Det gør mig ondt på jeres vegne

Lige som pivpiv har jeg også en veninde som også mistede den ene tvilling. Hun var i 11 uge da dette skete. Hun var naturligvis også trist lige da det var sket, men kom sig faktisk hurtigt over det. For som hun sagde "Jeg har stadig den ene tvilling, og så længe h*n bliver hvor den skal, så er det hele ok" Hun var bare glad for, at det ikke skete længere henne i graviditeten.
Min ene moster fødte tvillinger for 13 år siden. To dejlige piger. Men den ene af dem døde desværre knap en måned efter fødslen, blandt andet fordi den overlevende tvilling havde "taget" for meget fra den anden. En trist historie, som jeg ikke vil gå i detaljer med. Men det var rigtig hårdt for min moster, som havde kæmpet i rigtig mange år på at blive gravid.
Så hvis man skal prøve at se hmm... ja hvad skal man kalde det?... "Positivt" på det, så hellere nu end senere eller efter fødslen.
Som man næsten altid får at vide, når man har mistet "Der var højst sandsynlig noget galt med fosteret, siden din krop udstødte det". Det har jeg fået at vide begge gange, selvom det ikke er til nogen trøst at få det at vide, når man står i det. Men på længere sigt, ER det faktisk en trøst - i al fald for mit vedkommende.
Selvfølgelig er I kede af det. Det er aldrig sjovt at miste. Og jeg forstår jer godt, og føler med jer. Nu var I jo begyndt at glæde jer til to, som du selv skriver.
Men heldigvis så I et sundt og rask barn, som "holder fast".
Jeg krydser fingre og sender varme tanker af sted til dig og manden, samt jeres lille spire som dag for dag udvikler sig hurtigt

Stort knus herfra