BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Populære navne

Populære navne

Indlægaf line » fre, 31. marts 2006 15:41

Jeg stødte på en liste over de mest populære navne i 2005.
De kan eventuelt bruges til inspiration
Piger: http://www.babyornot.dk/menupage.php?uid=616
Drenge: http://www.babyornot.dk/menupage.php?uid=617

Menb personligt vil jeg ikke vælge nogen i top 10. Det må gerne være lidt mere unikt.... men søn på 4 (sebastian) var dog nr. 11 i 2005...ups :razz:

/Line
line

Indlægaf Helle » man, 24. april 2006 22:25

kan det ikke være lige meget, bare du er glad for navnet?
;-)
Helle

Indlægaf alh » tirs, 19. september 2006 09:22

vi valgte et navn men det blev noget helt andet da vores søn først blev født.
alh

Indlægaf CMD » lør, 07. oktober 2006 22:32

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvilket nummer det har på listen bare vi synes, at det er det rette, så må det gerne være nr. 1 på listen og vores 2 favoritnavne er begge på top 10 ;-)
CMD

Geografisk sted: København

Indlægaf bassetroldene » tirs, 17. oktober 2006 20:34

kan se min drenge navn stå på listen den ælste på 30 pladsen og den minste på en 6 plads
bassetroldene

var lige inde og kigge på siden

Indlægaf kraka » ons, 18. oktober 2006 14:02

Anders, den yngste på 1 år står som nummer 32 og Theis på snart 3 år står der overhovedet ikke.
Det er da meget sjovt at se, hvilke navne der er de mest populære for tiden, men har ikke været en overvejelse, da min kæreste og jeg skulle vælge navne til vores drenge.
Vi printede 2 lister ud med godkendte navne i danmark, vist nok via Liberos hjemmeside, så gennemgik vi dem hver for sig og satte streger under de navne vi kunne lide. Til slut skrev vi de navne ned som vi begge havde streget under og valgte så navne ud fra det. Vi er glade for vores drenges navne og det er vel hovedsagen i sidste ende, men hold da hel op, hvor er det bare svært at vælge.
Knus fra Christina, mor til 2 små krudtugler
kraka

Geografisk sted: Sydfyn

Indlægaf Dorthe Andersen » ons, 07. februar 2007 00:21

Man kan også smutte ind på danmarks statistik og se de mest populære navne for det seneste halvår.

Min mand fik lov at bestemme den første - og det viste sig at være et såkaldt populært navn ... selv kender vi ingen andre der hedder Ida :D
Så må jeg vel vælge navnet på den næste ... der arbejdes på sagen ;-)
Dorthe Andersen

Indlægaf pivpiv » lør, 17. februar 2007 22:42

Min søn står på en 23. plads.
da vi valgte navnet kendte vi ingen med det navn, men allerede på fødegangen i løbet af knap 5 dage mødte vi fem små nye drenge der skulle hedder William*GG*

Så det var ikke så unikt som vi troede, men vores søn ER en William, så skidt pyt med hvor mange der hedder det*S*

Hvis vi får en dreng mere så får han et navn der IKKE står på listen, får vi en pige.... ja så er vi BLANKE*GG*
pivpiv
Site Admin

Indlægaf jimmar » fre, 02. marts 2007 22:25

ja selvom jeg ikke engang er gravid endnu er navnelegen begyndt hjemme hos os..

Vi er kun enige om drengenavnet: Patrick

Hvis det bliver en pige er vi straks mere uenige men jeg får det sidste ord da det er mig der skal bære rundt på hende i ni måneder lyder det ikke meget fair :lol:

Af pigenavne har vi flg:

Stephanie eller Jessica (disse er mine navne) og Julie eller Sarah (mandens navne)
jimmar

navne

Indlægaf dais » tors, 05. april 2007 11:35

jeg ser ikk så nøje på hvad plads navnet på mit barn ligger for jeg synes det er op til en selv at finde ud af hvad ens barn skal hedde mog der er ingen grund til at lave lister over hvad der er mest brugt vis i spørg mig, min store datter hedder MICHELA hvad plads mon det ligger på???? der er ikk ret mange i danmark som hedder dette navn da det er så specielt, og det kan staves på mange måder...
Men jeg tror at det barn jeg venter skal hedde noget med c-k vis det er en pige og l-n vis det bliver en dreng men det ser vi når vi når der til jo...
Sofie født 8/2-05
Nicklas født 7/11-07
dais

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?