BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvad må man, og hvad må man ikke??? - Om overtro.

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Hvad må man, og hvad må man ikke??? - Om overtro.

Indlægaf Usikker Marie » søn, 14. marts 2010 17:29

Jeg er godt klar over der er en stor portion uskrevne regler, og selv om jeg ikke er fanatisk, kunne jeg dog egentlig godt tænke mig at høre hvilke I kender, og om I har rettet Jer efter dem eller ej...

F.eks... Barnevognen, den må ikke komme "hjem" før babyen er født, vel?
Vuggen må gerne komme hjem, men må ikke være redt, vel?

Vil glæde mig til at høre Jeres input...!
Brugeravatar
Usikker Marie

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf FrkX » søn, 14. marts 2010 18:14

Åh ja, der er så mange mærkelige ting.

Men ja, barnevognen må ikke komme hjem før baby er født... det havde vi, den havde stået hjemme hele graviditeten, da den blev købt første gang jeg var gravid hvor jeg mistede.

Vuggen må gerne komme hjem, men man må ikke redde den... Nu sov Mathias bare i liften nede i tremmesengen, men jeg redte ingen af delene før vi kom hjem med ham, men det var bare fordi jeg ikke vidste hvor længe det skulle stå og vente på ham så.

Så er der nogle der mener at barnet skal sove sin allerførste lur i dåbskjolen... gjorde vi heller ikke...
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Pille » søn, 14. marts 2010 18:48

Rigtig godt indlæg, Usikker Marie..
Det med sengen havde (... eller har) jeg spekuleret længe på! Allerede i januar købte vi barnevognen, da vi havde fået gavekort til BabySam i julegave og sparede en hulens masse penge.. Den er heller ikke "rigtig" kommet hjem, da den står nede i vores kælderrum... Gælder det?! ;-)

Når det er sagt, så har vi allerede fundet den tremmeseng vi gerne vil have, men jeg tør simpelthen ikke købe og tage den med hjem... :shock: Jeg er SÅ bange for at jinxe det hele (også selvom jeg er 30+0 i dag)

Og det der med dåbskjolen har jeg ikke helt fattet.. Det er jo ikke alle der har mulighed for at arve dåbskjoler fra familien (.. vi har i hvert fald ikke) Og det er vel de færreste der allerede køber den når de lige har smuttet bebsen ud?

Hold da op - det blev langt... Det må I undskylde :oops:
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf MAT » søn, 14. marts 2010 22:49

Jeg kender kun de to 'regler'. Jeg tror ikke, at sengen vil være redt her (men samlet bliver den nok) - mest fordi man netop ikke ved, hvor længe, den så kommer til at stå. Måske den bliver redt midt i veerne? Men dynen tager vi vel med på hospitalet...?

Mht. barnevognen, så står vores hos svigermor, fordi HUN er overtroisk. Og det irriterer mig faktisk lidt. Jeg synes, det er noget så belastende, hvis vi ikke må få den hjem før jeg føder. Fint, at den står der nu - den står hos hende, fordi hun har betalt og hun krævede, at vi ikke havde den hjemme, hvortil jeg svarede, at så måtte hun altså selv opbevare den. Men måske man gerne vil have liften med ind på hospitalet? Når bebsi nu skal bæres den lange vej ned til bilen? Vi vil i hvert fald nok gerne have barnevognen klar herhjemme, når vi kommer hjem - uden at skulle tage stilling til et besøg af svigermor. Så jeg tror, jeg vil bede hende om, at vi får den hjem i starten af maj, det må hun altså finde sig i...

Hm, dåbskjolen... stenet. Nu skal vores ikke døbes, og selv hvis den skulle, ville det nok ikke blive i dåbskjole - så det får vi lidt svært ved ;-)
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf Snebold » man, 15. marts 2010 08:30

Jeg kender også kun de tre nævnte.
Vi havde barnevognen hjemme allerede fra uge 12 og Linus skulle sove i liften i starten og den var redt. Linus skulle ikke døbes, så den med at sove i dåbskjolen var ikke aktuel. Er det ikke den første lur efter dåben der skal være i kjolen?
Om det var fordi vi gik imod overtroen ved jeg ikke, men vi fik ikke en baby med hjem, selv om det var til termin, så... Det er lige ved jeg kan gå hen og blive overtroisk.
Men næste gang så står barnevognen her jo allerede og lur mig om ikke liften igen er redt og med på sygehuset når han kommer.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf anjaras » ons, 24. marts 2010 09:24

her gjorde vi alt det man gør hvis man er overtroisk.....og hvad skete der så lige...Malthe blev født med en alvorlig hjertefejl og var nær ikke kommet med hjem - så ved ikke rigtig om jeg skal tro på det....

barnevognen stod usamlet hos kærestens mormor, tremmesengen var samlet men ikke redt, det samme med liften osv.
anjaras

Geografisk sted: odense

Indlægaf vizart » ons, 24. marts 2010 13:47

Vi har alle gange haft liften redt og med på sygehuset. Både fordi baby skal bæres ud til bilen, men også får at have mulighed for at putte baby i liften på barselsgangen. Noget vi især gjorde første gang, så da vi kom hjem fra sygehuset var liften et sted hun kendte og var vant til at sove i den.
ViZart

Melanie 240504
Andreas 260706
Elias 060310
vizart

Geografisk sted: Thyholm

Indlægaf Usikker Marie » ons, 24. marts 2010 22:16

Tusind tak for alle jeres indlæg. Det har altså været rigtig spændende at læse!

Jeg er bare SÅ dobbeltmoralsk, kan jeg godt mærke.
Synes på den ene side at det er noget fis, med al overtro. Men samtidig har jeg så arrangeret at barnevognen (som måske bliver købt i morgen ;-) ) kan stå hos en veninde, indtil junior kommer til verden. HVORFOR DOG??!! Så åndssvag jeg er. Haha... Manden griner også af mig, men bærer dog alligevel over med mig.

Sengen bliver nok også samlet, men ikke redt. Men mht liften og sygehus.. Hmm.. Det ved jeg sørme ikke rigtig... Men det finder jeg jo nok ud af. :lol:

Men dejligt at I gad dele jeres erfaringer og valg med mig!
Brugeravatar
Usikker Marie

Geografisk sted: Nordjylland

Tilbage til Ordet er frit