BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Smerter i haleben og kønsben

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Smerter i haleben og kønsben

Indlægaf Flunken » tirs, 21. september 2010 19:59

Av av av....de sidste par dage har det bare gjort ondt. Jeg havde bækkenløsning i min sidste graviditet, men da havde jeg ondt i kønsbenet og lænden, ikke halebenet. Har læst mig til, at det kan være begyndende BL, men også "bare" være smerter pga relaxin hormonet.

Hvad er Jeres erfaringer???

Flunken
Billede

Venter dreng nr.3 til april :)

MA nov 2009, SA feb 2010, MA apr 2010

Dejlig dreng fra dec.06 :)
Dejlig dreng fra okt.04 :)
Flunken

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smerter i haleben og kønsben

Indlægaf ønsker-familie » ons, 22. september 2010 11:26

Jeg havde også meget ondt i mit haleben næsten hele tiden i starten af graviditeten, og så on and off indtil omkring uge 27-28. Det gjorde virkelig ondt :-(...

Men siden da, har jeg egentlig ikke rigtig haft det :-)

Ved ikke, hvad det var. Lægen sagde bare, at det var meget normalt.

Men det er bare min erfaring... :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Re: Smerter i haleben og kønsben

Indlægaf Annemor » ons, 22. september 2010 13:12

Jeg mærkede intet til halebenet i min første graviditet, men denne gang har jeg haft nogle dage, hvor mit haleben har gjort SÅ ondt at jeg har måtte ligge mig i sengen, da jeg simpelthen ikke har kunnet sidde, stå eller gå.

Jeg har bemærket at det typisk har været dagen efter en meget hektisk dag, hvor jeg måske ikke lige har været så opmærksom på min graviditet -og måake lidt har "glemt" at tage hensyn til den. Min læge forklarede mig, at det kunne opstå ved overbelastning og gå væk igen ved hvile -gjorde det dét, så var det ikke noget jeg skulle bekymre mig om. Slet ikke så sent i graviditeten, da min ryg også ville begynde at svaje lidt, og i den forbindelse kunne det også rykke ved og give smerter i halebenet.

Jeg var nemlig lidt nervøs, da jeg også har læst at det kan være et tidligt tegn på bækkenløsning...

Snak med din læge, og hør hvad hun/han siger...Hold evt. øje med hvornår det gør mest ondt, det kan give lægen et bedre billede af hvad der kan være galt.

Håber det bare er kroppen, der giver sig lidt, og ikke en begyndende bækkenløsning.

Krydser fingre for godt nyt.
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Graviditet