BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Sygemelding

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Sygemelding

Indlægaf Mulle » lør, 29. januar 2011 23:18

Var ved lægen d.10 Januar pga smerter i balder og ben som skyldes iskasnerven (Kunne bruge 1½ time på at komme ud af min seng om morgen pga af smerter i mine ben) og blev enig med lægen om at skulle tale med min leder om at få andre arbejdsopgaver eller en deltidssygemeldning.
Efter mere end 14 dage havde min leder kommet frem til at jeg skulle flyttes tilbage til mit gamle rengøringsområde og skulle ikke vaske gulve fordi det er noget forstærker mine smerter en hel del. Det lød så godt men desværre går det udover mine kollegaer og så stødte vi ind i sygdom osv og så havde jeg alligevel den samme belasning som inden jeg blev jeg blev flyttet så det gav ikke en holdbar løsning som kunne hjælpe mig i min hverdag. Havde igen virkelig ondt og snakkede sammen med lægen igen og er nu blevet deltidssygemeldt resten af min gravidtet indtil jeg kan gå på barsel 6 uger før termin. Håber det kan give mig færre smerter men også lidt mere energi til at deltage i tingene derhjemme sammen med min søn og mand. Alt har sejlet derhjemme og det har også givet mig meget dårlig samvittighed som jeg håber kan blive lettet for har haft dage hvor jeg har grædt hele vejen hjem i bilen fordi alting har virket så uoverskuelig.
Der er sikkert mange andre som har haft det på samme måde og som ved hvordan det er at have børn/familie som man føler man ikke har taget sig tid til fordi man selv kæmper med at hænge sammen i hverdagen.
Tak fordi i har villet være med hele vejen i mit lange indlæg.
Jeg vil gerne høre om der er andre som har været i samme båd og håber at i har det godt nu
Hilsen Mulle
PS : Skal til Md scanning d. 1.Feb og vi glæder os meget og håber at kunne få hvad vide hvilke køn vi venter os- lad det snart blive tirsdag

Billede
Mulle

Re: Sygemelding

Indlægaf mrsma » man, 31. januar 2011 18:55

Hej Mulle.

Håber virkelig det hjælper dig med en deltidssygemelding- det er ikke rart at have det dårligt mentalt når fysikken driller samtidig.

Jeg er gravid med barn nr. 2- i begge graviditeter er jeg blevet sygmeldt i 9. uge pga bækken og lænde smerter, der har gjort at jeg ikke har kunnet eller kan gå ret langt! Selvfølgelig har jeg gode dage hvor det går godt, men også dårlige dage hvor jeg "glemmer" at passe på mig selv og så gør det MEGA ondt- en aften hvor jeg lå i sengen kunne jeg slet ikke løfte mit ene ben eller vende mig, det et meget ubehageligt!
Heldigvis forsvandt smerterne lige efter fødslen sidst, så det håber jeg så inderligt at de gør denne gang også :-)
Men det er hårdt, vi har valgt et aktivt liv med vores 2 hunde, så for mig forsømmer jeg ikke bare hus, mand og barn men også vores hunde!! Jeg forsøger så godt jeg kan at komme afsted med ihvertfald en af dem, også for at få rørt mig lidt :-)
Men samvittigheden over ikke at kunne holde sit hjem pænt og rent selv, eller at sidde på gulvet og lege med vores søn nager meget at tiden.
Heldigvis mærker jeg den lille mere og mere nu, og det gør jo også en rigtig glad, og nu bliver det forhåbentlig snart forår så vi kan komme i haven og lege, så ikke alt foregår på gulvet ;-)

Er lige kommet hjem fra scanning her i eftermiddag og hvor var det fantastisk og se den lille igen- manden havde helt våde øjne da han så på skærmen..

Håber du kan holde smerterne ud resten af tiden- og pøj pøj med i morgen :D

Mrsma
mrsma

Indlægaf Mulle » man, 31. januar 2011 21:04

Hej mrsma
Kan virkelig godt sætte mig i din hverdag for har mange af de samme følelser og kender det alt for godt at forsømme sit barn og føle at skidt og snavs hober sig op om ørerne på en. Vi har også to hunde og der er bare ikke energi til at aktivere dem-faktisk ville jeg helst hvis vi kunne finde et sted til dem at bo for jeg føler at de sviner 5 min efter derer blevet gjort rent og det er ikke til at holde ud. Det var ikke det store problem inden vi fik børn men de er ikke særlig godt opdraget eller det vil sige at det har været meget bedre end det er nu men vi har ikke holdt hundetræningen ved lige og så glemmer de det.
Jeg har også prøvet at have nogle krampe lignende "anfald" i mine balder og har meget uro i mine ben især når jeg sidder ved siden af i bilen.
Jeg skal nok klare mig hvad smerterne angår men det er en også belasning at gå på arbejde og føle at ens leder imellem linjerne giver udtryk for at hun hellere ville have at jeg var blevet fuldtidsygemeldt. Det er ikke den fedeste fornemmelse så det bliver nogle lange 3 måneder hvis det skal være på den måde. Har talt med min fagforening idag fordi jeg idag fik den besked af min leder at en deltidssygemeldning betød at man skulle arbejde de timer man kan holde til og ikke nødvendigvis kun 3 timer. Så ville lige forhøre mig om hvordan den slags forholder sig så jeg vidste hvad jeg havde at forholde mig til og de rådede mig til at gå til min læge og få en fuldtidssygemelding hvis det foresatte.
Kan se at vi åbenbart har termin samme dag det er da vildt pudsigt. Ønsker dig en forsat god gravidtet på trods af smerter og tænk på hvad der kommer ud af det af i den sidste ende- det skønneste lille vidunder. Husk nu at passe godt på dig selv og jeres lille barn.
Ved i hvad der gemmer sig inde i maven eller skal det være en overraskelse??
Hilsen Mulle
Mulle

Indlægaf mrsma » tirs, 01. februar 2011 14:21

Det skal være en overraskelse, min mand er meget gammeldags, men selvom en del af mig gerne ville vide det, synes jeg det er meget skønt at vi først får det at vide til juni :-)

Ja det er da meget pudsigt at vi har termin samme dag.. det bliver sjovt at følge hinanden :-)
mrsma

Indlægaf Mulle » tirs, 01. februar 2011 21:52

Hej mrsma
Det må også være dejligt at få så dejlig en overraskelse men jeg er tilpas nysgerrig til at jeg ville blive drevet til vanvid hvis jeg skulle vente så længe med at få min nysgerrighed stillet.
Hilsen Mulle
Mulle

Tilbage til Graviditet