BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

suk har haft forstoppelse siden 2+0 :( UPDATE

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

suk har haft forstoppelse siden 2+0 :( UPDATE

Indlægaf babyskruk » man, 28. november 2011 19:29

hold da fast hvor er jeg træt af at have forstoppelse. Har haft det siden jeg fik lagt æggene op (crinonen gav mig forstoppelse) og siden da har det forsat. SUK. Håber virkelig der snart sker et mirakel og det forsvinder. Følger alle de råd der findes (bortset fra afføringsmiddel) da jeg har valgt at drikke sveske juice i stedet for. Det har en nogenlunde effekt selv om det langt fra er fedt da det smager af H til og skal drikke min 1/2 liter om dagen. Har konstant ondt i maven og det gør bare sååå nas. Har så ondt nogle gange at jeg må tage panodil for at holde det ud. Har i ren desperation holdt 5 dages pause fra jernpillerne og skiftet dem ud med et andet mærke (hemojern) og lige lidt har det virket. Har mindst lige så meget forstoppelse alligevel så jernpillerne er desværre ikke synderen (hvis bare de var det). Gisp hvor håber jeg ikke det fortsætter resten af graviditeten for er så træt af 24/7 have de styggeste mavesmerter og mavekramper :( Har endda været ved at besvime af smerte :( Men det er jo heller ikke holdbart at skulle have afføringsmiddel resten af graviditeten så det holder jeg mig fra sålænge som muligt

se det problem havde jeg godt nok ikke regnet med at døje med og slet ikke sålænge. OMFG 15 uger med forstoppelse er rigeligt og det ser desværre ikke ud til det stopper.
------------------------------
UPDATE: prøvede lige at se om det måske hjalp hvis jeg rent faktisk drikke sveskejuice 1/2 liter hver dag og nu har det da lykkes mig at komme på toilet hver dag og ingen mavesmerter have så afføringsmiddel bliver ikke lige prøvet i denne omgang men hvis der igen bliver problemer så bliver det afprøvet. Gud hvor er det lettende t slippe for konstant lede mavesmerter :) og endda uden brug af afførringsmiddel heldigvis :)
Senest rettet af babyskruk tors, 01. december 2011 17:55, rettet i alt 1 gang.
Billede
babyskruk

Re: suk har haft forstoppelse siden 2+0 :(

Indlægaf Snebold » man, 28. november 2011 20:39

Åh din stakkel. Jeg havde ingen problemer under graviditeten, men efter kejsersnit og en fjernet æggestok som medførte en blodansamling i bughulen, fik jeg også forstoppelse. Og det gjorde sindsygt ondt at presse (undskyld detaljerne) så det var rent helvede. Jeg forsøgte også med sveske juice, men føj hvor var det klamt, kunne simpelthen ikke drikke det. Så endte med movicol, og det kan anbefales (ved dog ikke hvordan det er foreneligt med en graviditet) men panodil er jo heller ikke toppen når man er gravid, så.... måske et forsøg værd. Eller tal med din læge om et andet produkt. Du skal altså ikke gå rundt og have ondt.
Håber på en opdatering om bedring.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf babyskruk » man, 28. november 2011 20:51

jeg vil bare helst ikke ud i afføringsmidler så hellere lide. Har taget panodil 2 gange i løbet af de 15 uger jeg har haft forstoppelse så det sker der næppe noget ved og nu jeg bare ved det er pga forstoppelse så bider jeg smerten i mig i stedet og dropper at tage panodil. Afføringsmiddel er bare ikke en holdbar løsning hvis det skulle fortsætte til babyen skal ud :/ Tænk hvis jeg skulle bruge afføringsmiddel i ca 28 uger det er jo ikke en holdbar løsning. Så hellere lide
Billede
babyskruk

Indlægaf babyskruk » man, 28. november 2011 21:09

jeg overgiver mig og prøver det dumme afføringsmiddel når vi får penge på onsdag så må vi se om det gør at jeg kan slippe for problemet fremover. Men langvarrig brug kommer aldrig på tale kun kortvarrig.
Billede
babyskruk

Indlægaf ønsker-familie » man, 28. november 2011 21:28

Hvis dine smerter er så slemme som du skriver, hvorfor så ikke tage afføringsmiddel, og derved slippe for smerterne???

Lige lidt råd og erfaring herfra :-)

Jeg har haft problemer med afføring i over 10 år. Der kan godt gå 7-11 dage uden jeg har afføring.
Andre gange har jeg afføring et par gange på en uge. MEN - det gør så ondt, at jeg puster, stønner og beklager mig. Manden kommer sommetider ud og holder mig i hånden, da smerterne er ulidelige. Har flere gange kastet op ud over hele toilet-gulvet, mens jeg har siddet på toilettet. (Kan jo ikke flytte mig fra wc'et når jeg sidder dér og laver, og samtidig har smerterne været så voldsomme, at jeg har kastet op over det). Nogle gange har manden dog formået og nå at komme ud med en spand, så jeg kastede op i den.
Andre gange har jeg været tæt på at besvime.
Nu er jeg godt nok aldrig blevet stukket ned med en kniv, men for at forklare smerterne nogenlunde, så føles det som om, at der er en kniv der bliver kørt rundt indvendig i mit underliv.
På grund af disse problemer med afføring, har jeg også døjet med hæmorider on and off i over 10 år...

I min sidste graviditet stoppede jeg hurtigt med jernpillerne, da de gjorde jeg skulle på toilettet oftere, men med samme smerter. Dvs. jeg havde bare smerterne oftere, og det ville jeg ikke. Og i denne graviditet har jeg heller ikke taget jernpiller.

MEN - hvis jeg var dig, ville jeg altså suse på apoteket og købe Movicol :-)
Tænk på det nok kun er resten af din graviditet du skal tage det. Det er da ikke slemt.
De sidste 1½ år har jeg spist Magnesia piller, men syntes ikke, de var HELT så efffektive, som jeg ønskede, og jeg skiftede derfor til Movicol-pulver.
Nu drikker jeg hver aften et halvt glas vand blandet op med et brev movicol-pulver. Det har jeg gjort i over 4 måneder, og har ikke haft problemer med afføring siden. (Bortset fra da jeg ikke mente, jeg behøvede drikke det mere, og holdte en pause i 2 uger. Så startede det hele igen).
I modsætning til dig, skal jeg nok leve med afføringsmiddel resten af livet.
Og du må GERNE drikke Movicol selvom du er gravid ;-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf babyskruk » man, 28. november 2011 22:10

tak for tippet så vil jeg prøve movicol nu det skulle være mere effektivt. Det er nok bare mig der er skør. Er bare ked af at fylde min krop med afføringsmiddel men nu prøver vi alligevel. Tanken om forstoppelse i mange flere uger er ikke specielt overkommelig. Håber dog det i sig selv bare kan sætte gang i maven så den kan fungere af sig selv. Er ikke glad for tanken om at skulle tage det over lang tid og slet ikke med bebs i maven. Synes det er rigeligt jeg får medicin i forvejen så vil helst ikke belaste bebs med yderligere medicin
Billede
babyskruk

Indlægaf Snorre » tors, 01. december 2011 16:02

Stakkels dig, Babyskruk! Det lyder sørme ikke rart!! :-( Jeg håber, at du snart får bugt med problemet. For det lyder ikke holdbart at skulle have så ondt resten af graviditeten!
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Tilbage til Graviditet