BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hun bidder og kradser

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Hun bidder og kradser

Indlægaf Tina.e » man, 07. april 2008 08:17

Min datter på 1 år, bidder og kradser når der er noget der ikke passer hende. Når hun gør det sætter vi hende ned på gulvet og siger NEJ, men det er som om det ikke hjælper noget. Er der nogen der har været ude i en lignede situation, som kan komme med et godt råd til hvad vi kan gøre????
Dagplejen siger at hun ikke har problemer med det.
Knus Tina
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf Maryt » tirs, 08. april 2008 16:18

Jeg kender nogle forældre, som "bider" deres barn igen! - selvfølgelig ikke så hårdt. Men så kan børnene selv mærke, at det gør ondt at blive bidt. Deres barn er så lidt ældre, ca. 3 år.
Det kan måske lyde lidt barskt - som nogle forældre, der går ind for den hårde opdragelse. Men sådan er de altså heller ikke... ;-) Det er KUN når barnet selv gør det. :lol: Og det har hjulpet på deres problem.
Fødte en lille pige 14 okt. - 2780 g. 49 cm.
Positiv graviditetstest 12. feb. '08
Min sidste p-pille 1. sept. '07
Maryt

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf pivpiv » tirs, 08. april 2008 18:36

Puha det lyder som en hård omgang.
Jeg tror jeg ville fjerne mig fra hende og sige NEJ når hun gør det og så ville jeg også spørge min sp til råds.
Det er meget normalt at børn gør det men de skal også stoppes, dog ville jeg ALDRIG "bide" mit barn..... for så viser jeg jo ikke hvordan man skal gøre det, jeg viser bare at min og barnets adfærd så er den samme.

jeg håber snart hun stopper.

knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf blob » ons, 09. april 2008 13:19

Nu har jeg jo ikke selv børn endnu så det er lidt svært at gi et godt råd , men jeg har læst mig frem til at en årsag kan være at barnet er frustreret over noget og da det ikke kan sætte ord på hvad der er galt reagerer det ved at bide slå osv. Hvis dette er tilfældet så kan man jo prøve at sætte ord på for barnet altså sige feks. " jeg kan godt forstår du syntes det er irriterende at du ikke må...... men jeg vil ikke ha du bider mig".
Ved ikke om det ga mening eller om det virker i det virkelige liv det kan jo også være det bare er noget pædagogisk ævl...
Hilsen blob
blob

Indlægaf pivpiv » ons, 09. april 2008 15:08

Hej Blop
Nej du er ikke helt tosset :)
Som mor har jeg også oplevet at når der er noget barnet ikke kan få sagt så reagere de eksempelvis med at bide.
Skide god ide :)

Knus
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Tina.e » ons, 09. april 2008 20:49

Tak for jeres svar, jeg prøver at fortsætte med at sætte hende væk fra mig, og prøver lidt med "pædagogmetoden", som jeg helt sikkert virker, men jeg ved ikke om hun er helt gammel nok til at forstå det endnu.
Med hensyn til at snakke med sundhedplejesken, så kommer hun først igen om ca. 6 mdr, så der er lidt længe til, og jeg syntes ikke at problemet er så stort at jeg vil bede om en ekstra besøg.
Knus Tina
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf pivpiv » tors, 10. april 2008 09:41

Man kan sagtens ringe til sp og bare få en sludder, de behøver ikke komme ud :)
Jeg synes du skal kontakte hende for hun kender dig og dit barn :)

Knus
pivpiv
Site Admin

Tilbage til Ordet er frit