BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

synes ikke rigtig der sker noget..

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

synes ikke rigtig der sker noget..

Indlægaf mrsma » tors, 13. januar 2011 18:04

Hej piger.

Som overskriften siger synes jeg ikke rigtig at der sker noget i de her uger- er 17+5 uger henne.
Jeg har mærket lidt liv, ret meget et par gange, men de sidste dage har jeg ikke rigtig mærket noget, og det ved jeg godt at jeg ikke skal endnu, men det er faktisk svært ikke og bekymre sig selvom man ikke burde have grund til det! Jeg tænker egentlig ikke så meget over at være gravid, som da jeg ventede Mikkel, men når jeg så har mærket liv bliver det hele så "virkeligt" og kommer "tæt" på, og så stiger glæden og maven får et lille strøg. Men det er skønt at have den store guldklump at tænke på også :D
Jeg har det fint ellers udover begyndende bækkenløsning som nogle dage er rigtig slemt.
Min kvalme er faktisk forsvundet og glæden over at være gravid og til at få et barn mere kommer mere oh mere. Super skønt er det også når vores lille dreng kommer og siger at babyen er inde i maven og bekymre sig for den lille purk :-) (det hører nok op når den lille melder sin ankomst og tager det meste af hans mors tid :-) )

Er der andre der har følt at tiden har eller går langsomt de sidste uger indtil man er halvvejs?? Glæder mig meget til at nå de 20 uger og være halvvejs, glæder mig meget til maven får lidt mere fylde og den lille rigtig sparker løs ;-)
Måske det også hænger lidt sammen med vejret, det er jo umuligt at komme nogle steder for alt den is der er over alt!! Glæder mig inderligt til foråret.. til at lege med min dejlige dreng i haven, gå ture ved vandet og have madpakke med :D

Det blev vist et langt indlæg om ingenting faktisk! Men jeg fik lidt luft- tak :D
mrsma

Re: synes ikke rigtig der sker noget..

Indlægaf Stinna30 » tors, 13. januar 2011 23:14

Åh ja, tiden op til de 20 uger og ikke mindst MD-skanningen var ulidelig lang. Du kan nok finde et gammelt indlæg eller to fra mig, hvor jeg brokker mig over ventetiden :lol: Men der er jo desværre ikke andet at gøre end at vente. Håber, du finder noget at fordrive tiden med. Og hvor sødt, når storebror bekymrer sig for den lille purk (undrer mig dig over, at du skriver purk :-) er du sikker på, det er en dreng?)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Katrine-mor » fre, 14. januar 2011 12:59

Ja, tiden op til MD og til at man når de 20 uger er så laaaaaaaaaaaaaaaang... det kan jeg sagtens genkende ;-)
Men det hjælper en del af mærke liv fra den lille ik? Det synes jeg i hvert fald at det gjorde :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf MÃ¥neMarie » fre, 14. januar 2011 21:31

Åååh hvor jeg bare kender det! Jeg var selv til MD scanning i mandags og synes tiden op til var ulidelig lang.. Jeg mærkede ligesom dig liv engang i mellem fra omkring 18. uge, men så kunne der pludselig være stille et par dage, hvilket gjorde mig vildt bekymret.. :shock: jo mere jeg koncentrerede mig om at mærke noget (ved at ligge stille og trykke på maven og nærmest holde vejret) og der ikke skete noget, jo mere bekymret blev jeg.. men det er jo helt normalt der er stille i lange perioder i starten, så der er ikke noget at være nervøs for.. Jeg begyndte selv at mærke mere og mere i weekenden lige inden MD'en (18+5) og nu mærker jeg lidt tumlen hver dag.. det er fantastisk og beroliger nerverne meget ;-)
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf mrsma » man, 17. januar 2011 21:29

Jeg har heldigvis mærket lidt rumlen et par dage i træk. Det er bare så fantastisk :-)
Vi ved ikke hvad det bliver- purk er her bare et udtryk for den bette i maven.
Jeg synes tiden snegler sig afsted til d. 31. jan hvor der er scanning. JM sagde dog sidst at jeg bærer barnet meget inde i mig selv, så derfor mærker jeg måske heller ikke så meget.
Men det er bare så skønt der har været livstegn igen! Var jo ved at få helt stress over ingenting at mærke.
Har i dag holdt en dejlig lille dreng på bare et par måneder- ih hvor jeg glæder mig til at holde vores lille skat- NU MÅ DET EGENTLIG GODT BLIVE JUNI ;-)
Tak piger for jeres opmuntring :-)
mrsma

Tilbage til Graviditet