BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Sushi?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Sushi?

Indlægaf Sulejma » tirs, 22. april 2008 22:35

Er der nogen, der ved, hvordan det er med sushi og graviditet?
MÃ¥ man spise det?

Elsker nemlig sushi, og har simpelthen fået sådan en lyst til det:-) men tør jo ikke bestille det, hvis man ikke må spise det.

Har læst et sted, at man må, hvis det har været frossen i 24 timer, kan man altid regne med, at fisken har været det, når man bestiller det på en sushirestaurant?

Nogen der kan hjælpe?
Fødte en pragtfuld dreng på 3760 gram og 54 cm den 3/12-08
Sulejma

Indlægaf Tina.e » ons, 23. april 2008 14:24

Det er rigtigt at det anbefales at gravide ikke spiser rovfisk og rå fisk. Den rå fisl må vare fordi der er parasitter i, hvis det ikke har været frosset i 24 timer.
Rovfisk er fordi der er en højere konsentration af tungmetaller.
Jeg tror dog ikke at det skader i små mængder, men hvis du er i tvivl kan du jo altid snakke med lægen eller jordemoderen om det.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf MK » fre, 25. april 2008 17:15

Åh, jeg synes man hører så meget - ved ikke rigtigt, hvad der passer. Personligt har jeg valgt bare at holde mig til det informationsmateriale omkring kost og kemi, jeg har fået udleveret af min læge og jordmoder, de må da have styr på det!! Hvad jeg ellers hører og læser på nettet og andre steder, tager jeg lidt lettere på, ellers bliver det alt for forvirrende. I den vejledning jeg har fået af lægen, står der ikke rigtig noget om sushi, kun at rovfisk ikke er gode for gravide. Men der står dog, at man skal gennemstege sit kød, så hvis fisk gælder med i den kategori, skal du nok passe lidt på med det.
Held og lykke med det hele :D
Blev mor til Victor d. 15/8-08
MK

Tilbage til Graviditet