BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Navne fra film m.m.

Navne fra film m.m.

Indlægaf Heidi Marie » fre, 17. marts 2006 16:48

Hej.

Kan I huske der på et tidspunkt gik en dansk serie "Hvide løgne", jeg tror den gik på TV3. Nå, men der var den har pige som fik en datter og døbte hende Klara. Fra jeg så det afsnit har navnet bare sat sig fast og er blevet et af mine yndlings navne.
Min mor hedder Marie som mellemnavn og det samme mellemnavn har jeg også taget mig i mit voksenliv, så det er vigtigt for os at pigenavnet kan "parres" med Marie.

Klara Marie - det lyder da også helt OK, ik´?

Drengenavne synes jeg derimod er sværere. Især når kæresten mener at Vincent er et rigtig fint navn... Ikke lige min største drøm, at få en dreng med dette navn.

Heidi Marie
Heidi Marie

Re: Navne fra film m.m.

Indlægaf krestine » fre, 17. marts 2006 20:30

Jeg kan også rigitg godt lide navnet Klara, det har vi faktisk også snakket om, at hvis vi får en pige en gang skal hun hedde det... og jo Klare Marie lyder godt!! :lol:
Synes næsten altid, at folk har svært ved at finde et navn til det ene køn, men ikke til det andet... :D

:hello2:
krestine

Indlægaf LittleBitch » lør, 18. marts 2006 13:24

Jeg har altid været faccineret af pigenavnet Becca og drengenavnet Ryan - Men jeg syntes de er en tand for udlandske til at jeg vil døbe mit barn det - men boede jeg i england så var de navne klart en mulighed..

Klare Marie - er i øvrigt et rigtigt sødt navn..!
Mange Knus Charlotte :-)
-------------------------------------------------------
Jeg har været sammen med S i 4½ år -
Vi har prøvet at blive forældre i 13 måneder -
Desværre stadig uden held -
Brugeravatar
LittleBitch

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf DL84 » lør, 18. marts 2006 21:40

Klara Marie er da rigtig flot :D
DL84

Indlægaf Sally » ons, 22. marts 2006 11:39

Klara Merie lyder rigtig fint!

Til dig med Becca - hvad med Rebecca? Det klinger ikke så udenlandsk og så kan I jo kalde hende Becca som kælenavn ;-)
Sally

Indlægaf anne » tors, 23. marts 2006 11:26

Til dig med Becca - hvad med Rebecca? Det klinger ikke så udenlandsk og så kan I jo kalde hende Becca som kælenavn

Det var også min første tanke da jeg læste det!

Jeg syntes Klara Marie er et rigtig fint navn, min søn går i klasse med en Klara, da han startede i skole havde jeg aldrig hørt det navn før!
anne

Indlægaf LittleBitch » lør, 25. marts 2006 16:45

Sally skrev:Klara Merie lyder rigtig fint!

Til dig med Becca - hvad med Rebecca? Det klinger ikke så udenlandsk og så kan I jo kalde hende Becca som kælenavn ;-)

Ja men det hedder min kusines datter nemlig - Vi har navnet Nathea som vi vælger hvis vi når engang vi blir forældre får en datter..
Mange Knus Charlotte :-)
-------------------------------------------------------
Jeg har været sammen med S i 4½ år -
Vi har prøvet at blive forældre i 13 måneder -
Desværre stadig uden held -
Brugeravatar
LittleBitch

Geografisk sted: Nordjylland

har også opkaldt et barn efter en film

Indlægaf bassetroldene » tors, 28. september 2006 15:45

Emil er opkalt efter emil fra lønneberg
bassetroldene

Indlægaf helene » fre, 29. september 2006 13:02

Klara Marie er da et rigtig sødt navn.
Jeg har "heldigvis ingen problemer" med at finde ud af navne til mine "forhåbentlig" kommende børn :lol:
Victor, hvis en dreng og Singe, efter min desværre afdøde elskede farmor :angel8:
Helene
helene

Indlægaf alh » tirs, 03. oktober 2006 19:46

vi fandt et par navne før vores søn blev født, men det blev noget helt andet. Jeg synes Klare marie er sødt, men ikke som ET navn KLare-marie men som for og mellem navn.
alh

Rigtig fint navn *s*

Indlægaf Maybebaby » tors, 19. oktober 2006 17:19

Syntes helt sikkert at Klara-marie klinger rigtig godt :razz:

M.v.h Kiddie
Maybebaby

Indlægaf power-street » lør, 06. januar 2007 18:28

Jeg synes at Klare Marie er et sødt navn..

Jeg får nok ingen problemer med at finde navne til mine kommende børn..
Min første fødte pige skal hedde Stephanie(hvis jeg får en) og og min første fødte dreng skal hedde alex(hvis jeg får en) :razz:
power-street

Indlægaf pivpiv » fre, 02. marts 2007 20:33

Klara marie er et dejligt navn!
Navnet på vores søn lå, for mig, HELT fast inden jeg fødte for jeg var overbevist om det var en dreng*GG*

MEEEN når engang den næste kommer så er drengenavnet klart, men pigenavnet..... ja det er så et problem*GG*
pivpiv
Site Admin

Indlægaf MÃ¥skebaby2007 » tirs, 22. maj 2007 15:34

Klara Marie er et pænt navn.
Alle kvinderne i vores familie på min fars side hedder Marie til for-eller mellemnavn. Jeg har det som mellemnavn. Da jeg var barn brugte jeg det aldrig, og jeg synes det kun var til besvær med et så langt navn (Har et mellemnavn mere og så efternavnet) men i dag bruger jeg det ret ofte, er meget glad for det nu.....
MÃ¥skebaby2007

HMM

Indlægaf bette » fre, 15. februar 2008 00:01

jo det lyder sødt, men måske kan du lave marie til hendes mellemnavn
bette

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?