BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Sidste lægebesøg...

Er du gravid eller har du noget hjertet i forhold til emnet graviditet er dette forumet for dig.

Sidste lægebesøg...

Indlægaf Annemor » ons, 15. september 2010 11:11

Jeg har så været hos lægen i dag, og det hele så bare SÅ dejligt og perfekt ud.

Lillebror bevæger sig godt og har en fin hjertelyd.
Jeg har et okay blodtryk, ingenting i urinen og hun synes det var fantastisk at min vægt kun er steget med 5 kg.

En rigitg behagelig læge, jeg har fået mig -håber hun bliver i lægehuset længe endnu...
Det mærkelige var, da vi var ved at være færdige, og hun sagde, at nu så hun mig jo ikke førend jeg kom med lillebror i armen...

Jeg ved da godt at der kun er lige godt 7 uger til termin, men derfor fik jeg en underlig fornemmelse, da hun sagde det højt... Det vare ikke længe førend vores lillebror kommer til verdenen. Det er jo en fantastisk tanke at gå hjem med.
Billede
Billede
Billede
Annemor

Geografisk sted: Sjælland

Re: Sidste lægebesøg...

Indlægaf mrsma » ons, 15. september 2010 12:24

Hvor dejligt- ja det er underligt når det går op for en at nu er det snart nu efter en lang ventetid

Held og lykke med det hele :-)
mrsma

Indlægaf ønsker-familie » tors, 16. september 2010 14:15

Hvor lyder det dejligt alt sammen :-)

Jeg var også til mit sidste lægebesøg igår - samme dag som dig :-)
Her så alt også fint og godt ud :-)

Hun spurgte blandt andet mig "Er du ved at være klar til at skulle føde"... Jeg kunne straks svare "Nej" - men har egentlig ikke tænkt så meget på det. Den tid - den smerte/glæde ;-)

Har du virkelig kun taget 5 kg. på under hele din graviditet? Det må jeg nok sige :-) - gid det var mig.
Jeg blev også vejet igår, og har taget 4 kg. på - - - siden SIDSTE lægebesøg ;-)
Heldigvis sidder det meste på maven. Meeen - kan da se lidt på numsen og benene at der er kommet lidt der. Mine inderlår røre ved hinanden nu, og det gjorde de ikke før. Men okay - det er jo guldklumpen værd :-)
Har altid været slank, og vil da indrømme, jeg glæder mig til at komme tilbage til normal størrelse igen :-D. Skal i alt fald nok gøre MIT til at det lykkedes.

Men det var sjovt nok lige at læse dit indlæg, da det jo lige så vel kunne være mig som havde skrevet det :-)

Er glad på dine vegne, over at alt ser skønt ud :-)
Positiv test 07/03-2010
Vores dejlige søn blev født mandag den 15/11-2010 kl. 15:37
3180 gram og 52 cm.
-
Positiv test 21/06-2011
Vores dejlige søn nr. 2 blev født torsdag d. 01/03-2012 kl. 17:54
3430 gram og 52 cm.
ønsker-familie

Indlægaf Annemor » tors, 16. september 2010 19:11

Jeg havde rigeligt med ammedepoter inden jeg blev gravid, så derfor har både læge og jordemoder (efter min egen opfordring) været lidt efter mig mht vægten, og kun derfor tror jeg, jeg har formået ikke at tage mere på.

Jeg ved slet ikke hvad jeg ville have svaret, hvis hun havde spurgt mig, om jeg var parat til at føde
-det tror jeg måske nok (har trods alt prøvet det engang før, og selvom det tog godt 24 timer fra jeg fik mine første veer til drengen lå i mine arme, så er jeg ikke afskrækket).
-jeg tænker mere på alt det jeg endnu ikke har klart herhjemme. Vuggen er næsten klar, men jeg mangler stadig at renovere kravlegård, barnevogn, lift samt at lave den fedeste pusleplads.

-jeg har heller ikke pakket tasken til hospitalet endnu -har I det?

Sidder lige og funderede over hvad jeg egentlig skal tage med

-Tøj til lillebror og mig
-Toiletartikler til både lillebror og mig (herunder selvfølgelig læbepomade)
-ammeindlæg
-hygiejnebind
-overtøj
-autostol
-ejer hverken kamera eller videokamera (måske må jeg heller se at få købt ét)
-der er nogle der mener proviant? til både mor og far.

Er der andre ting man slet ikke kan undvære? -eller som måske bare ville være rart at have med?

Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf Stinna30 » søn, 19. september 2010 19:46

Vi havde kiks og chokolade med, men vi havde nok klaret os uden. Vi havde også en dyne med til bette 8til at lægge over ham i autostolen på vej hjem, men måske har du pakket overtøj til ham også?
Oplader til mobil, hvis du har sådan en? :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Annemor » søn, 19. september 2010 20:00

Jeps jeps Stinna30, der er også pakket overtøj til lillemanden.

Jeg har arvet den sødeste lille flyverdragt str. 56 med både vanter og "støvler" i, smadder praktisk, så den har jeg pakket.
Måske kunne jeg pakke lidt kiks og chokolade også, men jeg må nok hellere vente, da jeg ellers bare får spist det -min appetit er helt ustyrlig i øjeblikket, jeg kan faktisk spise hele tiden, så proviant må lige vente...

Oplader til mobilen må jeg hellere have med, men den kan jeg også bedst pakke i sidste øjeblik, men den bliver lige skrevet på listen, der ligger i tasken, med de ting der ikke rigtig kan pakkes før i sidste øjeblik...

Går stille rundt og putter lidt i tasken efterhånden som jeg kommer i tanke om noget der evt. kunne være rart at have med, for selvfølgelig klare man sig nok uden den helt store taske, men det er rart at have sine egne ting med. Så det er endvidere blevet til et par stofbleer, en bamse (som den stolte far allerede købte, da jeg havde været gravid i 12 uger -lige umiddelbart efter NF), den bliver jeg nødt til at have med.

Jeg må nok også hellere finde på en gave til den meget spændte storebror, som glæder sig helt vildt til at få en lillebror... måske skulle jeg få lavet en t-shirt, hvor der står "verdens bedste storebror" på.

Annemor
Billede
Billede
Billede
Annemor

Indlægaf TVS » man, 20. september 2010 21:27

Tillykke med det fine lægebesøg (eller hvad man siger). Ang. hospitalstasken så har jeg helt klart tænkt mig at tage lidt mad med til mor (og far), sidst fik vi et stykke tørt toast efter fødslen - og jeg var glubende sulten ... så mad skal der til, helt sikkert.
Og held og lykke med det. Nu kan det jo snart ske nårsomhelst ;-) Er det ikke vildt mærkeligt?
Masser af hilsner
tvs
Vidunderlig pige født den 25.11.2010
Positiv test 24.03.2010
SA uge 7+1 feb 2010
Dejlig dreng fra maj 2005
TVS

Geografisk sted: København

Tilbage til Graviditet