BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

efternavne...?

efternavne...?

Indlægaf julle » ons, 16. april 2008 19:53

vi har lige fået afvide at vi venter en lille pige og jeg kan jo bare slet ikke lade være med at tænke på navne til den lille prinsesse :)
men hvordan er reglerne med efternavne...? vi er ikke gift, og vil gerne give barnet et efternavn hver.. min kæreste hedder jørgensen, så det vil jo blive efternavnet. jeg har så et mellem navn og efternavn som begge er lidt specielle og sagtens kan bruges, men jeg vil kun bruge det ene navn.. det naturlige ville jo nok være at give hende mit mellemnavn, men må jeg gerne give min datter mit efternavn til mellemnavn, uden selv at skifte ??

noget helt andet er: skal man være over 18 år for at stå fader til et barn? eller er det nok at være konfirmeret??
min lillebror skal konfirmeres i overmorgen, og vi synes begge at han vil være det bedste valg, men han er kun 14...
d. 3 august blev jeg mor til en perfekt lille pige på 50 cm og 3140 g. :-D

BilledeBillede
julle

Geografisk sted: nordjylland

Indlægaf Tina.e » tors, 17. april 2008 14:49

Jeg tror godt at jeres lille pige om hedde dit efternavn til mellemnavn.
Og med hensyn til at så fadder, så stod min lillebror fadder sidste år, til Karoline, og han var også kun 14, på daværende tidspunkt.
HÃ¥ber at I finder ud af det hele.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf LoisLane » fre, 18. april 2008 07:28

Hej Tina.
Min nevø fik min brors efternavn til mellemnavn, og moderens efternavn til efternavn. Så Det måI jo også sagtens kunne gøre.

Lige i forhold til det at stå fadder. Da min nevø i sin tid skulle døbes fortalte præsten, at fadderne minimum skulle være i konfirmationsalderen, 13-14 år. Og at der ikke er krav om, at fadderne skal være døbt og konfirmeret.
Efter 1,5 års forsøg på at blive gravid er min mand utro. Får jeg nogensinde chancen igen er det helt sikkert BoN jeg vender tilbage til. tak for nu.
LoisLane

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf julle » tirs, 29. april 2008 22:42

jeg havde helt glemt at kigge her inde :oops: men mange tak for jeres svar :D jeg prøvede at lokke min lillebror til at spørge præsten, da han alligevel gik til præst hver uge pga konfirmationen, men det synes han godt nok var pinligt at sku spørge præsten om, når nu HELE hans klasse var der.. he he.. :lol: og min ide med så lige at trække præsten lidt tilside så de andre ikke hørte det, den faldt heller ikke i god jord :lol:
d. 3 august blev jeg mor til en perfekt lille pige på 50 cm og 3140 g. :-D

BilledeBillede
julle

Geografisk sted: nordjylland

Tilbage til Hvad skal barnet hedde?