BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Vil lige dele da. :)

Vil lige dele da. :)

Indlægaf Liv22 » fre, 06. marts 2009 10:03

Ja, jeg tænkte jeg lige ville dele vores børnenavne og høre jeres mening. Jeg tænker ret meget på "mobbe"-faktoren, da jeg selv blev trukket igennem diverse ordspil i folkeskolen med et fornavn som Liv Lykke. Måske fordi jeg stadig er så ung at jeg tænker over dette ;)

Pige:

Ronja/Thea. Kan slet ikke stå for de navne. Så det fulde navn ville blive:
Ronja/Thea Annelise Schubert

Annelise hedder min mormor, dog med bindestreg. Det var ikke meningen, men præsten skrev forkert da hun blev døbt, så vi retter lige op på en fejl der er næsten 80 år gammel.

Dreng:

Tjalfe/Bjarke. De går også bare rent ind. Så fulde navn ville blive:
Tjalfe/Bjarke Otto Jens Schubert.

Vi er lidt i tvivl med mellemnavn, vi kan ikke helt finde ud af hvad der klinger bedst, så overvejede bare at smide begge to ind. Otto er min farfar, som betyder utroligt meget for mig og Jens er min mands morfar, der nok er det kæreste, sødeste menneske.

Og vi er fuldstændig på bar bund hvis barnet kommer ud og ikke ligner nogen af dem. :)
Liv22

Geografisk sted: København

Indlægaf pivpiv » fre, 06. marts 2009 13:58

Hvor er det nogle dejlige navne og historien bag jeres navner altså skøn :)

Jeg håber baby vil passe til navnet ;)
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Tina.e » fre, 06. marts 2009 17:23

Ja, skønne navne. Jeg er selv helt vild mad Bjarke, men manden har nedlagt veto, så det er vist godt vi ikke har fået nogle drenge, for det kunne vi vist have diskuteret længe.

Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf svipsen » fre, 06. marts 2009 20:28

Ronja og tjalfe. Du skulle vel aldrig være helt vild med gamle eventyrfilm :o)

Søde navne :razz:
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Babywanted » søn, 08. marts 2009 21:41

Min farfar hedder også Otto. Han er er superherlig og jeg kan faktisk godt lide navnet. Har tjekket Danmarks Statistik, og det er ikke det mest vindende navn, men det er jeg så typen, der har det fint med.

I øjeblikket render jeg jo rundt med 1% chance for at være rigtig gravid. Hvis der mod forventning skulle komme noget ud af det, vil navnet være Tomas/Thomas, hvis det er en dreng. Fordi vi nu går og kalder "det" for Tom. Galgenhumor, I know. My kind of survival :???:

Kan også rigtig godt lide Thea og Tjalfe (de 2 klinger egentlig godt sammen).
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf MorInSpe? » ons, 11. marts 2009 18:02

Hej Liv,

Skønne navne alle 4 :D

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge Thea Annelise Schubert og Bjarke Otto Schubert...

Dejligt med en god 'historie' bag mellemnavnene.

Vi tænker også på navne herhjemme og er vist landet på omkring 5-7 stykker...Nu må vi bare vente og se hvem der så kommer ud til os engang ;-)

Kh. MorInSpe
Klar til projekt baby nr. 2....
Biokemisk FEB 2011
Billede
MorInSpe?

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?