BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Sulten, sulten og atter sulten!

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Sulten, sulten og atter sulten!

Indlægaf Snorre » man, 30. august 2010 17:28

Ja, som overskriften indikerer, så har jeg en glubende appetit :-) Kvalme er godt nok ikke noget, vi døjer med her! :-)
Der er jo ikke noget usundt eller forkert ved at spise godt, men spørgsmålet er, om jeg bare skal give efter for appetiten (så længe det er fornuftigt mad) - eller jeg skal forsøge at holde mad indtaget lidt i kort snor. Der er jo ikke belæg for at spise for to på nuværende tidspunkt :-)
Det skal lige siges, at jeg ikke er overvægtig og ikke har tendens til det. Men det at være gravid, kan jo muligvis ændre på den sag ...

Har nogen af jer stået i samme situation? Fortager det sig lidt på et tidspunkt?
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Sulten, sulten og atter sulten!

Indlægaf HeidiBH » tirs, 31. august 2010 13:51

Jeg havde også en stor appetit da jeg var lige så langt henne som du er nu.. Og jeg gav efter og spiste når jeg var sulten.. Bare det er det "sunde" du holder dig til sker der ikke så meget ved det :-)

Hos mig gik det over igen.. så bare nyd den sunde appetit :-)
Billede
HeidiBH

Geografisk sted: Odense

Indlægaf ønsker-familie » tirs, 31. august 2010 18:51

Jeg var også meget sulten, da jeg var de der 15 uger henne... :-) Og jeg spiste, når jeg var sulten.
Jeg er også selv slank og det ligger heller ikke til mig at være overvægtig...
Jeg er ikke så sulten hele tiden, som jeg var i da jeg var de der 15 uger henne.
Spis du bare ;-)
Postitiv test 12/02-2009
SA i 13. uge i april 2009
-
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 08/02-2011
SA i 8. uge i februar 2011
-
Positiv test 21/06-2011

Billede
ønsker-familie

Indlægaf Stinna30 » tirs, 31. august 2010 23:12

Spis du bare - du får brug for alle depoter, når du skal amme ;-)
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Snorre » ons, 01. september 2010 08:17

Tak for jeres feedback! Jeg spiser bare derudaf ... dejligt at blive bekræftet i, at det er i orden ;-)
Har på nuværende tidspunkt taget ca. 4 kg på, så det kan da blive til noget ;-)
Har nu også en frygtelig sød tand, men der må jeg så lige være lidt disciplineret! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Snorre

Indlægaf Nynne10 » ons, 01. september 2010 14:07

Hej Snorre.

Jeg tror også bare at du skal spise som du har lyst - selvfølgelig mest sundt, men sådan er det jo også når man ikke er gravid ;-)
Jeg selv havde rigtig meget madvæmmelse i starten, men samtidig var jeg sulten, så det var lidt af et dilemma. Jeg spiste dog for at slippe af med kvalmen :-)
Men det meste af graviditeten har jeg faktisk ikke haft så stor appetit som før jeg blev gravid og alligevel har jeg taget 15 kg på nu hvor jeg mangler 4 uger ! Så det med vægten kan man ikke selv styrer ret meget, selvom man spiser eller ikke spiser - tror det er lidt genetisk hvorvidt man tager meget eller lidt på.

Så spise du bare når du er sulten for det er bestemt ikke rart og til nogen gavn at gå og være sulten !!!

Knuzz.
Billede
Nynne10

Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Snorre » tors, 02. september 2010 17:48

Nynne, jeg håber du har ret i, at det til dels er genetisk bestemt, hvor meget man tager på. For så er jeg ikke dårligt stillet :-) Men må jo indrømme, at det er dejligt at have en god appetit - at spise med lyst er en dejlig gave :-)
Billede
Snorre

Indlægaf Annemor » tors, 02. september 2010 20:25

Hej Snorre

Jeg har flere gange læst denne tråd, men vil helst ikke være lyseslukker, så derfor har jeg ikke skrevet noget indtil nu, MEN jeg kan ikke bare lade stå til :roll:

Inden min første graviditet var jeg normalvægtig, jeg havde aldrig haft nogen tendens til at blive overvægtig tværtimod, så blev jeg i skolen sendt til psykolog, da de mente jeg havde en spiseforstyrrelse. Det viste sig at jeg bare var en pige, der dyrkede en masse motion, og spiste fornuftigt :lol: .

Under min graviditet bliver det langsomt sværere og sværere for mig at dyrke motion, og jeg spiser mere og mere -ikke specielt usundt (faktisk var min hofret citroner, dem spiste jeg som appelsiner :roll: ) og jeg endte med at tage 35 kg. på... Ikke noget problem tænkte jeg, for overvægt havde jo aldrig været mit problem... Men jeg skulle blive klogere, jeg ved ikke præcist hvad der har ændret sig, men jeg er i dag gravid igen, og stadig overvægtig. Det har én gang lykkedes mig at tabe 20 af de 35 kg., men et varigt vægttab er det aldrig blevet til, og nu skal jeg bare tænke choko... og jeg har taget et kilo eller to på. Hvad der præcist er sket, har min læge ikke kunnet forklare mig, men noget er der sket, og jeg har de sidste 10 år levet og prøvet at bekæmpe denne overvægt.

Jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer den til livs, og bare leve med den kan jeg altså ikke. Den genere mig hver eneste dag, og jeg er en af de danskere der konstant og altid er på den ene kur efter den anden og starter i finess, så gymnastik, så løbetræning og lige meget(lidt) ser det ud til at hjælpe, jeg har også betalt dyre domme hos en diætist, heller ikke hun kunne hjælpe.

Da jeg blev gravid denne gang gik jeg næsten i panik, for hvad nu med vægten.. jeg kan slet ikke leve med at tage yderligere 30 kg. på, så vil jeg jo dø af overvægtens mange følgesygdomme inden jeg bliver 40...

Jeg snakkede med både min læge og min jordemoder om min angst for problemstillingen, og med fokus på vægt og kost og motion, så er det lykkedes mig kun at tage 6 kilo på indtil videre. Det bliver måske til lidt mere her til sidst, men baby har det godt, og vokser som han skal, og jeg har ikke rigtig mange kilo at kæmpe med bagefter, hvor jeg heller vil have tid til at vende min fokus mod vores lille babydreng.

Med andre ord, jo du kan sagtens spise og tage en masse kilo på, og måske er du en af de heldige, der bare skal ligge barnet til at amme, og så er alle kiloene væk, men du kan også være en af de uheldige som jeg, og jeg kan love dig, at når kost motion aldrig har vææret et problem, så er det en forunderlig verden at skulle ind i, og det tager tid og kræfter og masser af spildt energi for MÅSKE at komme ned i vægt igen. Jeg håber at jeg kan gøre det denne gang, at jeg efter denne graviditet kan komme ned i vægt, men jeg kan aldrig vide med sikkerhed -og det var bare det jeg gerne vil sige. Du kan aldrig vide hvordan din krop reagere efter en graviditet. Min veninde tog også 35 kg på, og der gik mindre end et halvt år, så havde hun tabt det hele om mere til...

Jeg håber at du er en af de heldige, og lad dig nu ikke skræmme af min historie (det var ikke meningen), men husk på den, når du får lyst til at vælte dig i chokolader, og du måske godt ved at det er at overdrive... Jeg håber dig det allerbedste og ville gerne være den der kunne sige BARE sPIS, men jeg ved også bare hvad der kan ske... og de følger er bestemt ikke sjove, så spis med fornuften :-)

UPS.. det blev vist lidt langt, sorry
Hvis du nåede igennem hele historien, så tak fordi du læste med, brug det af den du kan, og lad resten fare :-)

Kærligst Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Snorre » tors, 02. september 2010 22:12

Annemor, tak for dit laaaange bidrag i mad føljetonen :-) Det lyder sørme ikke rart, og lidt skræmmende :roll: Jeg kan godt forstå, at du nærmest er gået i panik ved 2. graviditet, for tanken om at have yderligere kilo at slæbe for meget rundt på er nedslående! :-( Jeg håber, at det ikke ender så galt denne gang, og lyder også til at du har god kontrol over forløbet - lad det blive ved sådan indtil du nedkommer :-)
Må være en svær situation, når du er vant til at være normalvægtig....

Der kan selvfølgelig ske en del ændringer med kroppen under en graviditet, men tror selv på at det genetiske spiller en stor rolle. Jeg har en mor og en mormor, der hele deres voksenliv igennem har ligget på 55 kg - og begge født to børn. Det har indenfor meget kort tid været tilbage igen på deres normalvægt. Jeg ligner dem begge fuldstændig i statur og vægt. Så det ville overraske mig en del, hvis jeg pludselig skulle kæmpe i den grad med vægten - og de ikke har skulle. Jeg vælger at tænke positivt, og så må jeg tage stillingen til situationen, hvis virkeligheden viser sig at være en anden.

Det er kun nogle få gange i løbet af ugen, at den står på slik, og det vil jeg blive ved med at holde fast i. Dit indlæg, gør det i hvert fald motiverende at forsøge! :-)

Tanker Snorre
Billede
Snorre

Indlægaf Stinna30 » fre, 03. september 2010 14:07

Hej igen Snorre

Da jeg var i uge 14, havde jeg også taget 4 kg på. Endte med at tage ca. 18,5 kg på (måske mere, vejede mig ikke helt til slut), og de første 10 kg er da røget af her 9 dage efter fødslen, så jeg det skal nok gå. Amningen har meget at sige mht. hvor hurtigt man skrumper ind, så giv den endelig gas med det, selv om det er benhårdt.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf TVS » fre, 03. september 2010 16:51

Lige en lille kommentar. Jeg har selv kun taget 3 kg. på indtil videre -ikke noget at råbe hurra for - men heller ikke alarmerende (endnu) siger læge og jordmoder. I min sidste graviditet tog jeg 11 kg. på og tabte det hele i løbet af de første to mdr efter fødslen.Jeg har været mere afslappet i denne gravditet mht. hvad og hvor meget jeg spiser (er lidt af en kontrol-freak), og har da også bare spist, når jeg var sulten - og nogle gange bare for fornøjelsens skyld. Men spiser meget sundt og motionerer også meget og er aktiv på arbejdet, så det er jo godt alt sammen. MEN i mit lille baghoved lurer min mormor og min mormors søsters datter som begge fik deres stofskifte markant ændret efter deres graviditeter - min mormor fik tre børn temmelig tæt på hinanden og min mormors søsters datter fik to temmelig tæt på hinanden. Min mormors søsters datter har prøvet diverse slankekure osv. osv. og var normalvægtig inden gravditeterne, men intet er hidtil lykkes for hende mht. vægttab (og hendes yngste er 14 nu...). Om det specifikt er hendes stofskifte eller om det er insulin-følsomheden i muskelcellerne (som man typisk ser ved diabetes 2), der er blevet mindre (som det sker i løbet af graviditeten, og derfor risikoen for at udvikle graviditetsbetinget sukkersyge) og simpelthen ikke har rettet sig, ved man ikke. Måske findes der enelleranden vævstype eller et bestemt gen, der gør at nogle kvinder bare ikke retter sig tilbage til 'det normale' efter en graviditet - og ydre faktorer spiller vel også en større eller mindre rolle. Så mit råd vil være spis bare, men snup en gulerod og et glas vand istedet for et stykke chokolade ... ihvertfald engang imellem.
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Tilbage til Graviditet