BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Kan man godt kalde sit barn det samme som en venindes?

Kan man godt kalde sit barn det samme som en venindes?

Indlægaf Sanne_Middelfart » tirs, 13. november 2007 13:59

Hej!

Jeg har en veninde som er gravid, og hun og jeg er faldet for det samme babynavn. Jeg er meget i tvivl om jeg kan kalde mit kommende barn det navn, når nu hun også vil gøre det?

Min mand siger at han er ligeglad, men jeg ved bare at hun vil blive irriteret eller ked af det, og det orker jeg næsten ikke.

Sanne
Sanne_Middelfart

Indlægaf jimmar » tirs, 13. november 2007 14:33

Uha den er svær. Er man dig og også har forelsket sig i dette navn er det træls at veninden er kommet før en med hensyn til at skal føde. Skal man tænke på at give sit barn det navn man selv brænder efter eller skal man tage hensyn til veninden??

Man skal nok prøve at sætte sig i hendes sted, hvis det var dig og din veninde vil bruge det samme navn som dig men du føder inden hende, så er der to synspunkter. Enten føler du at hun har hugget navnet fra dig og bliver sur og ked af det eller også tænker man at du kom først med at give dit barn navnet og så må hun abe efter lige så tosset hun vil, det betyder jo bare du har fundet et rigtig godt navn til barn.
Termin d. 25/6-08 1. barn Nicolai kom til verden d. 2/7 kl. 13.12
jimmar

Indlægaf Sanne_Middelfart » tirs, 13. november 2007 14:41

Vil lige sige at jeg har termin 4 uger før hende, og da vi snakkede om navnet, viste vi ikke at det var det samme som hun havde i tankerne....
Sanne_Middelfart

Indlægaf jimmar » tirs, 13. november 2007 14:42

Så synes jeg helt klart godt du kan give dit barn det navn i begge to tænker på, Der er jo en grund til man er veninder, det er tit fordi man ens, så er bolden jo lige som kastet op til hende hvad hun vil..
Termin d. 25/6-08 1. barn Nicolai kom til verden d. 2/7 kl. 13.12
jimmar

Indlægaf Nina » tirs, 13. november 2007 15:00

Jeg ville give mit barn det navn jeg selv godt kunne lide. For mit vedkommende når jeg aldrig at finde et bestemt før fødslen, det bliver alligevel lavet om når barnet er født ;-) Det har aldrig rigtig passet det jeg havde tænkt .
Knus Nina

Mor til Nikolai 2001
Emma Sofie 2003
Josephine 021106-201106
Nina

Geografisk sted: Fuglebjerg

Indlægaf Naddi » tirs, 13. november 2007 16:15

Selvfølgelig skal du kalde dit barn det du har besluttet dig for, det du er faldet for, og det der føles rigtigt for jer!

Der er bestemt ingen skam i at I er veninder, og har børn der hedder det samme. Jeg har endda en god veninde, hvis søn hedder det samme som min, og som er 4 måneder yngre end min. Det har aldrig været et problem for os, og ej heller ikke for dem - Det er bare Sabbes Sebastian, og Naddis Sebastian, og det har ungerne bestemt ikke noget imod at blive kaldt, for selvfølgelig er de vores unger!

lad hende blive fornærmet, men gør jer begge den tjeneste og sig det til hende selv, og sig at det bare er fordi at det anvn passer skide godt til jere barn! Så må hun selv vælge om hun kan leve med det eller ej, kan hun ikke, så er hun heller ikke det værd!
Nadja - Mor til Sebastian fra juli 2002 og Englen Elias fra oktober 2007.
Naddi

Geografisk sted: Bønnerup Str. - V. Grenå

Indlægaf Sidse » tirs, 13. november 2007 16:36

Som jeg før har sagt til dig Sanne, så kan du sagtens kalde prinsessen det samme som hendes! Først til mølle ikke... ;-) Desuden skal I jo også tage hensyn til, at Daniel skal kunne stave det...
Sidse

Indlægaf Sidse » tirs, 13. november 2007 16:36

-Og begge vores drenge hedder jo Alexander. Det har da aldrig genret os, når de var sammen. :D
Sidse

Indlægaf Tut » tirs, 13. november 2007 21:31

Den er lidt svær synes jeg......

Hvis I er sammen hele tiden, synes jeg det gør en forskel!

Hvilket navn tænker I på? Er det muligt at bruge navnet sammen med et andet også?

Hilsen Tut
Tut

så

Indlægaf bette » fre, 15. februar 2008 00:05

find på et andet, der er rigtig mange flotte navne
bette

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?