægen idag, men hun vil først se mig om fjorten dage.

Som første gangs gravid, har jeg ingen anelse om, hvordan min krop reagerer på graviditet. Det eneste jeg har nu, er ømme brystvorter, men det har jeg tit haft i forbindelse med kommende menstruation.

Er det normalt at man hasr lyst til at tage tests konstant og hele tiden for at være sikker på man ikke har set forkert eller der var en fejl på de test man i forvejen har taget?

Jeg står og skal nok allerede "sygemeldes" fra på fredag, når jeg fortæller chefen det, pga. en sygdom i besætningen, som muligvis kan resultere i abort for mit vedkommende... Så jeg vil da godt nok gerne være sikker på en graviditet inden jeg mister mit job.

Den lykkelige, men meget forvirrede.
miv1989

Re: hvordan kan man være sikker?

Indlægaf Stinna30 » ons, 18. maj 2011 20:00

Tillykke med testene :D køb dig en digital test, der skriver "gravid" eller "ikke gravid" i testfeltet - du kan sikkert købe en på apoteket, hvor du bor, og ellers over nettet.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Snebold » ons, 18. maj 2011 20:27

Endnu en gang tillykke med graviditeten. Når der er to streger så må den være der, selv om teststregen er lidt svag. At du konstant har lyst til at teste, ja det er vist meget normalt :roll: Tror jeg tog ca. 25 tests da jeg var gravid med Linus :oops: og ved den sidste var jeg så langt henne at stregen begyndte at blive utydelig igen, fordi HCG var faldet igen. Så jeg var alvorligt ramt at testomani :lol:
Mht. symptomer så havde jeg ikke nogen, ingen kvalme eller ømme bryster, jeg havde det "helt normalt". Så det kan man altså ikke altid regne med.
Det lyder som en god idé med en sygemelding, der er ingen grund til at løbe nogen risiko, men træls at komme til at gå hjemme så længe.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf miv1989 » ons, 18. maj 2011 21:02

Tusind tak :)

Kunne være en ide med sådan en gravid/ikke gravid. Måske man så kan få det banket helt ind. :) Ja det bliver nogle ufatteligt lange måneder, hvis ikke jeg finder noget andet jeg kan lave...

Men samtidig er jeg i kontakt med aalborg, som har et afsnit hvor de undersøger risici. De skulle gerne klarlægge, om det er farligt for mig at være på nuværende arbejdsplads som gravid... Man kan jo håbe jeg kan få lov at blive...
miv1989

Tilbage til Ordet er frit