BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

TÃ¥lmodigheden = nul !!!

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

TÃ¥lmodigheden = nul !!!

Indlægaf Nynne10 » tors, 26. august 2010 22:18

Halløj.

Vil lige høre hvad i andre gravide får tiden til at gå med her op til termin ?

Jeg glæder mig som en sindsyg til at holde bettemanden i mine arme og jeg synes efterhånden at tålmodigheden er ved at slippe op... Og jeg har hele 5 uger igen før termin :-(
Vi har faktisk ALT klar herhjemme - mangler kun at få vasket tøjet, hvilket jeg gør i næste uge. Så er der nogle gode ideer til hvad jeg kan fordrive tiden med de næste uger ?

Knuzz.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Re: TÃ¥lmodigheden = nul !!!

Indlægaf Annemor » fre, 27. august 2010 08:03

Wow Nynne...

5 uger... Når man lige tænker over det er det jo ikke så længe, men du er sikkert gået på barsel, og går hjemme hver dag, så føles tiden jo altid længere.

Det er da fantastisk, at I bare har det hele klar.
Så skal du da bare nyde den sidste tid, gå nogle ture, så du finder de bedste vejen til en tur med barnevognen, forkæle dig selv, læse nogle gode bøger og snakke med/synge for bebsi. Forberede dig på hvordan du godt kunne tænke dig fødslen går, og selvfølgelig huske på, at det kan være at du må revurdere dine ønsker undervejs.

Jeg har selv 10 uger igen, og har 6 uger tilbage på arbejdet, men selvom jeg havde fri hver eneste dag fra nu af og til terminen, så tror jeg slet ikke jeg kan nå at få ALT klar. Vi mangler stadig;
- at ordne gulvet i værelset (det skal slibes ned og sæbebehandles)
- at hente vuggen hos mine svigerforældre (det gør vi nok i aften).
- at sy noget sengetøj til babydynen.
- at sy en pusletaske, sengerand, himmelseng (til den stor babyseng), hagesmække, ammepude, hynde til trip trap stol, pynte insektnettet til barnevognen, en voksipose, tæpper til kravlegården, nyt betræk til en brugt skråstol og et badeslag.
- At slibe babyseng og kravlegård ned, og male dem hvide.
- At designe, bygge og male et puslebord, der skal stå over badekaret i vores lille badeværelse.
- At restaurere en gammel gyngehest.
- Hente en barnevogn hos nogle venner (den skal muligvis også istandsættes en smule, men kender ikke lige dens stand).
- At lave en masse mad til fryseren, så jeg ikke skal forsøge at lege supermor, når vi kommer hjem med lillebror.

PuHa, jeg kan da blive helt forpustet over alt det vi mangler og nåh ja, tøjet skal lige sorteres i størrelser og vaskes...

Håber du finder på noget at fordrive tiden med, men ellers nyd den sidste tid den kommer ALDRIG igen :-)
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Nynne10 » fre, 27. august 2010 11:14

Phy ha ja det var ikke så lidt i har gang i ;-) Men kan også læse ud af det du skriver, at I selv laver/står for meget af det selv...! Vi har købt alt fra nyt så det var jo nemt - det skulle bare samles. Og værelset har mine forældre lavet og gjort klar med nye gardiner og diverse mens vi var på ferie i maj måned.
Jeg har også fået fyldt kummefryseren med lidt mad og kager (til barselsgæsterne), men kan jo altid gi mig til at lave lidt mere aftensmad og putte i fryseren. Så længe der er plads kan jeg jo bare gå i krig ;-)
Men JA jeg er gået fra på barsel. Allerede da jeg havde 10 uger igen gik jeg på to ugers ferie og derefter direkte på barsel, så jeg har faktisk allerede gået hjemme i 5 uger :eek:
Troede jeg ville være super god til det med at gå hjemme og fordrive tiden... det går også super når programmet er fyldt ud eller når kæresten har fri... Men han vil jo gerne gemme fridagene til lillemanden kommer - det sys jeg også er det bedste :-)
Så må bare prøve at fylde progammet så godt jeg kan og samtidig slappe af ind imellem, så min væskeophobning i kroppen ikke går helt agurk her til sidst ;-) (Har jeg fået besked på af min JM).

Knuzz.
Billede
Nynne10

Indlægaf Annemor » fre, 27. august 2010 13:47

Bare rolig Nynne du skal inden længe nok få fyldt kalenderen :-)

Hvor må det være lækkert bare at kunne købe nyt af det hele, så var jeg måske nok også nået lidt længere :lol: , men jeg er lidt i familie med von and, så selvom der nok egentlig kunne blive penge til det, så blev jeg lidt nærrig :roll: , da veninder begyndt at tilbyde deres aflagte babyting. Nu er det meste kommet hjem, og jeg kan godt se, at bebsi ikke skal ligge i en seng hvor malingen er skallet lidt af, og så må den jo males.
Mht. syprojekterne, så er mange af dem fremkommet lidt på samme måde. Har fået en ammepude foræret men betrækket ligner... tja ser ikke lige ud som jeg havde forestillet mig, så det må jeg lige lave om på. Og mht pusletaske, så har jeg snart set på SÅ mange, og alligevel ikke fundet TASKEN. Jeg kan huske hvor vigtig den er for den er bare med ALTID, så den vil jeg gerne have skal være noget specielt. Og det har jeg altså ikke kunnet finde hverken på nettet eller i butikkerne, så må jeg jo igang med at designe og sy min egen.

Jeg glæder mig til at gå hjemme, men der er også SÅ meget jeg gerne vil have lavet, og jeg skal arbejde indtil der er 4 uger tilbage til termin, så jeg har bare på fornemmelsen, at det er begrænset med barsel jeg får inden lillebror kommer til verdenen.

Har du også arrangeret hvor der skal holdes barnedåb, og hvad I skal have at spise, hvordan der skal pyntes op osv... ellers var det jo en oplagt mulighed at bruge din barsel til denne opgave...

Jeg har også hørt om nogen der holder babyshower, vistnok inden baby er født... det var måske også en mulighed, hvis du ikke allerede har gjort dét...

Håber du får tiden fyldt ud, ellers er fem uger rigtig lang ventetid...

Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Nynne10 » fre, 27. august 2010 14:05

Hej igen :-)

Jepz barnedåben er arrangeret :-) Den skal holdes ude så der skal man ikke selv stå for noget - bare bestemme hvad man vil have af pynt osv. og så sørger de for det. Men det skal man først planlægge når bebs er kommet til verden. Men overvejer at begynde at tænke lidt på invitationerne og evt. bordkortene ;-)
Billede
Nynne10

Indlægaf Mette26 » lør, 28. august 2010 19:38

Jeg bager og bager, og så har vi et æbletræ i haven, der giver herre-mange æbler, så fryseren bli'r også fyldt med grød.
Har også overvejet selv at lave invitationer til barnedåben, men burde måske bruge tiden på at sy lidt tøj til mig selv og lillemanden.
Nå ja, og så har jeg oprettet en blog. Blogverdenen er blevet min nye last. Tjek den ud på www.dengladehat.blogspot.com
Forsøgt siden august ´09
Positiv test 11.01.10

Billede
Mette26

Tilbage til Graviditet