BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Strækmærker??

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Strækmærker??

Indlægaf Lulle » fre, 14. januar 2011 21:02

Hej alle.. :-)

Jeg er snart 20 uger henne, og har fået et lille bitte strækmærke. Jeg ved godt, at det er det, som hører med til at være gravid, men alligevel går det mig lidt på.. :oops:
Jeg har hørt at strækmærker skulle være arvelige, men andre siger andet.. Så har ingen idé om det. Har læst meget om cremer, men ved ikke om der er nogen, der rent faktisk virker..
Er der nogen af jer, som har erfaringer med noget creme eller andet, som virker forbyggende mod strækmærker, - og som selvfølgelig også virker.. :?:
Billede
Brugeravatar
Lulle

Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Strækmærker??

Indlægaf pivpiv » fre, 14. januar 2011 21:18

Desværre må jeg skuffe dig :(
Jeg brugte alle de cremer og gode råd der fandtes og alligevel ligner min mave nu en zebra - heldigvis bliver mærkerne lysere med årene, men nu 9 år efter de kom ser min mave stadig sær ud.
SÃ¥ spar pengene og brug bare din alm creme ;)
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf Lilien » lør, 15. januar 2011 00:00

Jeg bruger en creme fra Vichy der hedder Complete action, anto stretch mark cream. Du kan købe den på apoteket for 249 kr.
Jeg bruger den hver dag, og selvom maven efterhånden er stor så har jeg ikke fået et eneste strækmærke :) Hvis man har fået strækmærker hjælper den med, at formindske dem betydeligt står der på den.

Måske det kunne være en mulighed?
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf ønsker-familie » søn, 16. januar 2011 12:06

Jeg brugte ikke creme eller noget, og jeg har ikke fået et eneste strækmærke. Der er ikke skyggen af et strækmærke at se. Og igen - jeg brugte altså ingen former for creme :-) ...
Jeg tror, at får man strækmærker, så får man dem, uanset om man bruger creme eller ej.
Jeg har to veninder, som smurte deres maver med creme hver dag, men alligevel fik de strækmærker.
Har læst nogle steder på nettet, at selvom kvinderne havde prøvet at bruge creme, så er de alligevel endt med at få strækmærker.
Har også læst mig frem til, at det ikke er arveligt. Kan heller ikke lige se, hvordan det skulle være arveligt ;-)
Men fordi jeg ikke fik et eneste strækmærke i min sidste graviditet, betyder det jo ikke, at jeg ikke får dem næste gang. Men jeg håber da ikke, jeg får nogle ;-)
Det er selvfølgelig op til dig, om du vil ud at købe creme osv. Men ville lige fortælle, at selvom jeg ikke brugte creme, har jeg altså ikke fået nogle strækmærker. Og jeg kender andre, som heller ikke brugte creme, og de har heller ikke fået strækmærker. :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf lindaan » søn, 16. januar 2011 23:58

Ja jeg nåede jo så kun til 33+1, min mave var der heller ikke skyggen af mærker, troede jeg da selv, for sandheden er noget ganske andet, de sad under maven som jeg ikke selv kunne se mere. og nu efter det hele er faldet på plads ligner min mave noget der er løgn.( min mand siger det ikke er slemt, men tænker så også selv på der var 3 så kunne ikke undgå det)

Håber du finder en løsning på det, for personligt ville jeg også bare bruge en almindelig fugtighedscreme
lindaan

Indlægaf MAT » man, 17. januar 2011 15:29

Strækmærker ligger i underhuden, så creme burde ikke virke... Desværre. Men hvis det hjælper dig at føle, at du gør noget, skal du da endelig gøre det! :D
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf elefantus » man, 17. januar 2011 23:51

Her bruger jeg lidt alm creme fra derma som jeg normalt bruger, men det kun fordi ellers tørrer jeg helt ud efter bad. Har også læst mig til at får man strækmærker så får man dem, man kan ikke smøre sig ud af dem.

Jeg har først lige fået mine stækmærker ... gik rigtigt her og troede jeg var gået fri indtil kæresten en aften siger til mig at jeg har fået striber på maven :D og ja de er netop kommet under maven hvor jeg ikke lige selv kan se dem, da vi ikke har et fuld body spejl. Men tager det som det kommer ... det hører med !!! kunne ved et besøg hos nogen den anden dag lige kigge i deres spejl og det ser ikke så slemt ud. Nu må vi se hvordan jeg ser på det efter fødsel.
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Lulle » søn, 23. januar 2011 12:37

Mange tak for alle svarene..
Håber bare lidt på at der ikke kommer flere end den ene.. :lol:

Knus Louise
Billede
Brugeravatar