BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Ville I sige det til jobsamtalen?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Ville I sige det til jobsamtalen?

Indlægaf Bibi » lør, 19. april 2008 22:17

Hej med jer!
Det er naesten foerste gang jeg skriver under gravid-emnet, saa jeg maa hellere praesentere mig:-) Jeg er 29 aar og blev gravid efter et lille aars forsoegen, og er nu 8 uger henne, hvis jeg selv har regnet rigtigt. Jeg var til laegen da jeg var 4+1, for min mens er meget uregelsmaessig, saa i princippet kunne jeg godt have vaeret laengere henne (det vidste jeg nu godt at jeg ikke var, da min mand var ude at rejse i 14 dage midt i min cyklus!) Jeg skal flytte om en uges tid, og saa snart jeg har fundet en laege, haaber jeg at jeg kan blive scannet og faa at vide at alt er ok.
Mit foerste spoergsmaal til jer er om I ville sige det med det samme at I er gravide til en jobsamtale? Jeg har soegt nyt job i nogle maaneder og fik to jobsamtaler planlagt inden jeg vidste at jeg var gravid, og de er begge i naeste uge. Jeg har selv taenkt mig ikke at sige noget med det samme, men hvis de tilbyder mig et job, fortaeller jeg det selvfoelgelig saa de kan overveje om de stadig vil ansaette mig. Jeg synes det er lidt tidligt at fortaelle det, isaer fordi jeg ikke har vaeret ved laegen endnu, og vil jo noedig skyde mig selv i foden, hvis alt nu ikke er som det skal vaere (Gud forbyde det). Hvad synes I?
Tusind tak og undskyld det lange indlaeg!
Bibi
Bibi

Indlægaf FrkX » lør, 19. april 2008 23:06

Hej. :D

Jeg står i samme situation, er faktisk blevet rådet til af min fagfoening til ik at sige noget, for så vil de jo ik ansætte mig.
Det kan jeg da også godt følge dem i, men jeg har nu tænkt mig at fortælle det hvis de viser interresse for at ansætte mig, eller vil jeg føle jeg har løjet for dem, når jeg nu ved jeg er gravid.
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf MorInSpe? » søn, 20. april 2008 10:32

Hej Bibi,

Hvor dejligt at du er blevet gravid - tillykke med det :D
Jeg ville nok heller ikke nævne noget til den indledende jobsamtale.
Hvis de vælger at ansætte dig, bør du nok sige at du er gravid.... Hvis man skal være benhård, så skal man jo slet ikke sige noget og bare skrive under og være glad for sit nye job - meen...jeg tror ikke jeg kunne. På et tidspunkt skal du jo også snakke barsel og sådan med din kommende arbejdsgiver.

Held og lykke med jobsamtalerne og med graviditeten.
Klar til projekt baby nr. 2....
Biokemisk FEB 2011
Billede
MorInSpe?

Indlægaf nala » søn, 20. april 2008 13:23

Hej med jer....

Kan godt forstå i er lidt i et dilemma, når nu der banker en jobsamtale på døren..... Jeg stod i samme situation, da jeg ventede Karoline. Jeg blev gravid samme uge som jeg var til samtale, så måtte ringe 14 dage efter jeg havde fået jobbet og sige at jeg var gravid.

MEN MEN MEN...... Tjek, om i er berettiget til betalt barsel, hvis i tager det nye job. Jeg var faktisk ikke berettiget til at få noget betalt, da min nye arbejdsgiver havde indgik i en overordnet overenskomt under Dansk industri (mener jeg det var). Her kan arbejdsgivere undgå at betale barsel, hvis medarbejderen har under 9 måneders ancinitet.... (Det sagde HK i hvert fald) Og det vil i jo ikke nå at optjene.... Det gjorde jeg heller ikke, men var så heldig, at de alligevel valgte at give 16 ugers betalt barsel..... Men tjek med jeres fagforening. De kan se hvilken "hoved overenskomst" jeres atbejdsgiver er tilknyttet....

Og forresten tillykke med maverne!!!!

Hilsen Nala
nala

Indlægaf Bibi » søn, 20. april 2008 16:21

Tak for svarene! FrkX, hvor sjovt, vi to kommer virkelig til at foelges ad:-) Saa vidt jeg husker er vi ogsaa lige langt henne!
Ja, jeg tror heller ikke at jeg kan lade vaere med at sige noget hvis de tilbyder mig et job, synes ligesom ikke at det ville vaere en god start paa et samarbejde.
Mht. barsel og saa videre er jeg lidt i en speciel situation, da jeg flytter hjem til DK efter lang tid i udlandet, saa jeg er hverken medlem af en fagforening eller beretiget til dagpenge eller noget som helst, saa hvis jeg ikke finder et job, er der nul penge til mig. Saa selvom der ikke er betalt barsel med i jobbet, tager jeg det nok alligevel (begge jobs er droemmejobs), for det er jo bedre end ingenting. Heldigvis har min mand allerede scoret sig et godt job med en god loen, saa vi kommer ikke til at lide nogen noed, og det er ligesaa meget for ikke at trille tommelfingre helt til december! Og jeg forestiller mig at jeg ogsaa gerne vil have et job at komme tilbage til.
Knus til alle, Bibi
Bibi

Indlægaf FrkX » søn, 20. april 2008 19:48

Hvor spændende at følges ad, hehe.
Det er da lidt træls du slet ik er berettiget til noget så, men godt at din mand tjener gode penge så I kan klare jer.
Jeg har snakket med min fagforening, og er berettiget til barselsdagpenge, så det er jo godt nok.
Mvh FrkX

Billede
FrkX

Geografisk sted: Fredericia

Tilbage til Graviditet