BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hjælp - Vugge eller lift?

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Hjælp - Vugge eller lift?

Indlægaf ayus » lør, 21. august 2010 00:19

Hej Alle...

Jeg skriver til jer for at høre om jeres erfaringer/råd eller ideer...

Jeg venter mig og har termin til Oktober.

Min mand og jeg har kigget på en vuggge(Monica)... - Og vi havde endda besluttet for at det skulle være den! Da den lige kan være her på vores værelse da vi bor midlertidligt hos min forældre.

Meeen så snakkede jeg med en veninde den anden dag og hun sagde; "Hvad skal du med en vugge? - brug liften istedet"!!!! :roll: Idag sagde en anden veninde det samme.... :shock:

Så nu er jeg bare blevet endnu mere forvirret... :-// Vores lille pige skal kunne lægge i den til hun er 6-7 mdr. gammel... da vi skal bo her til Marts/April 2011. :!:

Hvad harI gjort??? Hvad synes I???
Billede
ayus

Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Hjælp - Vugge eller lift?

Indlægaf Stinna30 » lør, 21. august 2010 04:14

Vi havde også tænkt os, at bettefisen skulle sove i liften det første halve år, men argumenterne for at vælge en vugge er ikke svære at finde :D En vugge (de vuggende bevægelser) udvikler den lilles balanceevne og styrker samarbejdet mellem højre og venstre hjernehalvdel, plus at bevægelsen minder baby om mors vuggende gang fra da h*n lå i maven = virker beroligende. Samarbejdet mellem højre og venstre hjernehavldel er vigtigt, når baby skal lære at kravle og derfor koordinere højre arm og venstre ben og vice cersa.
Så køb I roligt en vugge - det er kun sundt for den lille.
Vi har valgt at leje en lille seng (Babybay), der kan monteres på siden af min seng, så jeg kan trække den lille ind til brystet, uden at hverken han eller jeg vågner rigtigt op. Den kan lejes, inkl. sengerand, i Kære Børn for 400 kr. for 5 måneder. Man skal dog købe en madras til 280 kr., der passer til, men jeg håber, det bliver den optimale løsning for os. Se sengen her:
http://www.babytorvet.dk/shop/babybay-b ... -511p.html
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Pille » lør, 21. august 2010 08:17

Vi startede også med at bruge liften og det gik fint nok - men, har lånt en vugge af min søster... Og både lillemanden og jeg har fået en meget bedre nattesøvn.. Han ligger i vuggen ved siden af mig, og kan snildt få en 30 min. længere om morgenen ved lige at række hånden ud og vugge lidt ;-) Og jeg kan mærke på hans lure i løbet af dagen, at han sover bedre og længere i sin vugge... Så jeg ville klart investere i en vugge! - Det har jeg i hvert fald den bedste erfaring med :D

God fornøjelse med resten af graviditeten - og Stinna30: Håber snart at lilleprutten vil ud og møde sine forældre!

Kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Annette1975 » lør, 21. august 2010 14:25

Du skal helt klart vælge vugge hvis den lille skal sove deri i 6-7 måneder. For inden den tid så er din pige vokset sig for stor til at bruge liften. Vi havde lånt en vugge af nogle venner og i starten sov Amalie i liften nede i vuggen for at gøre det så trygt som muligt. Men efter et par måneder lå hun kun i vuggen. Da hun var omkring 5 måneder kom hun i tremmesengen for hun var begyndt at brede sig utrolig meget i vuggen og så måtte der noget større til. Så der ville liften slet ikke have været tilstrækkelig nok.

Du kan også leje en vugge i babysam.
Billede

Billede
Annette1975

Indlægaf ayus » lør, 21. august 2010 20:20

Tak for jeres svar - jep hun skal ku lægge i den til hun bliver 6-7 mdr. gammel.
Det er nemlig det, jeg har oz hørt fra nogle de vokser fra liften osv og skal op i noge som er større....
Og den seng hun skal ha når vi flytter ud for os selv - er Leander sengen og den har jeg ikke plads til i det værelse vi bor i pt....
SÃ¥ er Vuggen jo lang/stor nok, den er jo 104 cm.
Stinna30 -> jeg har godt set den seng op ad forældre sengen ;) meen faldte for Monica vuggen ;)

Ja jeg har oz godt læst i blade/bøger at det er sundt med en vugge til de små pga. bevægelserne osv...
--> men så blev jeg jo i tvivl da nogle veninder sagde du kan sagtens nøjes med en lift osv osv...
Og ville ikke have en liggende imellem manden og jeg... Det skal hun slet ikke vænne sig til.
Billede
ayus

Tilbage til Ordet er frit