BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hjæælp hjæælp

Hjæælp hjæælp

Indlægaf HeidiBH » fre, 16. april 2010 12:55

Hejsa..

Selvom vi ikke ved det med sikkerhed er vi 90% sikre på at det er en lille babydreng vi venter os, da man kan se en lille fin tap på vore billeder :)

Men det store problem er at vi er virkelig lost med hensyn til Drengenavne.. Vi har haft SÅ mange oppe at vende, men når vi lige har været oppe og køre over dem i 2 min, ja så falder de lidt til jorden igen...

Tænker på et Navn som ikke alle drenge hedder for tiden og så må det gerne være lidt anderledes, men dog heller ikke for meget, det kan kæresten nemlig ikke helt forholde sig til nemlig.. :)

Lige nu håber jeg på at hvis jeg ikke finder et navn inden termin, at det vil poppe frem når vi endelig ser ham.. Hvad hvad nu hvis det IKKE gør :eek:

Er der nogle der har nogle forslag vi evt kunne tygge lidt på, så jeg ikke er heeelt lost og den lille ikke bare ende med at hedde prutten <3

På forhånd Tak :D

Knus
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Re: Hjæælp hjæælp

Indlægaf Nynne10 » fre, 16. april 2010 13:32

Halløj...

Hmm nu er det jo bare forslag men hvad med Emil, Anton eller Noah ?
Det er navne vi selv har haft oppe at vænne hvis vi skulle få en dreng :-)

Kram.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf HeidiBH » fre, 16. april 2010 13:39

Ej hvor sjov, lige nøjagtig de tre naavne er dem vi har talt mest om.. :-)
Billede
HeidiBH

Indlægaf elefantus » fre, 16. april 2010 17:46

synes faktisk der en del der fået navenet Noah for tiden ;-) men alle 3 navne meget søde
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf HeidiBH » fre, 16. april 2010 18:39

OMG.. Kan folk ikke lide deres børn? Har lige kigget på
Baby-navne.dk som er godkendt i Danmark.. Håber da godt nok ikke det er navn folk har kaldt deres børn, for der er godt nok mange spøjse drenge navne.. Bliver faktisk mere forvirret end indspireret..

Men ja Noah stod også som nr 9 på populær navne.. Er et dejligt sødt navn, charmen går bare af dt hvis han kommer i vuggestue, børnehave isv sammen med 5 andre :-)
Billede
HeidiBH

Indlægaf Annette1975 » fre, 16. april 2010 21:19

Personligt er jeg vild med navnet Ludvig, så det vil jeg da gerne forslå til dig :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Pille » fre, 16. april 2010 21:31

Vores lillefis har vi valgt skal hedde Noah - og jeg ved godt at der er 1000 andre unger der hedder det.. Efter mange, lange aftener med lister og google-søgninger, stod vi en dag i BabySam og så fandt vi navnet..
Men, ellers har vi haft disse navne oppe og vende:

Andreas
Simon
Sean
William
Kristian/Christian

Nu ved jeg ikke lige hvad I er til - min kæreste ville f.eks. gerne have et navn man kunne udtale på engelsk, hvis han nu gerne en dag ville studere i udlandet (eller noget i den dur)..

Håber at det var til lidt hjælp.. :-) Er sikker på at det helt rigtige navn dukker op når I mindst venter det ;-) Det gjorde det i hvert fald hos os :lol:
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf MAT » man, 19. april 2010 10:52

Lidt sjovt at du siger Emil, Anton og Noah og samtidig navne, der ikke er alt for almindelige - Emil er nr. 3, Noah nr. 9 og Anton nr. 20 på top-50 for 2009.

Men - jeg synes altså, at man skal vælge et navn, man FØLER for - uanset hvor mange el. få, der så hedder det. Jeg har selv været meget inde på dst.dk for at undersøge de forskellige navnes popularitet, men egentlig får man ikke så meget ud af det. Hvis man synes, at ungen skal hedde det, som tilfældigvis er mest populært, kan det jo sagtens være det rigtige for én selv (og barnet), selv om 18 andre i vuggestuen hedder det samme. Omvendt kan et "for" sjældent navn også være det rigtige, selv om man egentlig ønskede et "almindeligt" navn.

Vi startede med at sige, at det ikke måtte være for almindeligt, men pludselig havde jeg det sådan, at det ikke måtte være for sjældent. Vi er stadig ikke fastslåst på hverken drenge- el. pigenavn, men måske er det også fordi vi ikke kender kønnet. Jeg har faktisk givet manden lov til at bestemme (!), men selvfølgelig ud fra nogle navne, jeg på forhånd har godkendt. MEN det kan jo også være, at den kommer ud og ikke ligner nogle af de navne, vi har snakket om. I så fald må man jo starte forfra.

Anyways, min pointe er: Vælg det, I føler for. Kig evt. også på populariteteten, men lad det ikke være altafgørende. Og husk, at der altså er nogle navnetendenser, man ikke kan undvige, selv hvis man prøver. Hver gang vi fandt et "unikt" navn, opdagede vi, at det lå på top-50. (Noget helt andet er, at fra top-nogle af 30 til -50 er der altså under 10 børn pr. 1000, som døbes det - så det er alligevel ikke SÅ almindelige navne...).

Sikke meget man kan skrive. Men det er altså også en vigtig - og svær - beslutning. ;-)

Kærligst, MAT
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf HeidiBH » søn, 25. april 2010 09:36

Så har vi tygget lidt på nogle navne.. tygger stadig på dem og tror egentlig ikke vi finder det helt rigtige før vi ved om det er en lille dreng med sikkerhed og så tror jeg vi først er klar over det når han er født..

Man MAT vi er også selv nået dertil at vi kalder h*n det vi nu føler for.. Det andet bliver ski også for besværligt.. ;-)

Men de drengenavne der er oppe og lurer i overkanten er så:
Elias
Emil
Alexander
Marcus
William

Så nu må vi se om det ender med et af dem eller om det bliver et helt 6. navn ;)
Billede
HeidiBH

Indlægaf gitte25 » søn, 25. april 2010 15:39

hej kunne se du søger nogen drenge navne her kunne jeg da komme med nogen ideer til navne. hva med
Lauge
Kuno
Malthe
Balder
det er hvertfald nogen af de drenge navne jeg syndes om og jeg har af forslag til hvis jeg en dag selv bliver gravid og skal have en dreng ,håber det måske kunne hjælpe lidt. knus
gitte25

Geografisk sted: esbjerg

Indlægaf pivpiv » søn, 25. april 2010 16:36

Da jeg ventede vores søn (havde ikke set kønnet, men var bare så sikker på det var en dreng) kaldte jeg maven William.
Manden var ikke tilfreds men på opvågning/intensiv blev det helt fastlagt - det var jo en william vi havde fået.
Navnet havde vi valgt fordi ikke alle hed det og fordi det var flot.
Næste morgen på barselsgangen talte jeg så med en sygeplejeske som sagde at nu havde de 5 stks William på barselsgangen samtidigt *GG*
Oven i hatten fik en i nærheden en søn 5 dage før vores kom til verden..... gæt hvad han hedder ;) WILLIAM*GG*

Så navne er så svære at finde, men man ved inde i hjertet når man har fundet det rette.
God jagt, navnejagt
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf mushu » tors, 29. april 2010 12:10

puha.... kender det godt. med min datter havde vi navnet klart allerede flere år inden jeg blev gravid, men denne gang hvor det er en dreng har vi godt nok været på den....
men jeg tror efterhånden at vi har fundet frem til det rigtige navn... han kommer nok til at hedde Tobias
jeg er også vild med:
elias
Andreas
og manden har snakket om:
Kristian
Filip
Rasmus

mvh Camilla 36+3
mushu

Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf gitte25 » tors, 29. april 2010 13:49

mushu skrev:puha.... kender det godt. med min datter havde vi navnet klart allerede flere år inden jeg blev gravid, men denne gang hvor det er en dreng har vi godt nok været på den....
men jeg tror efterhånden at vi har fundet frem til det rigtige navn... han kommer nok til at hedde Tobias
jeg er også vild med:
elias
Andreas
og manden har snakket om:
Kristian
Filip
Rasmus

mvh Camilla 36+3

ok tobias er også et rigtigt søde drenge navn syndes jeg.
gitte25

Geografisk sted: esbjerg

Indlægaf Drine » lør, 08. maj 2010 21:31

Vores søn hedder Gabriel :) måske det kunne bruges ;)

Vi venter nr 2, som drenge navne har vi

William
Tistan
raphael
joshua

Knus sandra
Billede
Brugeravatar
Drine

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?