BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

16 år og gravid

Her kan du frit tale om lige det netop du har på hjertet.

16 år og gravid

Indlægaf Blomsterpigen » ons, 27. januar 2010 13:49

Jeg er normalt altid glade på folks vegne ang. graviditet. Men ikke denne gang. Er begyndt i skole og går i en klasse med forskellige aldre. En pige på 16 år er nu gravid. Hun er ca. 11 uger henne.
Hun er meget umoden og virker slet ikke til at være klar til at få et barn. Hun sidder konstant og spiser kager og snakker om de fyre hun er sammen med. Hun er ikke sammen med faren til barnet.
Det gør mig ked af det at se unge piger tage sådan en beslutning, ikke mindst for det lille barn.
MÃ¥ske kan hun klare det, men hun virker bare som den sidste i verden som er klar til at blive mor.
Det er jo ingen skam at få en abort, fik jeg også selv som 18-årig, både for min egen skyld, men mest for barnets. Jeg synes ikke jeg kunne byde barnet nok.
Hvorfor vælger så unge piger mon at beholde barnet frem for abort?
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Katrine-mor » tors, 28. januar 2010 18:54

Åh ja, det er lige før man får tårer i øjnene, fordi det er så meningsløst. Hun er jo bare alt, alt for ung.
Da jeg var 16 var jeg lige begyndt i gymnasiet og festede løs med alle vennerne. Det synes jeg da at alle skal have lov at opleve.

Men det er jo forskelligt fra menneske til menneske. Kender da nogen stykker der har fået aborter, men også en, der i en alder af 18 år valgte at beholde barnet, fordi hendes mor :shock: var imod abort... altså ikke hende selv, men hendes mor... OMG :roll:

Nå, anyways... det lyder da ikke som om hun er specielt moden til opgaven, men som man ser i De Unge Mødre, så er der nogen der klarer det og vokser med opgaven og andre der ikke gør (og så må man håbe at den unge mors forældre eller de sociale myndigheder tager over).

Men åh, hvor er det altså også uretfærdigt, når man sidder her og så gerne vil være gravid selv.
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf salem » tors, 28. januar 2010 19:12

jeg har arbejdet på et hjem for børn der har været udsat for en del hårde ting i livet og med det resultat de selv var nogle værre bøller,
på det hjem blev en af pigerne på 16 år gravid og hun fik en abort i meget lang tid efter græd hun i evigheder og havde rigtig dårlig samvittighed.

fordi man er 16 og en fest abe så er man jo stadig klar over hvad det er man gør når man får en abort så det er nok sådanne ting der gør at man bla ikke vil have en abort. samtidigt så tror jeg heller ikke de er klar over hvad de går indtil. i den alder mener man jo 100% at man bare ved alt og har styr på alt så det gør nok også at de ikke helt er klar over hvad de går ind til.
Billede
salem

Geografisk sted: vejle

Indlægaf MAT » tors, 28. januar 2010 19:38

Jeg har aldrig været mod aborter, men har også altid vidst, at jeg formentlig ikke selv ville kunne få en abort, hvis jeg var blevet gravid i en ung alder. Jeg har så heller aldrig haft ubeskyttet sex.... men det kan jo gå galt alligevel.

Man må jo håbe, at hun vokser med opgaven. Og at hun får masser af støtte hjemmefra!
MAT

Indlægaf salem » tors, 28. januar 2010 20:14

Da jeg blev gravid med min søn blev jeg det mens jeg var på p-piller så det kan gå galt for alle...

Man må bare håbe der er stor forældrer opbakning.
Billede
salem

Indlægaf Pille » tors, 28. januar 2010 21:28

Min søster blev gravid som 15-årig og fødte sin søn som 16-årig. Hun er 25 i dag. Og hun har bare klaret det hele SÅ flot! Hende og kæresten har næsten lige fået nr. 2 (samme mand som hun fik sin første søn med) og læser på Universitetet... Bare en lille solstrålehistorie ;-)
De har fået stor hjælp af vores forældre, men har klaret det meste selv..

Selvfølgelig er der nogle der bare ikke kan magte opgaven, men så må man, som MAT og Salem skriver, håbe på massiv støtte i baglandet..

Ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med indlægget - er måske bare lidt stolt over, hvor flot de har klaret det hele :D
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

.....

Indlægaf Blomsterpigen » fre, 29. januar 2010 16:03

Pille: Hvor dejligt med en solstrålehistorie :)
Det er jo heller ikke fordi jeg siger at alle på 16 år er umodne, men det er nok de færeste 16-årig der er klar til at blive forældre.
Da jeg var 16 år gik jeg i 10. klasse og festede med venner og havde mine heste.
Kan ikke sætte mig ind i hvordan nogen kan være imod abort (er der jo mange der er). Det er da meget bedre at tage en stor beslutning om abort, end at sætte et barn i verden som måske ikke får det godt.

Men ja det er typisk at alle teenagerne bliver gravide på stribe, og så er der alle jer som bare ønsker jer et barn, men som venter i evigheder...
Jeg krydser fingre for at I alle får en positiv test i år 2010. Satser på at der bliver et fantastisk år i hvert fald.
Blomsterpigen
Med englebarnet Silas <3 Du vil aldrig blive glemt.

Mor til den lækreste lille babydreng <3
Blomsterpigen

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf salem » lør, 30. januar 2010 11:46

pille ej hvor en dejlig historie :o)

Fordi man er blevet ung mor behøver ens verden ikke gå i stå, jeg havde min hest og jeg kom da også ud, hvis min ene veninde skulle læse til eksamen kunne hun jo efter hendes mening lige så godt gøre det hos mig mens sønne mand var puttet og sov og så kunne jeg tage i bio og på cafe med en anden.
Men det kræver så også at man har super veninder som mine der også er ansvarlige samtidigt så jeg har været smadder heldig.
Billede
salem

Indlægaf Pille » lør, 30. januar 2010 22:26

Blomsterpigen: Da jeg var 16 år gammel ville jeg overhovedet heller ikke være klar til at være mor. Synes bare det er vildt og super godt gået at de stadigvæk er sammen.. For nu hvor jeg selv er gravid og 23 år, ved jeg at det bliver en kæmpe omvæltning og en stor opgave!

Jeg er helt enig i, at der godt nok er mange der ikke er klar til at blive unge mødre - og må da lidt indrømme at jeg nogle gange krummer tæer når jeg ser programmet ;-)

Salem: Desværre var der vidst mange af hendes veninder der faldt fra da hun fik sin første søn - men, så er det jo dejligt at vi har sådan nogle dejlige forældre der støtter op og giver en hånd med..
Er selv lidt spændt på hvordan vores venner vil tage det, at der kommer en lille gut og tager al min tid ;-) Håber at jeg har fundet nogle venskaber der holder til det.. Indtil videre har de taget det hele rigtig flot :D (Vi er det første par i kredsen der venter os)

Igen - en ordentlig omgang bla-bla fra mig ;-) God lørdag aften, tøser!
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf salem » tirs, 02. februar 2010 19:37

Pille: ja man finder hurtigti ud af hvem der virkeligt er ens venner i sdan en situation, men disse veninder er der stadig den dag i dag og de drenge venner jeg havde forsvandt heller ikke, næh nej de ringede temmeligt ofte og sagde så kan du godt pakke ungen sammen for vi køre i løveparken, legoland, tyskland osv så jeg har bare været så smadder heldig og ja har skam også haft stor forældrer opakning som også stadig er den dag i dag.
så jeg må absolut ikke klage :D
Billede
salem

Indlægaf Drine » tors, 04. februar 2010 19:08

Personligt er jeg i mod abort... men jeg skal ikke dømme andres beslutninger for det er selvfølgelig altid svært at være helt i mod, der er nogle tilfælde hvor det lader til at være den eneste løsning fx hvis baret er meget sygt :cry:

Jeg går meget ind for at børn får den beste mulige opvækst da jeg er overbevist om at vores barndom er vores fundament for hvordan vi vil begå os i livet, og min søns opvækst er for mig det vigtigste og 1000 % mit ansvar som mor.

I alle tilfælde er det jo aldrig barnets skyld, derfor har jeg det meget svært ved tanken om bare at afslutte et liv :cry: og vi er ikke herre over liv og død og skal på ingen måde påtage os den rolle !!!!

Så jeg håber selvfølgelig for pigen at hun har en god familie omkring sig til at støtte op om hende og barnet, og det kan jo saktens tænkes at hun vokser med opgaven, se fx på mange mænd de er ikke klar før de får deres lille barn i deres arme hvor der sker en forandring som ikke kan beskrives ;-) taler af egen erfaring, da min kæreste jeg har været sammen med i 8 år var meget nervøs og havde svært ved at forholde sig til tanken om at skulle være far, på trods af at det var planlagt.. han er nu verdens bedste far !

Kender du/I pigen nok til at dømme hende som mor??? hun er stadig ung og som der bliver beskrevet har hun en masse i tankerne ud over børn, men det betyder ikke at hun ikke vil elske sig barn og være en kærlig mor !

Jeg selv har vokset op med at min mor var misbruger i en stor del af min barndom, og en ting vil jeg dele med jer, hun var den bedste mor i verden det kunne ingen tage fra hende !!! tror I ikke at der er mange ude i denne verden som ville ønske at vi kunne spole tiden tilbage og ændre nogle af de beslutninger som er blevet taget? måske det ikke var pigene mening at blive gravid, men at hun har valgt at tage ansvar for hendes handling :-) , og nogle gange bliver valgne taget for os indtil vi er stærke nok til at sige fra...
min mor ville aldrig såre mig og hvis hun havde været stærk nok havde hun selvfølgelig handlet anderledes, men det har aldrig gjort hende til en mindre dårlig mor ! jeg har vokset op med så så meget kærlighed og det har været med ti at give mig et fantastisk liv den dag i dag :D Jeg er en stærk afbalanceret kærlig person som tager de rigtige valg i livet ;-) og det takker jeg min mor for :D

Vi skal ikke dømme det vi ikke forstår, vi skal i stedet række en hjælpene hånd ud i kærlighed til vores med mennesker!

Du kunne evt sætte dig ned og snakke med din klassekammerat og spørge hende om hvilke overvejelser hun har gjort sig som mor, og fortælle hende dine tanker...

Knus Sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Drine » tors, 04. februar 2010 19:19

Pille skrev:Min søster blev gravid som 15-årig og fødte sin søn som 16-årig. Hun er 25 i dag. Og hun har bare klaret det hele SÅ flot! Hende og kæresten har næsten lige fået nr. 2 (samme mand som hun fik sin første søn med) og læser på Universitetet... Bare en lille solstrålehistorie ;-)
De har fået stor hjælp af vores forældre, men har klaret det meste selv..

Selvfølgelig er der nogle der bare ikke kan magte opgaven, men så må man, som MAT og Salem skriver, håbe på massiv støtte i baglandet..

Ved egentlig ikke helt hvad jeg vil med indlægget - er måske bare lidt stolt over, hvor flot de har klaret det hele :D

Dejlig indlæg du kommer med :D
Billede
Brugeravatar
Drine

Indlægaf Drine » tors, 04. februar 2010 19:25

Pille skrev:Blomsterpigen: Da jeg var 16 år gammel ville jeg overhovedet heller ikke være klar til at være mor. Synes bare det er vildt og super godt gået at de stadigvæk er sammen.. For nu hvor jeg selv er gravid og 23 år, ved jeg at det bliver en kæmpe omvæltning og en stor opgave!

Jeg er helt enig i, at der godt nok er mange der ikke er klar til at blive unge mødre - og må da lidt indrømme at jeg nogle gange krummer tæer når jeg ser programmet ;-)

Salem: Desværre var der vidst mange af hendes veninder der faldt fra da hun fik sin første søn - men, så er det jo dejligt at vi har sådan nogle dejlige forældre der støtter op og giver en hånd med..
Er selv lidt spændt på hvordan vores venner vil tage det, at der kommer en lille gut og tager al min tid ;-) Håber at jeg har fundet nogle venskaber der holder til det.. Indtil videre har de taget det hele rigtig flot :D (Vi er det første par i kredsen der venter os)

Igen - en ordentlig omgang bla-bla fra mig ;-) God lørdag aften, tøser!

Jeg kender godt det der med at krumme tær er simpelthen stoppet med at se det, bliver så gal at jeg får lyst til at opsøge dem og give dem en på røflen... fx 2 forældre som sidder og ryger deres lille barn ind i hoved i mens de siger at barnets helbred er utroligt vigtig for dem :shock: min veninde måtte flytte på kvinde hjem da hun gik fra hendes mand, hun endte med at blive nabo til Bendte fra de unge mødre, min veninde fortalte mig at hun hørte at Bendte råbte at hendes barn Emma nu tæller jeg til 3 og så fyre jeg dig sådan en... :shock: hvis jeg havde været nabo til det så havde jeg banket på døren og taget fat i kraven på hende :evil:
Billede
Brugeravatar
Drine

Tilbage til Ordet er frit