BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Vækstscanning

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Vækstscanning

Indlægaf Chris » tirs, 12. oktober 2010 12:53

Jeg fik til md scanngen at vide at jeg, i forbindelse med en udredning i uge 43 ang en øget tendens til blodpropper, skal have foretaget en vækstscanning .. :?: Ved I hvad det er? :?:

Vores egen ide er en scanningen for at se om bebs vokser det h*n skal, til trods forbindelse med det blodfortyndende medicin jeg tager. Ind til nu, har bebs vokset planlagt, så kan ikke se om det skal have en betydning, men lægen vil vil gerne være sikker...

Ikke at vi har noget imod at skulle se vores skønne unge igen, bare nysgerri på hvad det lige dækker over :cool:
Frsøgt siden september '07. 5 neg ICSI og 1 frys.
6. forsøg maj 2010, gt 7/6 - postiv gt !!!
9/2 -11 kom min søn Jakob til verden :-)
Efterår 2011 - igang med projekt lillebror/søster
1. neg frys
Chris

Geografisk sted: Midtjylland

Re: Vækstscanning

Indlægaf Annette1975 » tirs, 12. oktober 2010 17:04

Uh jeg var igennem rigtig mange vækstscanninger fordi jeg havde sukkersyge og de ville sikre sig at Amalie ikke blev for stor så hun skulle ud ved kejsersnit.

Ved en vækst scanning måler de omkreds på maven, omkreds på hoved og lårbensknoglen. Jeg mener det er de tre ting de måler. Derudover måler de nok også hvor meget fostervand du har. De tal de måler sig frem til, plotter de ind i et program på computeren og så vil de beregne lillefisens vægt. Du vil også kunne se tallet på en kurve så i kan se om bebs ligger på gennemsnit/over eller under.

Håber det gav nok forklaring. Jeg var til så mange vækstscanninger at jeg begyndte at tage forskellige familiemedlemmer med hver gang og så fik vi altid lige en rundtur inde i maven og så Amalie fra alle vinkler. Det var så hyggeligt :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Re: Vækstscanning

Indlægaf Chris » fre, 15. oktober 2010 15:45

hej Annette

MAnge tak for svaret - det var ige hvad jeg søgte.

Christina
Frsøgt siden september '07. 5 neg ICSI og 1 frys.
6. forsøg maj 2010, gt 7/6 - postiv gt !!!
9/2 -11 kom min søn Jakob til verden :-)
Efterår 2011 - igang med projekt lillebror/søster
1. neg frys
Chris

Geografisk sted: Midtjylland

Tilbage til Graviditet