Wow Nynne...
5 uger... Når man lige tænker over det er det jo ikke så længe, men du er sikkert gået på barsel, og går hjemme hver dag, så føles tiden jo altid længere.
Det er da fantastisk, at I bare har det hele klar.
Så skal du da bare nyde den sidste tid, gå nogle ture, så du finder de bedste vejen til en tur med barnevognen, forkæle dig selv, læse nogle gode bøger og snakke med/synge for bebsi. Forberede dig på hvordan du godt kunne tænke dig fødslen går, og selvfølgelig huske på, at det kan være at du må revurdere dine ønsker undervejs.
Jeg har selv 10 uger igen, og har 6 uger tilbage på arbejdet, men selvom jeg havde fri hver eneste dag fra nu af og til terminen, så tror jeg slet ikke jeg kan nå at få ALT klar. Vi mangler stadig;
- at ordne gulvet i værelset (det skal slibes ned og sæbebehandles)
- at hente vuggen hos mine svigerforældre (det gør vi nok i aften).
- at sy noget sengetøj til babydynen.
- at sy en pusletaske, sengerand, himmelseng (til den stor babyseng), hagesmække, ammepude, hynde til trip trap stol, pynte insektnettet til barnevognen, en voksipose, tæpper til kravlegården, nyt betræk til en brugt skråstol og et badeslag.
- At slibe babyseng og kravlegård ned, og male dem hvide.
- At designe, bygge og male et puslebord, der skal stå over badekaret i vores lille badeværelse.
- At restaurere en gammel gyngehest.
- Hente en barnevogn hos nogle venner (den skal muligvis også istandsættes en smule, men kender ikke lige dens stand).
- At lave en masse mad til fryseren, så jeg ikke skal forsøge at lege supermor, når vi kommer hjem med lillebror.
PuHa, jeg kan da blive helt forpustet over alt det vi mangler og nåh ja, tøjet skal lige sorteres i størrelser og vaskes...
Håber du finder på noget at fordrive tiden med, men ellers nyd den sidste tid den kommer ALDRIG igen