Ej jeg er helt chokeret og mundlang endnu engang og også over din familie pivpiv.
Jeg syntes det er rigtig godt at du fik lavet det opkald, for det er det eneste rigtige at gøre. Men til gengæld syntes jeg at i al fremtid skal i netop inviterer kærestens far og kone på lige vilkår som de andre. Så kan de være at de efter nogle afslag selv kan indse hvad de går glip af. Men inviterer dem med den bagtanke at du ved at i får et afslag men det kan være at det bliver en øjenåbner for hans far på et tidspunkt.
Jeg står selv i lidt samme dilemma, men det kan slet ikke måle sig med både din og pivpivs oplevelser.
Min mands far bor i København (vi bor selv i Århus, det samme gør svigermor) og mine svigerforældre blev skilt for 30 år siden. Jespers lillesøster taler ikke med deres far for hun er lidt underlig i hovedet og har svært ved at tilgive ham fordi han ikke var en vanvittig god far da de var små. Men vi har et rigtig godt forhold til svigerfar og papsvigermor i København. Så de vi stod og skulle have barnedåb/velsignelse var alle inviteret på lige vilkår. Jespers søster fik at vide at deres far kom og så måtte hun selv finde ud af hvad hun ville stille op med den information og svigermor fik at vide at hendes ex-mand kom, som hun ikke havde set i 30 år.
Alle kom til festen, nogle talte mere andre mindre med hinanden men det gik rigtig godt.
Så derfor var vi også enige om at de skulle inviteres til Amalies 1 års fødselsdag i næste måned, for farfar/bedstemor har ligeså meget ret til at være til stede som faster, farmor/bedstefar har. Desværre kan min svigerforældre fra Kbh ikke komme, men sådan bliver det fremover hjemme hos os. Alle er berettiget til at komme og er der nogen der ikke har lyst fordi andre kommer, så er det ikke vores hovedpine.
Ja det var bare lige for at beskrive hvordan vi takler det i tilfælde af at der kommer konflikter.
Jeg håber i kan holde de kommende fødselsdage uden knuder i maven og bare slappe af og nyde dem

Knus fra Annette