Nå jeg fik kort pippet i en tråd om hvorfor jeg er så stille, men må hellere fortælle det hele :)
Torsdag formiddag bliver jeg ringet op af min mand at skolen har ringet og at knægtens kal hentes, han har slået hovedet!!
PÅ vejen hjem ringer min mand så og siger at det er alvorligt og at knægten har hjernerystelse og slået hovedet en del.
Jeg tager det koldt og roligt og forventer at få en bleg og svimmel knægt hjem.
MEn jeg tog fejl.
Hjem kom en knægt som ikke kunne stå, fokusere, kende sine forældre og som bare sagde lyde imens han blødte kraftigt ud af munden!!
Hans øjne hoppede om i baghovedet konstant og så brummede han bare og var helt slatte!!!
Shit jeg fik et chok.
Men ind med ham og mand og så ringede jeg til lægen for at spørge om det her var normalt og om han skulle på syghuset (skolen havde fået ham til læge men min mand havde simpelthen ikke hørt hvad lægen sagde)
Så forklarede lægen at han havde en MEGET kraftig hjernerystelse, en flænge i læben (1/3 af underlæben), en flænge i gummen, to løse tænder og havde bidt igennem tungen.
Vi fik at vide at vi kunne blive indlagt men at det kunne være meget stressende for ham og gøre at det faktisk ville tage længere tid for ham at blive frisk.
SÃ¥ han blev hjemme.
Så efter et par timer stoppede han med at ryste og brumme og prøvede så på at tale, men munden var baare så hævet og blødte stadigvæk.... så det blev begrænset.
Men han følte sig tydeligvis tryg på sofaen med os ved hans side :)
Det viste sig at ungerne havde kørt på kælkebakken i frikvarteret og han var væltet og så var der en der havde ramt ham og han var slået bevistløs (ved ikke om det var da han knaldede hovedet i isen eller da han blev ramt i ansigtet af slæden) Men det eneste mærke der var at se (når munden var lukket) var aftrykket af meden fra en plastikslæde på kinden!!
Nu er der gået nogle dage og han har det godt.
Han er stadig ikke på toppen men nu leger han og hviler bare en del.
I dag var vi hos tandlægen og alt så fint ud.
Børnene på skolen har grædt meget og det var åbenbart meget voldsomt. Vi er blevet ringet op af forældre, lærer og pædagoger i et væk... ja i går kom en pige sågar at besøgte ham fordi hun var bekymret for ham.
Det hara vist været MEGET voldsomt.
Men nu ved i hvorfor jeg ikke lige kan samle mig om at skrive en masse :)
Knus herfra