BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Tvillingeupdate

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Tvillingeupdate

Indlægaf Lilien » fre, 04. marts 2011 22:32

Hej Piger,

Så er jeg i uge 28 med tvillingerne, og har haft sidste arbejdsdag i Fredags. Det er helt fantastisk, at jeg nu bare kan nyde tiden herhjemme uden stress, og få gjort de sidste ting færdige.

Her i slutningen af måneden begynder vi, at lave børneværelse og har købt maling og møbler derind til. Glæder mig helt vildt til, at se det færdige resultat :)

Jeg var til kontrol på Rigshospitalet i Onsdags, og pigerne har det rigtig godt. De er ca. 33 cm lange, og vejer hhv. 970 & 1095 gram. Super dejligt, at de ligger omkring 1 kg begge to nu!!!
Var til lægesamtale efterfølgende, og eftersom begge piger har lagt sig med hovedet ned af så mener hun det er realistisk med en fødsel omkring uge 35 / 36. Så det er jo kun 7-8 uger endnu :D Vi skal så være indlagt minimum 1 uge derinde, men har nu heller ikke så travlt med, at komme hjem!

Skal til kontrol scanning igen d. 16/3 + 30/3, så der bliver holdt virkeligt godt øje med dem :)

Knus herfra

Ps. vægten siger nu +14 kg.
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Tvillingeupdate

Indlægaf Pille » lør, 05. marts 2011 16:22

Stort tillykke med en veloverstået skanning, og hvor er det flot at de vejer så meget..
Skønt, at du nu er gået på barsel og kan få slappet lidt - kan kun forestille mig, hvor træt man må blive med hele TO vidundere i maven :-) (Kan selv huske hvor træt jeg var i min graviditet)

Rigtig meget held og lykke med resten af din graviditet!

Mange kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf Stinna30 » lør, 05. marts 2011 20:37

Dejlig update :D flot, at du ikke har taget mere på og samtidig har store, fine babyer i maven :D har I det hele klart?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Lilien » lør, 05. marts 2011 21:11

Jeg fokuserer også max på hvad jeg propper i munden for tiden :)
Nu må vi se, hvor meget vægten rykker nu her de sidste 7-8 uger!

Altså vi har købt alle ting til, at få det hele klart hehe..... Planen er, at vi laver børneværelse her sidste weekend af Marts. Møbler og maling er købt, så vi skal egentligt bare igang.
Vi har også købt en combi vogn, som står ved mine forældre så alt det praktiske er egentlig købt ind. Vi valgte, at købe ind i lidt god tid under Januar udsalget for, at spare nogle penge. Det bliver jo ret hurtigt dyrt :)

Vi har et vennepar som har født en datter i uge 24+5 her for 4 uger siden, så det har været lidt en skræmmende oplevelse. 30 cm og 630 gram. Det sætter tankerne lidt igang.
Så er simpelthen så lettet over, at de ligger omkring 1 kilo nu, og alt ser fint ud. Så ved man, at det ikke kan gå helt galt :)
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf MÃ¥neMarie » søn, 06. marts 2011 19:47

Ihh hvor dejligt at høre lyd fra dig.. havde godt tænkt på dig og hvordan det mon stod til. :roll: Men godt at høre alt er vel og at dine små piger vokser og trives inde i maven.. Uhhh, tænk at der er så kort tid til at du måske føder, det er bare så vildt så hurtigt tiden bare er fløjet derudaf! Skønt at du snart går fra og bare kan gå og hygge om at få det hele klar... glæder mig selv meget til at det bliver min tur, men må lige vente ca. 6 uger endnu ;-)
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Titti » søn, 06. marts 2011 21:46

Fanstastisk!! Lyder bare som en rigtig tvillinge-drømme-graviditet :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Katrine-mor » tors, 10. marts 2011 15:04

Dejligt med en update fra dig :D Det lyder da som om at I er ved at være helt klar til at blive forældre.

Hvor er du heldig at du er gået på barsel nu... er det ikke dejligt at gå rundt og hygge med de sidste forberedelser og kunne slappe af, når du har behov for det?

Lyder da til at pigerne vokser rigtig godt. Dejligt at de er nået over et kilo :D
Godt at der bliver holdt så godt øje med dig og de små... det er dejligt med de ekstra scanninger, så I kan føle Jer trygge.
Vildt at der kun er 7-8 uger tilbage... tiden flyver bare! Selv har jeg 10 uger til termin... det er også helt vildt synes jeg ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Lilien » tors, 10. marts 2011 21:29

Jamen tiden går også bare så hurtigt :)
Men render jo som sagt til tjek hver 14 dag, så det er også lidt meget syntes jeg. Men hellere have helt styr på hvad der sker med pigerne end at blive overrasket i sidste ende.

Det er helt fantastisk, at være gået fra og bare tage sig tid til sig selv. I næste uge er hele firmaet på salgsmøde, så der har jeg lovet at være på kontoret og passe telefoner fra kl 10-14 hver dag. Det burde jeg nok kunne klare når der er cacao automat, sofa og tv derude :P

Lidt skræmmende, at der kun er 6 uger til. Kan godt mærke, at jeg er begyndt at tænke meget på hvordan det kommer til at gå.
Jeg er ikke nervøs for selve smerterne ifb. med fødslen, mere om der sker noget forudset og hvad de så gør. Men det kan man jo ikke rigtig forberede sig på!
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf nanna444 » lør, 12. marts 2011 13:40

Sikke dejligt at hoere at det gaar saa godt med pigerne og dig :lol: Og sikke en fin vaegt - ja baade pigerne og dig :razz: Er du ikke bare vildt spaendt paa at faa dem at se nu ? Om de ligner hinanden osv ? Maa jeg spoerge hvad det er for en kombivogn I har valgt ? ( vi staar nemlig og skal ha koebt en ny da vi kun vil have 18 mrd mellem vores soen og den kommende lillebror/soester - og synes bare det er saa svaert at vaelge en dobbeltvogn! )
Dejligt at hoere at du nu rigtig har tid til at gaa og hygge og pleje dig selv, det er bare saa hyggeligt at vaere paa barsel :lol:

Knus herfra
Nanna
nanna444

Tilbage til Graviditet