BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Smerter nederst i underlivet- hvad nu?

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Smerter nederst i underlivet- hvad nu?

Indlægaf mrsma » søn, 27. april 2008 10:11

Hej alle.
Er 21 uger henne i dag, fik pludselig igår aftes små jag eller smerter nederst i underlivet- lidt som svage mens- smerter. Var til fest men sad dog på min flade det meste af aften for den var ret kedelig. Smerterne kom og gik. Da jeg kom hjem og ville i seng var de der så igen, men på en anden måde, og gjorde kun ondt når jeg bevægede mig.
Har stadig lidt ondt i dag når jeg bevæger mig, men slet ikke som igår. Synes nu pludselig heller ikke jeg kan mærke den lille. Har dog ikke mærket den hver dag, hvis det overhovedet er den jeg mærker.. er lidt svært som førstegangs...
Men hvad ville I gøre? Min JM har telefontid i morgen overvejer at ringe, men vil heller ikke virke pyldret hvis det fx bare er min ledbånd der giver sig... Synes sku det hele er lidt forvirrende, når man ikke har prøvet det før....
HÃ¥ber I kan give mig svar :-)
Knus Marie
mrsma

Indlægaf Tina.e » søn, 27. april 2008 13:50

God idé at ringe til JM, selvom det nok kun har været plukveer, du har haft. Men så kan du lige få snakket det igennem med hende, og evt. komme ind til en ekstra scanning for at se om alt er som det skal være.
Håber alt er som det skal være.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Geografisk sted: Juelsminde/Hedensted Kommune

Indlægaf mrsma » søn, 27. april 2008 16:26

Hej.
Tak for dit svar. Har haft lidt som i går her først på eftermiddagen, hvor jeg endda lå og hvilede, men overvejede godt nok lidt om det kunne være plukveer.
Tror heldigvis jeg har mærket den lille. Forsøgte at puffe lidt til maven, hvorefter jeg tydeligt mærkede noget bevæge sig i mit underliv, så mon ikke den var god nok.
Men ringer nu lige til JM i morgen for en sikkerheds skyld.
Knus
mrsma

Indlægaf pivpiv » søn, 27. april 2008 18:25

Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt.

Det kan sagtens være dine ledbånd der giver sig og maven der udvides.

Husk at fortælle hvad jm siger :)

Knus
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf mrsma » man, 28. april 2008 19:44

Hej igen.

Så har jeg talt med JM, som mente det var plukveer jeg har. Så der er dømt afslapning fra min side.... Så for vi se om det hjælper og bliver bedre.. Håber bestemt det gør, synes det er meget tidligt!!!

Knus
mrsma

Indlægaf Tina.e » man, 28. april 2008 21:27

Ja det er tidligt, så det er bare med at slappe af og passe på dig selv og baby.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Indlægaf Minialdo » ons, 30. april 2008 08:42

Ja det er ikke rart med plukveer. Jeg har selv haft dem siden uge 14, så der er ikke andet at gøre end at slappe af.
Jeg er idag 31+2 og skal scannes her om en time, da mine plukveer er begyndt at tage til i styrke :-( Han må altså godt blive derinde lidt endnu :-) I fredags havde jeg en periode på 1½ time hvor de kom hver 5 - 10 min, så de vil lige scanne for at se om livmodrhalsen er påvirket.
Mads kom til verden d. 23.6 kl 8.37 ved kejsersnit pga. underkropsstilling
54 cm 4534 g
Minialdo

Indlægaf Tina.e » ons, 30. april 2008 09:15

Jeg håber ikke at han kommer endnu, han skulle jo gerne blive der lidt endnu. Men hvis han kommer så er han alligevel så stor at han nok skal klare den, er jeg sikker på.
Held og lykke med scanningen i dag, krydser fingre for at at er som det skal være.
Knus Tina
Billede

Billede
Tina.e

Indlægaf mrsma » ons, 30. april 2008 11:47

Hej

Kan godt forstå du gerne vil han bliver der lidt endnu.. Jeg har heldigvis ikke haft nogle de sidste dage- har bare lullet lidt rundt og taget den meget med rod- selvom det slet ikke ligger til mig, men sådan må det jo være. Alt for den lille jo :-)
HÃ¥ber alt ser fint ud til scanningen.

Knus
mrsma

Indlægaf Minialdo » ons, 30. april 2008 13:42

Hej igen.

Alt så heldigvis fredeligt ud på scanningen. Min livmoderhals var ca 4 cm og de er tilfreds når bare den er 2,5, så det var dejligt. :cheers:
Samtidig scannede hun mig på maven for at se hvordan lillemanden ligger. Han ligger stadig med hovedet opad, men har det rigtig godt. Hun mente at han var ved at være godt stor og hun skønnede ham til at veje ca 2000 g, så næring får han da i hvert fald nok af :lol:
Mads kom til verden d. 23.6 kl 8.37 ved kejsersnit pga. underkropsstilling
54 cm 4534 g
Minialdo

Indlægaf mrsma » tors, 01. maj 2008 14:43

Hej igen.

Hvor skønt at alt så godt ud. Så slapper man ligesom mere af ikke?
Håber du får lov at gå tiden ud :D
mrsma

Tilbage til Graviditet