BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Så er diskussionen om børnenavne gået i gang

Så er diskussionen om børnenavne gået i gang

Indlægaf Katten » ons, 18. januar 2012 14:53

Vi er så småt kommet dertil hvor vi er begyndt at snakke børnenavne. Den store dreng kom forleden og spurgte hvad babyen skulle hedde og der måtte jeg sige at det havde vi faktisk ikke snakket om endnu, men siden da har tankerne da kørt rundt.
Har helt fra jeg så Aladdin første gang dengang jeg var lille vidst at min datter skulle hedde Jasmine efter prinsessen ;-) Har senere også forelsket mig i Kristiane efter min oldemor, så må håbe jeg får to døtre.

Det er straks værre med drengenavne, der har aldrig været et hvor jeg bare vidste at det skulle min søn hedde, har altid bare tænkt at det ikke skulle være en Mikkel, Martin eller noget andet som alle andre hedder. Nu er jeg jo så gravid og kan ikke komme uden om at der måske ligger en lille dreng derinde, har snakket lidt med manden om det og han har ikke lige nogen ide om det, men det skal være noget som er lige så sejt som Vitus som vores venners søn hedder ;-) Jeg har nu gået og tænkt over det og lavet en lille liste over drengenavne og har lidt forelsket mig i navnet Frej der kommer fra den nordiske mytologi, synes det er et virkelig fedt navn og da jeg læser historie på uni og især interessere mig for dansk historie og manden og den store knægt godt kan lide historierne fra den nordiske mytologi ville det da passer perfekt. Har luftet ideen for manden og han syntes vist om det så nu må vi se, det er jo nok meget godt med nogen stykker og vælge imellem, men det er nok favoritten i øjeblikket :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Katten

Geografisk sted: Næstved

Re: Så er diskussionen om børnenavne gået i gang

Indlægaf zoo » ons, 18. januar 2012 17:44

Det er svært med navne.....jeg tror man ved det med sikkerhed når man har den lille hos sig.....sådan havde jeg det med min søn. Jeg overvejede slet ikke pigenavne, jeg vidste fra dag et at det var en dreng. Alle troede det var en pige......men jeg holdt på mit. Og blev ikke scannet mere end en gang, hvor man ikke kunne se kønnet endnu. Vi havde 2 drengenavne og da vi så ham var vi ikke i tvivl hvilket det skulle være......:-)

Held og lykke med at finde navn :-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Xenias mor » tors, 19. januar 2012 08:41

Jeg vil give dig fuldstændig ret zoo,,,sidste gang jeg var gravid var vi sikkerpå en dreng men fik en pige. Jeg havde hele tiden sagt at hvis jeg nogensinde fik en datter skulle hun hedde Madelaine men barnet lignede altså bare ikke en Madelaine så det blev til en Xenia :-)
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf zoo » tors, 19. januar 2012 12:52

Alle her ret enige om at kommer der én til os er det en Ida Marie......men nu må vi se. Jeg har drømt navnet og dagen efter sagde den yngste af pigerne navnet uden jeg overhovedet havde nævnt det......
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Katten » fre, 20. januar 2012 13:29

Tror heller ikke man kan beslutte det helt inden barnet er kommet ud, det er jo lige så meget en fornemmelse og følelser der spiller ind, men koger det nok ned til et par stykker af hver.
Nu skal vi også lige blive enige om hvorvidt vi vil vide kønnet til scanningen om en 3 uger, det er vi meget i tvivl om nemlig og så må vi tage den videre derfra Har hele tiden forestillet mig at jeg ikke ville vide det, men nysgerrigheden er ved at tage over :lol:
Billede
Billede
Brugeravatar
Katten

Geografisk sted: Næstved

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?