hold da fast hvor er jeg træt af at have forstoppelse. Har haft det siden jeg fik lagt æggene op (crinonen gav mig forstoppelse) og siden da har det forsat. SUK. Håber virkelig der snart sker et mirakel og det forsvinder. Følger alle de råd der findes (bortset fra afføringsmiddel) da jeg har valgt at drikke sveske juice i stedet for. Det har en nogenlunde effekt selv om det langt fra er fedt da det smager af H til og skal drikke min 1/2 liter om dagen. Har konstant ondt i maven og det gør bare sååå nas. Har så ondt nogle gange at jeg må tage panodil for at holde det ud. Har i ren desperation holdt 5 dages pause fra jernpillerne og skiftet dem ud med et andet mærke (hemojern) og lige lidt har det virket. Har mindst lige så meget forstoppelse alligevel så jernpillerne er desværre ikke synderen (hvis bare de var det). Gisp hvor håber jeg ikke det fortsætter resten af graviditeten for er så træt af 24/7 have de styggeste mavesmerter og mavekramper :( Har endda været ved at besvime af smerte :( Men det er jo heller ikke holdbart at skulle have afføringsmiddel resten af graviditeten så det holder jeg mig fra sålænge som muligt
se det problem havde jeg godt nok ikke regnet med at døje med og slet ikke sålænge. OMFG 15 uger med forstoppelse er rigeligt og det ser desværre ikke ud til det stopper.
------------------------------
UPDATE: prøvede lige at se om det måske hjalp hvis jeg rent faktisk drikke sveskejuice 1/2 liter hver dag og nu har det da lykkes mig at komme på toilet hver dag og ingen mavesmerter have så afføringsmiddel bliver ikke lige prøvet i denne omgang men hvis der igen bliver problemer så bliver det afprøvet. Gud hvor er det lettende t slippe for konstant lede mavesmerter :) og endda uden brug af afførringsmiddel heldigvis :)