BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Tvillinge update :0) nu med billede.

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Tvillinge update :0) nu med billede.

Indlægaf Lilien » søn, 05. december 2010 14:11

Hej Tøser,

SÃ¥ kommer der lige en tvillinge update til de interesserede :)

Jeg har været til 1. JM besøg i sidste uge, og det gik simpelthen så godt. Hun er rigtig rigtig sød, og lægen som også var til stede (og skal være det hver gang fordi der er 2) hun var også super flink, så det er dejligt at man føler det er nogle man kan snakke med og som tager tingene seriøst.

Jeg har jo nogle smerter i lænden, og ned i ballerne. De sagde, at det nok var tegn på begyndende bækkenløsning og at vi skulle vurdere det når jeg kommer tilbage om små 4 uger.
De har lagt en plan helt frem til Marts, og efter nytår skal jeg til kontrol hver 2-3 uge inde på Rigshospitalet, så det er rimeligt ofte.
Vi fik ikke hørt hjertelyd, de tilbøde det heller ikke. Men de scannede lige hurtigt på maven, og hjertet slog meget fint på dem begge 2, så pyt med om vi kan høre det :)
De snakkede om, at jeg vil kunne mærke liv imellem jul og nytår, så det bliver rigtig dejligt.

De fortalt også en del om vægtøgning, og sagde at det var normalt at tage imellem 18-25kg på med tvillinger :shock: :shock:
Det har jeg altså ikke lige planlagt!!!! Jeg er i 15 uge pt. og da jeg vejede mig imorges havde jeg taget 6 kg på. Så syntes det går hurtigt, men prøver at spise fornuftigt og passe på. Mit mål var, at jeg ikke gerne skulle tage mere end 19-20 kg. på fra start, så jeg har 13 kg tilbage at løbe på :lol:
Men som i kan se på billedet så vokser maven helt fint. Heldigvis sidder det kun på maven indtil videre, og babserne!!! ;-)

Gitte15uge.jpg
Tvillinger uge 15 :)
Gitte15uge.jpg (33.4 KiB) Vist 391 gange
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Tvillinge update :0) nu med billede.

Indlægaf pivpiv » søn, 05. december 2010 15:05

Nøj hvor er det bare en fin mave :)
Jeg sidder lige og bliver lidt misundelig ;)
Fortæl endelig så vi med store børn kan drømme os tilbage, det er så hyggeligt at se og læse.
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Stinna30 » søn, 05. december 2010 15:10

Hvor er det en smuk tvillingemave, du har dig der :blob7: Det lyder, som om der er godt styr på, hvad der skal ske mht. undersøgelser osv. Det med at tage på, det går bare stærkt til slut. Da jeg nåede de 18 kg i uge 38 (kun med en i maven), holdt jeg op med at veje mig :scratch: hvorfor ved jeg egentlig ikke, måske var det tanken om at komme op over 90 kg, der skræmte mig. Jeg vejede 87,5 kg i uge 38, og jeg havde sindssygt meget væske i kroppen, som jeg følte ikke helt talte med som ekstra kilo. Jeg tabte mig da også lynhurtigt ned til 75 kilo efter fødslen. Kæmper med de sidste 3,8 kg for at nå min førgraviditetsvægt (69 kg), men fortvivl ikke, det skal nok ryge af igen ;-) De kilo jeg kæmper med nu, er helt sikkert dem, jeg har spist mig til under graviditeten, og det lyder, som om du spiser rigtig sundt. Jeg spiste bare, hvad der passede mig.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf HeidiBH » søn, 05. december 2010 17:21

Sikke en fin mave du har.. Og dejligt St det hele går godt og St der bliver holdt øje med jer :-)

Hehe jeg havde også en plan på MAX 15 kg, MEN jeg tog 18 kg på med min lille prinsesse, men mangler ligesom Stinna også lige 3 kg og mit er helt sikkert også det fra det den søde tand fik mig overtalt til at spise ;-) Så hvis du bare holder din fornuft med kosten, så skal de nok ryge hurtigt, især hvis du kan amme dem.. Så ingren grund til bekymring ;-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Snorre » søn, 05. december 2010 20:16

Hyggeligt med billede af din fine maven - den sidder rigtig flot. Det er godt at du bliver fulgt så tæt, det er vist også ret almindeligt ved tvillingegraviditeter. Jeg er kun gravid med en, og har fået at vide, at jeg gerne skal tage en 17-18 kg på - der var jeg også ved at falde ned af stolen :-) Tog en del på her i løbet af efteråret, og blev noget bekymret. Men nu har vægten faktisk næsten stået stille i en måned (selvom maven har vokset). Så måske det lige kommer i perioder :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lilien » man, 06. december 2010 18:28

Dejligt med opmuntrende kommentarer omkring, hvor mange kg man skal tage på :lol: utroligt man bliver ved med, at være forfængelig med det selvom man har en bebs eller to i maven ikke?

Der er rigtig godt styr på dem, men syntes maven er lidt stor allerede :D
Vi får afvide, hvilket køn de har d. 23 December - så det bliver bare alletideres julegave!
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf HeidiBH » man, 06. december 2010 21:42

Ihh hvor spændene.. Det er da den perfekte julegave :-) fik også kønnet at vide på min fødselsdag, kunne heller ikke ønske mig en bedre gave :-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Pille » tirs, 07. december 2010 21:39

Sikke da en voldsom FLOT mave! Smukt... Savner allerede min lille hule til Noah-fisen, og glæder mig til næste gang vi skal have en lille en.. Jeg tog 12 kg på da jeg ventede Noah, men tabte en del i slutningen da jeg ikke kunne holde maden indenbords og fuldstændig mistede appetitten..

Jeg glæder mig til at læse om skanningen den 23. december! Bedre julegave kan man da ikke ønske sig.

Stort kram,
Pille
Billede
Pille

Geografisk sted: Glostrup

Indlægaf MÃ¥neMarie » ons, 08. december 2010 12:48

Kære Lilien.

STORT TILLYKKE med din tvillinge graviditet.. hvor er det bare fantastisk at det lykkedes i 1. forsøg!! Nu bliver det bare spændende at se hvad maven gemmer på for nogle små pus.
Vi er faktisk næsten lige langt henne (jeg er 14+3), så det er sjovt at følge hvordan det går med dig og dine små pus..
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Katrine-mor » tors, 09. december 2010 15:14

Ih sikke en fin rund mavse :D De 6 kilo har da vist sat sig lige præcis der, og så længe du spiser fornuftigt, så er der vist ingen grund til bekymring ;-) Jeg vil da medgive dig at det lyder voldsomt at skulle tage 18-25 kg på, men sådan to børn kommer da også til at veje en del med moderkage osv. Jeg har egentlig slet ikke læst nogle steder om de er én- eller tveæggede?

Hvor er det altså dejligt at I også skal til MD lige inden jul, så håber jeg at de to små vil vise Jer hvem de er ;-)
Jeg skal afsted d. 22. så det bliver forhåbentlig også en dejlig julegave ;-)
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf Lilien » tors, 09. december 2010 19:49

Katrine de er tveæggede, og det er lidt sjovt for der er 8 hold enæggede tvillinger på min mors side :P
Så hvis ikke jeg havde fået hormon behandlingerne, så tror jeg slet ikke at vi ville have fået tvillinger!

MåneMarie, det er godt nok ikke mange dage der skiller os ad. Generelt er det lidt sjovt at du, katrine og jeg ligger indenfor 14 dage. Lidt spøjst :D
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf Katrine-mor » fre, 10. december 2010 11:41

Ja, det er da spøjst :D Vildt at der er så mange tvillinger i din familie :shock:
Nej, det er måske rigtig nok at der så ikke var kommet to, men det gør der og det er da DEJLIGT, og så er der rigeligt erfaring i familien, om hvordan man håndterer sådan to små babyer med kun to arme (4 når manden er hjemme) :lol:

Ja, det er vildt at der kun er så kort i mellem os 3... rigtig hyggeligt :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Tilbage til Graviditet