BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Er det bare mig??

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Re: Er det bare mig??

Indlægaf Pille » ons, 13. oktober 2010 18:25

Jeg synes overhovedet ikke det er dig der er noget galt med, men derimod din svigerfars nye kone. Det var da noget barnligt p** at fyre af - synes simpelthen ikke at hun kan være det bekendt. Din fødselsdag bliver "ødelagt" fordi du skal gå og bruge krudt og energi på hendes barnligheder.. Øv, hvor er det altså træls, når voksne mennesker ikke kan opføre sig efter deres alder.

Vi har en lign. situation i vores familie, og her gør vi det på samme måde: Vi inviterer alle, og så må de "undgå" hinanden og snakke med nogle andre.. Jeg har ikke lyst til at holde dobbelt op af alle ting, fordi der er nogen der har et problem med hinanden.

Jeg synes du har tacklet det helt fint - så må de finde ud af at enes/ikke enes indbyrdes, især hvis de holder af dig!

Håber at du trods alt, får en rigtig god dag!

Kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Annette1975 » ons, 13. oktober 2010 20:24

Ej ved du hvad, hvor barnlig har man lov til at være? Sikke da en opførsel fra en voksen kvinde, jeg er da helt rystet.

Du skal under ingen omstændigheder tage hensyn til hende, det er da ikke hende der skal sætte dagsordnen for din fødselsdag. Hvis jeg var dig så ville jeg tage en snak med din svigerfar alene og forklare ham at du er træt af de her julelege og at nu er det slut. Der bliver ikke lavet særskilte invitationer mere og hvis han ikke vil komme så viser det jo bare at han sætter sin nye kone højere end dig og din kæreste. Han skal være velkommen til at lade sin kone blive hjemme hvis hun ikke ønsker at deltage men du forventer da at din svigerfar er mand nok til at han vil komme.

Ja undskyld mig, men det ville jeg altså gøre og det kan da kun gå for langsomt for det kan da ikke passe at du skal have dårlig samvittighed og stresse over at du gerne vil fejre din fødselsdag sammen med din nærmeste familie.

Jeg håber at du finder en løsning på problemet.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Lilien » tors, 14. oktober 2010 07:38

Det er SLET ikke dig der er problemet her, sådan en børnehave... (Ja, undskyld :P)

Jeg syntes bare, at du skulle holde fødselsdag som du har lyst til - altså invitere folk over en kam som du egentligt har gjort. Så må hun jo selv finde ud af om hun har lyst til, at deltage eller om hun vil være derhjemme og være sur!

Hvad siger din forlovede? :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf pivpiv » ons, 03. november 2010 00:53

Jeg kan slet ikke finde ord.

Jeg har selv stået i en lign situation - det var bare svigerne (de er ikke skilt)
De forlod knægtens barnedåb fordi han ikke fik det rette navn i følge dem (mellem og efternavn)
De startede med at være sure til vores bryllup fordi svigerfar og svoger ikke skulle være forlovere (øøøhhh?? ) Så fik de simpelthen besked på at hvis ikke de opførte sig ordenligt så blev de smidt ud fra vores bryllup (har en seriøst stor onkel som villigt ville hjælpe)
Vi har flere gange smidt dem ud herfra
Vi er flere gange gået derfra i utide pga behandlingen
De så ikke vores søn eller os i flere måneder da han var lille.
Mine svigerforældre har aldrig passet vores søn hos dem og svigermor har kun passet ham her nogle få gange her på betingelsen af svigerfar ikke er her.
Og sådan kan jeg fortsætte.

Jeg føler virkelig meget med dig og ville ønske at jeg kunne gøre noget.

KÆMPE kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Annette1975 » ons, 03. november 2010 08:19

Ej jeg er helt chokeret og mundlang endnu engang og også over din familie pivpiv.

Jeg syntes det er rigtig godt at du fik lavet det opkald, for det er det eneste rigtige at gøre. Men til gengæld syntes jeg at i al fremtid skal i netop inviterer kærestens far og kone på lige vilkår som de andre. Så kan de være at de efter nogle afslag selv kan indse hvad de går glip af. Men inviterer dem med den bagtanke at du ved at i får et afslag men det kan være at det bliver en øjenåbner for hans far på et tidspunkt.

Jeg står selv i lidt samme dilemma, men det kan slet ikke måle sig med både din og pivpivs oplevelser.

Min mands far bor i København (vi bor selv i Århus, det samme gør svigermor) og mine svigerforældre blev skilt for 30 år siden. Jespers lillesøster taler ikke med deres far for hun er lidt underlig i hovedet og har svært ved at tilgive ham fordi han ikke var en vanvittig god far da de var små. Men vi har et rigtig godt forhold til svigerfar og papsvigermor i København. Så de vi stod og skulle have barnedåb/velsignelse var alle inviteret på lige vilkår. Jespers søster fik at vide at deres far kom og så måtte hun selv finde ud af hvad hun ville stille op med den information og svigermor fik at vide at hendes ex-mand kom, som hun ikke havde set i 30 år.

Alle kom til festen, nogle talte mere andre mindre med hinanden men det gik rigtig godt.

Så derfor var vi også enige om at de skulle inviteres til Amalies 1 års fødselsdag i næste måned, for farfar/bedstemor har ligeså meget ret til at være til stede som faster, farmor/bedstefar har. Desværre kan min svigerforældre fra Kbh ikke komme, men sådan bliver det fremover hjemme hos os. Alle er berettiget til at komme og er der nogen der ikke har lyst fordi andre kommer, så er det ikke vores hovedpine.

Ja det var bare lige for at beskrive hvordan vi takler det i tilfælde af at der kommer konflikter.

Jeg håber i kan holde de kommende fødselsdage uden knuder i maven og bare slappe af og nyde dem :-)

Knus fra Annette
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Tilbage til Ordet er frit