BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Celleforandring

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

Celleforandring

Indlægaf Mulle » ons, 09. november 2011 12:31

Det er længe siden jeg har været herinde sidst og der er sket meget siden sidst. Vi fik jo en lille pige d 27.6 i år og hun er virkelig dejlig og vi nyder hende. Men dersværre er ikke alt så rosenrødt, da jeg var ved egen læge og få det sædvanlige celleskrab fandt de desværre atypiske celler og det slog mig helt ud af kurs og der gik mange tanker igennem mit hoved. som feks at jeg ikke ville se mine børn vokse op og at de skulle undvære deres mor osv osv. Var virkelig bange for fremtiden. Nu har jeg været til en kikkertundersøgelse og fået taget nye prøver og lægen kunne se at der stadig var celleforandringer og hun tog 3 prøver at min livmoderhals og nu er der ikke andet at vente den måned det går før jeg får svar og håbe på det bedste og at jeg ikke skal ind og have lavet et keglesnit. Men det bliver en lang måned så vær sød at krydse alt hvad i kan for at jeg ikke skal igennem alt det
Hilsen Mulle
Mulle

Re: Celleforandring

Indlægaf pivpiv » ons, 09. november 2011 14:26

Stort tillykke med jeres lille datter :)
Puha det med celleforandringer, jeg tror jeg ville reagere lige sådan. Jeg er SÅ bange når jeg skal have taget det skrab. Heldigvis fik jeg brev i dag om alt var ok.
Jeg håber tiden flyver hurtigt og at alt er ok.
Mange knus og kram og læs endelig af herinde, vi er her for hinanden
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf stinapigen79 » ons, 09. november 2011 17:35

det er da virkelig ked af at høre, håber og krydser finger for dig :-)

har selv haft små celleforandringer, fik så taget en ny prøve 3 måneder senere var der heldigvis ikke flere, men så får taget et celleskrab hvert år lige pt pga det så han kan holde øje med det så du fik mig lige på tankerne at jeg snart skal til læge og have taget den :)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Stinna30 » tors, 10. november 2011 21:49

Jeg har også haft celleforandringer, hvor jeg ud over skrabet har fået taget biopsier, og i lang tid blev der ved med at være forandringer, hvor jeg jævnligt fik taget biopsier. Efter nogle år gik det i selv igen, og der var ikke noget sidst. Keglesnittet (hvis det skulle ende med det) er jo for at forhindre yderligere udvikling, så du netop kommer til at se dine børn vokse op :-) men krydser selvfølgelig for, at du ikke skal igennem det.

Knus Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Thomsen » fre, 18. november 2011 17:52

Jeg har også fået kegle snit havde meget svære celle forandringer som er det sidste led, lægen ringede med svaret og jeg fik tid dagen efter på Hillerrød og dagen efter igen blev jeg opereret eller hvad man siger så hvis det er går det stærkt og jeg nu her 3 år efter har ikke haft noget siden. Ikke alle celle forandringer er farlige mit var men der er også mange der går i sig selv igen. Husk at læger anbefaler man tager vaccinen selvom man er i vores alder for at mindre risikoen. det har vist sig at være en fordel ikke kun for 14 prige piger. Men kan selv huske min frygt og alle tankerne håber meget der ikke er noget alvorlig og at det snart er overstået kæmpe kram til dig ikke sjovt at sku vente en mdr på svar, virker meget længe jeg ville ha rykket min læge og fortalt min frygt. normal er 14 dages max vente tid ved jeg!
Billede
Thomsen

Indlægaf Xenias mor » fre, 09. december 2011 11:32

Mulle,,,,har du fået resultaterne fra dine prøver ? Har selv fået lavet kejlesnit så jeg ved godt hvad det indebær,,,,ville bare lige høre om du vidste mere ?
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Mulle » søn, 15. januar 2012 21:21

Hej alle sammen.
Tak for jeres støtte og opbakning
Det hele endte med at jeg fik lavet et keglesnit d. 8 december óg det var en ganske ubehagelig oplevelse idet lægen skar udenfor det bedøved område så jeg var grædefærdig under indgrebet. dagen efter mit keglesit blev vores dreng syg og få dage derfter blev vores lille datter på knap ½ år syg med halsbetændelse. Jeg stod alene det meste af tiden med 2 syge børn og en mand som arbejder/ arbejder hele tiden for at give os luft i økonomien.Så der var sent ude med de sidste julegaver- helt præcist den 22 december om aften efter en hel dag hos min famile i aarhus. Så december har været en virkelig hård måned og jeg er endnu ikke kommet ovenpå og har nogle dage har jeg det meget svært hvor jeg græder og er meget sårbar. En god nyhed er at det væv som blevet fjernet ved keglesnittet er der fundet rask væv så skal gå til kontrol hos egen læge hver ½ år. Men er nu i kontakt med min læge pga mit dårlige humør og skal ned og snakke med hende igen i morgen. Har lige forlænget min barselsorlov med 2 måneder for kunne slet ikke at skulle på arbejde til maj så nu kan jeg slappe af og nyde at jeg først skal på arbejde til august.
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf pivpiv » søn, 15. januar 2012 21:39

Kære Mulle
For pokker da hvor lyder det som en grim omgang.
Jeg kan godt forstå hvis humøret er hårdt ramt ovenpå den omgang stress, det er der da ingen der kan holde til.
Det er sørme dejligt at prøven var god, så skal de fremtidige tjek bare være lige så gode ;)
Det er godt du lige kan komme til lægen og få lidt hjælp til humøret og at du kan få lov at være hjemme til august.
Læs endelig af herinde, vi er her for hinanden.
Stort kram herfra
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Xenias mor » man, 16. januar 2012 17:55

puha Mulle,,sikke en træls omgang men dejlig med forlænget barsel,,,god bedring til dig
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Mulle » man, 16. januar 2012 21:02

Mange tak piger.
Troede sgu (undskylder jeg bander) heller ikke mit liv kunne blive værre. Var lige ved at give op. Men humøret er bedre nu og prøver at se fremad nu.
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf Thomsen » man, 23. januar 2012 19:30

Dejligt dit humør er på vej fremad håber du har det bedre og bedre for hver dag og dejligt at læse du har forlænget din barsel lyder som en god plan så du har lidt længere tid at komme dig igen tanker og knus herfra
Billede
Thomsen

Tilbage til Ordet er frit