BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hjælp navnedilemma

Hjælp navnedilemma

Indlægaf blob » tirs, 05. februar 2008 19:18

Ja som overskriften så pænt siger så har jeg et navnedilemma.
Jeg venter jo barn her til sommer så der er go tid til at tænke i, men syntes det er så svært. Det det handler om er at jeg selv er kristen og min kæreste er muslim derfor er det vigtigt for mig at finde navne der indgår både i biblen og koranen.
Drenge navnet har vi fundet hvis det blir en dreng skal han nok hedde Gabriel da det er både fra den ene og den anden bog og så kan det udtales på dansk og arabisk.
Problemet er så at vi jo også skal bruge et pigenavn hvis det nu blir en pige. Syntes det er så svært at finde pigenavne i biblen og endnu sværer i koranen (da jeg jo af gode grunde ikke rigtig kender til den).
Nu håber jeg så der sidder nogle der kan hjælpe mig lidt med det rigtige pigenavn så tøser lig endelig hovederne i blød.....
Hilsen blob
blob

Indlægaf Naddi » tirs, 05. februar 2008 20:02

Jeg kender desværre meget meget lidt til navne på arabisk, men jeg ville syntes det er nemmere at finde pigenavne, da de som regel er rigtig søde både på arabisk og dansk.

SKAL det indgå i biblen og karanen, eller så er jeg vild med Yasmin.
Nadja - Mor til Sebastian fra juli 2002 og Englen Elias fra oktober 2007.
Naddi

Geografisk sted: Bønnerup Str. - V. Grenå

Indlægaf blob » ons, 06. februar 2008 10:13

Ja det skal helst indgå både i biblen og koranen. Manden er også til yasmin men det er jeg ikke så vild med. Men det kan jo være det ender med det hvis vi ikke kan finde på andet.
Hilsen blob
blob

Indlægaf MorInSpe? » fre, 08. februar 2008 19:59

Hej,

Hvad med Sarah? (Ibrahims/Abrahams kone i koranen/bibelen)

Lina er jo ellers også både nordisk og arabisk - og et fint navn, men har vist intet med religion at gøre...

Har I mon allerede fundet en løsning?
Klar til projekt baby nr. 2....
Biokemisk FEB 2011
Billede
MorInSpe?

Indlægaf blob » lør, 09. februar 2008 10:38

Åhh hvor syntes jeg det er svært men det ender jo nok med at det blir et navn der ikke indgår i både den ene og den anden bog men et navn der kan udtales på det ene og det andet sprog... Vi har fået nogle gode bud at vælge imellem så lige nu står den mellem Hannah og Aya men det kan jo nå og ændre sig mange gange endnu jeg er jo kun halvvejs gennem graviditeten..
I skal have mange tak for hjælpen altid rart med nogle nyt indput...
Hilsen blob
blob

Indlægaf Lilien » ons, 22. juli 2009 20:50

Jeg har altid godt kunne li Meliha til en pige :) Havde en muslimsk veninde der hed det, og det har bare hængt ved!
Det udtales med et stumt "h" :)
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?