BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvad synes om disse navne?

Hvad synes om disse navne?

Indlægaf Trætrold » tors, 16. oktober 2008 13:11

Hej piger..

Jeg er af den type der gerne vil have at mit barn får et anderledes navn og ikke de gamle navne (ved godt det er ved at være populært at hedde inger og børge, men det er ikke mig)

Men hvad synes I om Melika og Vigga??

Knus Trætrold
Trætrold

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf MamaA » tors, 16. oktober 2008 14:02

Melika kan jeg smadder godt lide af de to navne! :0)
Billede
MamaA

Indlægaf silleb » tors, 16. oktober 2008 14:10

Jeg synes også at det er to rigtigt flotte navne!
Melika kender jeg ikke, men Vigga er vel også et gammelt dansk (dog lidt pænere end Børge) som Vigga Bro eller Vigga Svensson.
Prøvet siden maj 2007
3 IUI'er - negative
1. IVF: Blodprøve: positiv :)
Billede
Brugeravatar
silleb

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Trætrold » tors, 16. oktober 2008 14:11

Hej mamaA

Kender du nogle lidt anderledes drenge navne? Alle de navne jeg kan li' hader min kæreste...
Trætrold

Indlægaf Hope » tors, 16. oktober 2008 16:23

Hej.
Jeg kan lide dem begge to :D Vil osse gerne finde nogen navne der er lidt anderledes men uden at være for meget, hvis du forstår? ;-)
Har selv tænkt navnet Malika, men med Melika er næsten pænere.
Nu spørger du jo godt nok MamaA men tillader mig at svare. Af drengenavne kan jeg godt lide Vitus-men det får jeg aldrig kæresten med på, hvis vi en dag får en søn.
Hope
[url=http://www.minticker.dk/][img]http://www.minticker.dk/tickers/01kyrku19kimp675.png[/img][/url]
Hope

Indlægaf Trætrold » tors, 16. oktober 2008 17:24

Det gør ikke noget Hope..

Det er jo lidt rart at høre hvad andre sys der er pæne drengenavne... :)

Et noget anderledes navn, men synes det klinger ret godt.. :D

Kæresten er helt vild med drengenavnet Boris - og det for mig til at tænke på Krummerne... hehe...
Trætrold

Indlægaf LoisLane » tors, 16. oktober 2008 22:13

Jeg synes det er nogle flotte navne.
Har aldrig hørt navnet Melika, men det er super flot. Også som en forandring i forhold til Melike, som jo er enormt populært.

Vigga er så "gammeldags", at det er eksotisk og spændende. Jeg ville ikke kunne vælge mellem de to. Det er fantastiske navne. :D
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MamaA » fre, 17. oktober 2008 10:37

Hej Trætrold og alle andre
Nu er min mand og jeg af arabisk afstamning så vi skal have et arabisk navn til vores barn. Malika betyder dronning på arabisk og er rigtig smukt også efter min mening.
Vi har valgt nogle navne til vores kommende børn som både er arabiske og danske så hvis det bliver en pige skal hun hedde Kaamilla Det er Camilla stavet anderledes. Det betyder Fuldendt! Og så hvis det er en Dreng Benyamin eller Benyameen Det er også bare Benjamin stavet anderledes. Og betyder søn af den rettroende. Jeg syntes det er meget rart at navne også har en smuk betydning.
Eller kan jeg godt lide navne som Elias, Adam, Noah og Isaac (ved godt de kan være lidt for bibelske for nogen ;)

Udover Malika eller Melika (Hawaiian form of Melissa, meaning honey-bee via en googling) kan hun også hedde Malak som betyder engel også på arabisk. Er også stødt på navnet Elina eller Alina og har lige prøvet at slå det op, og skulle betyde et levende lys eller fakkel og det er græsk af afstamning. Tja der er mange navne og min mand har også haft travlt med at google diverse navne :) Han kom på pigenavnet og jeg kom på drengenavnet. :)
Billede
MamaA

Indlægaf MamaA » fre, 17. oktober 2008 10:45

Hov så fik jeg lige flere drenge navne i hovedet:

Adrian og Bastian er også en mulighed
Billede
MamaA

Indlægaf Trætrold » fre, 17. oktober 2008 16:51

Det er godt nok nogle fine betydninger de forskellige navne har.. :D

Af drengenavne kan jeg godt li: Nicklas, Lucas(Lukas), Christoffer og Bastian, men ingen af navne er faldet i god jord hos kæresten.. Men vi har jo også lang tid til at diskutere navne, medmindre jeg nu er gravid..?? :-)

Navnene er egentlig ret normale, for hvad man kalder sit barn idag, men synes det er sværer med drengenavne end pigenavne.. :???:
Trætrold

Indlægaf Christina84 » søn, 19. oktober 2008 11:04

Hej... Kan tilslutte mig Melika 100 procent :D Men nu har jeg også selv en datter ved det navn... Men det er godt nok meget forskellige reaktioner jeg har fået på det... Folk siger som regel ikke at det er pænt eller noget, undre sig bare over hvor jeg dog har fundet det navn...
Christina84

Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Christina84 » søn, 19. oktober 2008 11:10

Forresten med drengenavn har vi denne gang snakket om Minik, men min kæreste har ikke lige ville sige sin mening, så ved ikke om det er godt eller skidt :???: Men jhåber jeg på fredag kan få svar på om det er en lille dreng eller lille pige vi skal finde et anvn til :D
Christina84

Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf ØnskeBarnet » tors, 02. april 2009 14:27

jeg synes faktisk at "Henry" er lidt sødt!!! samtidig synes jeg det er lidt barskt.. :)
projet baby start: jan '09
Billede
ØnskeBarnet

Indlægaf Alexis » fre, 03. april 2009 16:28

Hm, Melika kender jeg ikke, men Vigga er da et gammelt navn ?

Synes at Vigga lyder mest nordisk, og Melika mere arabisk, men jeg ved ikke om der er hold i det.

Jeg synes lige godt om begge navne, så det er jo bare med at vælge det du/i bedst kan lide :D

Jeg kan godt lige gamle, lange feminine navne, og ellers korte og ldt hårde pigenavne :)
PB Startet 10/08
Barnløshed uforkl. - alt ser fint ud hos begge.
Biokemisk 11/ 09, maj/juni 10? 11/10
IUI 1 n. IUI 2 n. IUI 3 n. IUI 4?, IUI 5 b.
IVF 1 SA 4+3 :(
22/3/11 Naturligt gravid <3<3 Blive derinde og voks dig stærk lille liv <3<3
Brugeravatar
Alexis

Geografisk sted: København V

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?